نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - خانه هوشمند به سبک نوردیک توسط نیمارکی

خانه هوشمند ایرانی به سبک نوردیک در ولنجک

یک خانه هوشمند با طراحی خاص به سبک نوردیک و اسکاندیناوی

به جرئت یکی از خاص ترین منازل ایران، همین پروژه است که در حال مطالعه آن هستید. یک خانه هوشمند و مدرن در قلب تهران و محله‌ی ولنجک که دکوراسیون داخلی آن به سبک نوردیک طراحی و اجرا شده است. در ایران، سبک نوردیک برای طراحی داخلی کمتر خانه ای استفاده شده است. این ناشناخته بودن، در کنار متریال درجه یک و دقت نیمارکی در طراحی و اجرا، پروژه ولنجک را خاص تر از پیش کرده است. سبک دکوراسیون نوردیک که ریشه‌ی آن به کشورهای حوزه اسکاندیناوی برمیگردد، نیازمند متریال خاص و ویژه ای بود که در ادامه و در ویدیوی این خانه هوشمند با آن بیشتر آشنا خواهید شد.


کابینت شیک و مدرن به سبک نوردیک در خانه هوشمند نیمارکی

یکی از مشخصه های سبک نوردیک، استفاده از چوب بلوط و کاج است که علت آن، فراوانی این گونه چوب ها در منطقه اسکاندیناوی است. پس منطقی است که هنگام اجرای دکوراسیون آشپزخانه نوردیک، باید به رنگ بندی بسیار توجه داشت. دو رنگ بندی اصلی این سبک سفید و کاراملی روشن است. نیمارکی برای این آشپزخانه نوردیک، که تصاویرش را در گالری بالا می‌بینید، از همین قاعده پیروی کرده است. بنا به نیاز و لزوم در این سبک بسیار زیبا و خاص، نیمارکی هم در اکثر بخش های آشپزخانه از چوب استفاده کرده است. البته از زیبایی و جلوه ای که لوستر کنفیِ بالای سر میز به آشپزخانه داده است نباید غافل شد. بحث از میز نهارخوری به میان آمد؛ خالی از لطف نیست که بگوییم این میز نهارخوری توسط نیمارکی و کاملا سفارشی ساخته شده است. این میز نهارخوری جذاب فینگرجوینت است و تماما از چوب ساخته شده است. روشی که سختی بسیار زیادی دارد ولی زیبایی و اصالت آن غیر قابل انکار است.

در تصویر بالا به پایه میز نهارخوری دقت کنید؛ به چشم هایتان اعتماد کنید ! دقیقا کُنده‌ی چوب است ! این کنده های چوب به وسیله نوع خاصی از دستگاه cnc تراش خورده است و بصورت کاملا اختصاصی، برای این میزنهارخوری در آشپزخانه به سبک نوردیک قرار گرفته است. نکات و اطلاعات بیشتر و همینطور تصاویر زیبای این پروژه را در ویدیوی زیر همراه ما به تماشا بنشینید.

ویدیوی خانه هوشمند ولنجک؛ دکوراسیون داخلی به سبک نوردیک


در ویدیو ببینید:

  • جای مناسب میز بیلیارد
  • اصل اساسی دیوار کنار میز بیلیارد
  • تبدیل پاگرد پایین پله به یک مکان دنج و آرام

این پروژه‌ی ولنجک است، تا قبل از معجزه‌ی نیمارکی !

یک خانه هوشمند، از همان ابتدای ورود !

دستگیره های هوشمند، اولین پل ارتباطی شما با منزلتان است. زمانی که هنوز وارد منزل نشده اید و تنها با اسکن اثر انگشت درب بروی شما باز خواهد شد. البته در قاب امنیت این دستگیره هم بد نیست بگوییم از تمام کسانی که زنگ منزل را بفشارند عکس گرفته و به تلفن همراه شما ارسال میکند. پله بعدی و پس از ورود به منزل، روشن کردن چراغ ها به ساده روش ممکن است. نیمارکی با سناریو و روندی که برای سیستم نوری هوشمند منزل در نظر گرفته است، تنها با یک کلید میتواند منزل را برای حضور شما آماده کند و یا حتی هنگام خروج از منزل در کمترین زمان ممکن تمام لامپ ها را خاموش کند. خانه هوشمند و امکاناتش، همگی برای راحتی شما هستند، اتصال پرده های پذیرایی به تلفن همراه شما و باز و بسته شدن خودکار آنها با فرمان شما، همان ویژگی هوشمندی است که برای راحتی شما در نظر گرفته ایم. تمام قابلیت های این خانه هوشمند از روی اپلیکیشن موبایلی آن قابل کنترل است.

فضای ساده تلویزیون در خانه هوشمند به سبک نوردیک

از آنجایی که نیمارکی معمولا در پروژه های خود یک TV Wall و TV Room جذاب در نظر میگیرد، احتمالا الان هم منتظر دیدن تصاویر تی وی وال این منزل به سبک نوردیک هستید. اما این بار، بنا به نیاز و اصول طراحی، تنها از یک میز تلویزیون استفاده کرده ایم. این میز تلویزیون به سبک نوردیک توسط نیمارکی طراحی و ساخته شده است. فضای این بخش و همینطور ارتفاع مبلمان به گونه ای بود که استفاده از اسلب و دیوارکوب ها و.. برای ساخت تی وی وال انتخاب خوبی نبود. در حال حاضر استفاده از این فضا و تلویزیون بسیار دلنشین و راحت شده است. میز جلومبلی با سنگ طبیعی هم که در ویدیو درباره آن صحبت کردیم، تکمیل کننده‌ی این دیزاین جذاب است.

فضای نشیمن به سبک نوردیک

فضای نشیمن یان خانه هوشمند که نیمارکی طراحی و اجرای آن در ولنک را بعهده داشت، بسیار خاص و متفاوت است. در این نشیمن از مبلمان بسیار خاص پچا (pacha furniture) استفاده کردی. تک تک بخش های این مبلمان، توسط نیمارکی طراحی و ساخته شده است و خب بسیار بعید است که شبیهش را جایی پیدا کنید ! 🙂 البته نکته دیگری که در این نشیمن علاوه بر مبلمان به چشم میخورد، طراحی و قاب بندی دیوار ها است. زمانی که از چهارچوب طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک خارج شده ایم و سبک نوردیک را پیاده کردیم، دستمان برای تغییرات بسیار زیادی باز می‌شود ! به دیوار دقت کنید، قرینگی خاصی در آن نمی‌بینید.

اتاق گیم هوشمند به سبک نیمارکی

ترند محبوب این روزها، اتاق های گیم هستند. برخی المان های اتاق گیم مثل میز و صدلی مناسب ضروری هستند ولی نکته خیلی مهم آن، نورپردازی است ! تفاوت اصلی یک اتاق گیم معمولی و اتاق گیم بی نظیر، نورپردازی آن است. کاری که نیمارکی در این اتاق گیم هوشمند انجام داده است و نورپردازی خاصی که به کار برده است را در ویدیو حتما مشاهده کنید.

گالری تصاویر از دیگر بخش های خانه هوشمند ولنج به سبک نوردیک

Nimarchy.com - خانه هوشمند به سبک نوردیک توسط نیمارکی

نیمارکی را در اینستاگرام دنبال کنید

پیمایش به بالا