نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-سبک‌-نوردیک-در-دیزاین-منزل

آشنایی با سبک نوردیک در دکوراسیون داخلی

0
(0)

سبک نوردیک اگرچه ممکن است برای بسیاری از مخاطبان تا حدودی ناآشنا باشد، اما یک طراحی منحصربه‌فرد و خاص در میان گروه‌های هنر، معماری و موسیقی بوده و به سبک وایکینگ‌ها نیز شناخته می‌شود.

این سبک خارق‌العاده که از کشورهای اسکاندیناوی توسعه یافت، دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند. به این ترتیب افرادی با علایق و ایده‌های متفاوت در زمینه طراحی را به سمت خود جذب می‌کند.

Nimarchy.com-سبک-نوردیک-در-دکوراسیون-داخلی

در حال حاضر نیز هنر و معماری مدرن تلفیق بی‌نظیری با سبک نوردیک ایجاد کرده و سازه‌های خاصی که با متریال، الگوها و ایده‌های جذاب نوردیک طراحی می‌شوند، ضمن زیبایی بصری از لحاظ معماری ساختاری نیز پیرو سبک بخصوصی هستند.

با این وجود اگرچه طراحی بسیار جذاب و چشمگیر نوردیک طرفداران بسیاری دارد، اما خاص بودن سبک، متریال، نحوه اجرا، برآورد هزینه‌ها، دسترسی محدود به برخی المان‌ها و… سبب اجرای کمتر این طراحی در سازه‌های مختلف می‌شود.

Nimarchy.com-سبک-وایکینگ-در-دکوراسیون-داخلی

اگر تمایل دارید با سایر سبک های مطرح در دکوراسیون داخلی و یا سبک هایی که به سبک نوردیک نزدیک هستند بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از سبک روستیک (روستایی)، سبک بوهو (بوهمیان)، سبک اسپنیش و … دیدن کنید.

ویژگی سبک نوردیک در طراحی

اجرای سبک نوردیک جهت طراحی و دکوراسیون فضاهای مختلف از لحاظ المان‌های گوناگونی با دیگر سبک‌های طراحی تفاوت دارد. چرا که در این زمینه معمولا از عناصر طبیعی خاصی در الگوهای هندسی استفاده شود.

  • استفاده از متریال‌‌های طبیعی مانند: سنگ، شیشه و فلز
  • الگوهای هندسی بر پایه مربع یا اشکال ساده در زمینه طراحی بخش‌های مختلف یا دکوراتیو محیط
  • استفاده از رنگ سفید و نقره‌ای، خاکستری، قهوه‌ای با برجستگی بیشتر در ترکیب با رنگ‌های گرمی مانند: قرمز، نارنجی، سبز و آبی تیره
  • بکارگیری مواد خام به صورت طبیعی برای موارد کاربردی یا تزئینی
  • دیزاین محیط با مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و وسایلی که از فرهنگ اسکاندیناوی الگو گرفته و یا آمیزه‌ای از آثار طبیعی هستند.
  • بهره‌گیری از طرح طبیعت و حیوانات به صورت طبیعی و خشک شده یا شمایل و تابلو‌های دست‌ساز

استفاده از عناصر طبیعی، رنگ‌های آرامش بخش، مواد خام و متریال‌های طبیعی که گاها بدون تغییر در فضا بکار می‌روند؛ زیبایی کم‌نظیر و حس دلپذیری به سبک نوردیک می‌بخشد و به این ترتیب طرفداران بیشماری را به سمت خود جلب می‌کند.

Nimarchy.com-سبک-اسکاندیناوی

مشخصات ساختمان‌های نوردیک

جالب است بدانید زیبایی ویژه در کنار معماری متمایزی که در این سبک جاری است سبب شده تا در اجرای سازه‌های مسکونی بزرگ و کوچک به صورت آپارتمانی یا ویلایی، خانه‌های جنگلی، روم‌های ساحلی، هتل‌ها و حتی مراکز تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.

از آنجایی که سبک نوردیک برای محیط‌هایی با نور زیاد و عناصر طبیعی مانند: دریا، جنگل، گل و گیاه حتی به صورت حیاط‌هایی با فضای سرسبز بسیار مناسب است. لذا از این طراحی برای ساختمان‌هایی با دسترسی آزاد و طبیعت زیبا بیشتر استفاده می‌شود.

Nimarchy.com-سبک-نوردیک-در-طراحی-داخلی

مصالح خام مانند:

چوب و سنگ در طراحی داخلی سبک نوردیک بسیار مهم هستند. لذا استفاده از چوب در کفپوش ،مبلمان و تزئینات دیواری این سبک را تشکیل می‌دهند؛ همچنین استفاده از سنگ در دیوارها نیز جزئی از طراحی داخلی سبک نوردیک محسوب می‌شود.

الگوهای هندسی ساده:

در طراحی داخلی این سبک الگوهای هندسی ساده نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این الگوها معمولا با استفاده از خطوط و شکل‌های هندسی ساده تشکیل می‌شوند و به فضا حس چشم‌نواز و متفاوتی می‌بخشند.

Nimarchy.com-اتاقخواب-به-سبک-نوردیک

تزیینات فلزی ساده:

تزئینات فلزی ساده نیز در طراحی داخلی سبک نوردیک به کار می‌روند. استفاده از لوستر و چراغ‌های فلزی ساده ،تزئینات دیواری و تزئینات مبلمان با المان‌های فلزی جزئی از طراحی داخلی این سبک به حساب می‌آیند.

استفاده از نماد و الگوهای سبک نوردیک:

در اجرای این نوع طراحی استفاده از نمادها و الگوهای نوردیک نیز معمول است؛ این نمادها و الگوها معمولا با استفاده از تزئینات دیواری، پترن‌های پارچه‌ای و تزئینات مبلمان به فضا اضافه می‌شوند و به محیط دیزاین خاصی می‌بخشند.

به طور کلی طراحی به این سبک جذاب و تاپ با استفاده از رنگ‌های طبیعی، مصالح خام، الگوهای هندسی و تزئینات فلزی ساده، به فضا حس آرامش و صفایی بکر می‌بخشند و یک طراحی داخلی زیبا، شیک و متفاوت را به ارمغان می‌آورند.

Nimarchy.com-طراحی-داخلی-به-سبک-نوردیک

پوشش سقف و دیوار:

در بسیاری از موارد سقف را با چوب یا شیشه اجرا می‌کنند و کفپوش چوبی، دیوارهای سنگی و… ضمن زیبایی فوق‌العاده ناشی از عوامل طبیعی، فضایی متفاوت و شرایط نگهداری خاصی را ایجاد می‌کنند

اگر علاقه‌مند به داشتن دکوراسیون داخلی به سبک نوردیک هستید، با کمک مشاوران نیمارکی و داشتن یک طراحی سه بعدی از فضای محیط می‌توانید بهترین مدل را طبق سبک نوردیک انتخاب و اجرا کنید.

شرایط استفاده از سبک نوردیک

با توجه به مواردی ‌که اشاره شد با زیبایی بصری و فاکتورهای ساختاری سبک نوردیک آشنا شدیم. همانطور که ذکر شد جهت اجرای این الگو به محیطی با زیبایی‌های طبیعی نیاز است تا جلوه این ایده خاص دو چندان باشد.

البته این بدان معنا نیست که صرفا سبک نوردیک را در محیط‌هایی با طبیعت زیبا اجرا کنند. اما سبک طراحی برای فضاهای باز، طبیعت خاص و نورگیری زیاد بسیار مناسبتر است.

Nimarchy.com-سبک-نوردیک

از طرفی المان‌های اجرایی برای این نوع طراحی خاص بوده و ممکن است دسترسی یا بودجه مطلوب برای همه مخاطبان این سبک امکان پذیر نباشد. لذا با وجود دکوراتیو منحصربه‌فرد و فاکتورهای بخصوصی که اجرا می‌شود بودجه مناسبی را باید در نظر گرفت.

متریال به کار رفته در اجرای کفپوش، سقف، دیوارها و دیگر قسمت‌های فضا، باید به گونه‌ای انتخاب شود که با شرایط جوی لوکیشن مخاطب همخوانی و مقاوم مناسب را داشته باشد. در ضمن نسبت به عوامل محیطی نیز از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار باشند.

Nimarchy.com-اتاق-خواب-به-سبک-نوردیک

جدیدترین طراحی های دکوراسیون داخلی با مدرن‌ترین سبک ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا