نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت نئوکلاسیک چوبی

کابینت نئوکلاسیک تمام چوبی، اصیل ترین طرح نئوکلاسیک +تصاویر

0
(0)

کابینت تمام چوب نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک چوبی ظاهرشیک و منحصر به فردی دارد. اگر قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارید، پیش از هرچیز به شما تبریک می‌گوییم ! چرا که بدون شک یکی از نفیس‌ترین سبک‌ها، کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک با ظاهر موقر و خاص خود هستند؛ زمانی که این سبک کابینت به شکل تمام چوب اجرا شود اصالت و گیرایی آن غیرقابل رقابت خواهد بود.

اصالت و طبیعت چوب در بستر لوکس کابینت نئوکلاسیک آن را به یک ترکیب برنده تبدیل می‌کند که کمتر کسی می‌تواند با آن مخالفت کند.

همانطور که می‌دانید کابینت‌های نئوکلاسیک از متریال‌های مختلفی ازجمله متریال‌های وکیوم، پولیشی، پلی‌اورتان و… قابل تولید هستند؛ اما انتخاب چوب برای این سبک یک انتخاب متمایز است.

متریال چوب اصل، برترین متریال در صنایع چوبی و سبک نئوکلاسیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در طراحی کابینت است؛ به همین دلیل در ادامه مفصلا به این مدل کابینت خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه تمام چوب نئوکلاسیک

به عنوان اصلی‌ترین المان در فضای داخلی آشپزخانه، کابینت را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد؛ بنابراین به ویژگی‌های کابینت تمام چوب نئوکلاسیک در ادامه از جنبه‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

جنس

اصلی‌ترین شاخصه فیزیکی کابینت تمام چوب نئوکلاسیک جنس آن است؛ این کابینت‌ها را از چوب‌ طبیعی مرغوب و بطور معمول از چوب درختان گردو، بلوط، راش، افرا و… تولید می‌کنند.

البته چوب خام مورد استفاده در تولید این کابینت‌ها ابتدا طی فرآیندهای خاص و مراحل مختلف مقاوم‌سازی شده تا در برابر عوامل و شرایط محیطی دوام بالایی داشته باشد.

رنگ

قطعا زمانی که از متریال چوب اصل برای تولید کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌کنیم هدف ما حفظ رنگ و بافت چوب است؛ بنابراین این کابینت‌ها در طیف‌های روشن تا تیره و به رنگ طبیعی چوب تولید می‌شوند.

البته ممکن است جهت جلا و مقاومت، سطح چوب را با مواد مخصوص جلا دهند که این فرآیند درصد کمی رنگ اصلی چوب را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ همچنین خطوط و نقوش تیره و روشن سطح چوب بسته به نوع چوب و شکل برش آن متفاوت خواهد بود.

طرح و مدل

در این مدل کابینت، منبت‌ها و حکاکی‌های بسیار ظریفی در چارچوب سبک نئوکلاسیک برروی بدنه کابینت ایجاد می‌شود؛ این طرح‌ها شامل خطوط مستقیم، انحناهای ظریف، قاب‌های ساده، الگوهای قرینه، طاق‌ها و ستون‌های کارشده با نقش ظریف و… هستند.

از نظر مدل نیز پلان کلی کابینت تمام چوب نئوکلاسیک باتوجه به مساحت و مدل آشپزخانه اجرا می‌شود؛ اما بطور این مدل کابینت غالبا به شکل پلان یکپارچه با جلوه ظاهری منسجم کار می‌شود.

در این سبک، کابینت‌های پنجره‌دار و ویترین‌دار جزء مدل‌های محبوب هستند و کابینت جزیره نیز در سبک نئوکلاسیک تمام چوبی جایگاه ویژه‌ای دارد.

در دکوراسیون آشپزخانه برای طراحی این مدل کابینت معمولا از کشوهای افقی و درب‌های عمودی متعدد استفاده می‌شود که با یراق و دستگیره‌های ساده و وینتج مزین شده‌اند.

اگرچه کابینت‌ نئوکلاسیک چوبی معمولا با ارتفاع متوسط تولید می‌شوند اما در طراحی آن‌ها می‌توان از تعدادی کابینت سراسری به شکل ساده یا ویترین‌دار نیز می‌توان استفاده کرد.

دقت داشته باشید که حساسیت این مدل کابینت و خاص بود سبک و جنس آن ایجاب می‌کند که طراحی آن توسط افراد متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود.

فضاسازی کابینت نئوکلاسیک تمام چوب

قطعا هر مدل کابینتی با توجه به جلوه بصری، سبک، رنگ، بافت و طرحی که دارد از نظر فضاسازی تاثیر متفاوتی خواهد داشت؛ به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم هر مدل کابینتی را در هر فضایی کار کنیم.

کابینت نئوکلاسیک تمام چوب به دلیل وقار طرح نئوکلاسیک و اصالت چوب از یک جلوه بصری باشکوه و چشمگیر برخوردار است که در نگاه اول فضا را مقداری سنگین نشان می‌دهد.

اما در ادامه شما فضای آشپزخانه با کابینت نئوکلاسیک تمام چوب را فضایی، گرم، صمیمی، مهمان‌پذیر، قابل اطمینان و… حس خواهید کرد.

حالت مینیمال کابینت‌ها در کنار بافت طبیعی چوب یک فضای نوستالژیک و حتی گاها کارتونی را خلق می‌کنید که تداعی کننده فضای کارتون‌های قدیمی خاص است.

بنابراین با وجود این مدل کابینت، فضای آشپزخانه از فضای سرد اروپایی فاصله گرفته و بسیار روح‌دار و دلپذیر خواهد بود.

کابینت نئوکلاسیک تمام چوب برای چه آشپزخانه‌ای مناسب است؟

کابینت‌های نئوکلاسیک چوبی، با رنگ گرم و طبیعی خود در کنار جزئیات و تزئینات ظریفی که دارند نیازمند فضای بیشتری برای خودنمایی هستند؛ بنابراین این مدل کابینت مناسب آشپزخانه‌های متوسط رو به بالا است.

ازطرفی رنگ گرم و بافت چوبی  این مدل کابینت ممکن است فضای آشپزخانه را بسته‌تر جلوه دهد ازاین‌رو هرچقدر که پلان‌ آشپزخانه بازتر باشد نتیجه نهایی کار بهتر خواهد بود.

ازطرفی رنگ و بافت چوب انعکاس نور چندانی ندارد و حتی از نظر ظاهری مقداری محیط را تاریک‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین این مدل کابینت برای آشپزخانه‌هایی که نور کافی دریافت می‌کنند گزینه بهتری است.

مزایای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک تمام چوب

مانند هر سبک و مدل کابینتی، کابینت چوبی نئوکلاسیک نیز دارای مزایای خاص خود است که این مزایا به شرح زیر هستند:

  • داشتن ظاهری اصلی، باشکوه، حرفه‌ای و گیرا
  • ماندگاری این سبک کابینت که به راحتی دمده نمی‌شود
  • امکان اجرای کابینت چوبی نئوکلاسیک در طراحی‌های مختلف
  • امکان استفاده از متریال مکمل دیگر از جمله سنگ، شیشه و… در طراحی کابینت
  • تناسب با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی ازجمله کلاسیک، مینیمال، روستایی، بوهو، روستیک، اسپنیش، ایتالیایی و…
  • امکان استفاده بهینه از فضای داخلی و همچنین جادار بود یونیت کابینت‌های نئوکلاسیک چوبی و…

معایب کابینت نئوکلاسیک تمام چوب

هر مدل کابینتی در کنار مزایا یکسری معایب نیز دارد و کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک تمام چوب نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ یکی از معایب این مدل کابینت قیمت بالای آن است. این در صورتی است که قیمت کابینت نئوکلاسیک با متریال های دیگر مثل پلی اورتان پولیشی بسیار مقرون بصرفه تر است.

سبک نئوکلاسیک از طراحی نسبتا حساسی برخوردار است و علاوه‌ بر آن استفاده از چوب طبیعی باعث شده که هزینه اجرای این مدل کابینت به نسبت بالا باشد.

ازطرفی چوب طبیعی نسبت به متریال فرآوری‌شده و مصنوعی از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار است؛ ازاین‌رو این مدل کابینت نسبت به شرایط محیطی حساس و نیاز به مراقبت جدی دارد.

جمع بندی

اگر به عقیده شما نیز آشپزخانه قلب خانه است و به سپری کردن وقت در آن کنار عزیزانتان علاقه‌مند هستید و اگر روحیه لطیفی دارید که از فضاهای گرم با حس نوستالژیک لذت می‌برد قطعا کابینت نئوکلاسیک تمام چوب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

فقط باید دقت داشته باشید که اجرای این مدل کابینت با فضای آشپزخانه شما از نظر متراژ، پلان و نور تناسب داشته باشد؛ همچنین کابینت چوبی نئوکلاسیک باید با دکوراسیون کلی خانه نیز در تناسب باشد.

نمونه کارهای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا