نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

www.nimarchy.com-جداسازی-و-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی

ایده‌های کاربردی دکوراسیون فضای بین آشپزخانه و پذیرایی

0
(0)

برخلاف گذشته امروزه در بسیاری از خانه‌ها فضای بین آشپزخانه و پذیرایی به واسطه دیوار یا مصالح سنتی به شکل جدی تفکیک نمی‌شوند؛ یعنی عملا این دو فضای داخلی حالت پیوسته و یک‌دستی دارند. پس دکوراسیون بین آشپزخانه و پذیرایی حائز اهمیت می‌شود.

اگرچه این مدل فضا کاملا مدرن و بسیار محبوب است اما برای بسیاری از افراد تفکیک نبودن فضای آشپزخانه و پذیرایی چندان خوشایند نیست؛ این درحالی است که تفکیک این دو فضا به کمک مصالح سنتی و روش‌های قدیمی مانند دیوار، اپن و… امروزه چندان مرسوم نیست.

بنابراین این افراد به دنبال ایده‌های مناسب، شیک و زیبایی هستند که بدون دیوارکشی به روش سنتی بتوانند دکوراسیون بین آشپزخانه و پذیرایی را به نحوی اجرا کرده که این دو فضا را تفکیک کند. در ادامه به برخی از یهترین ایده‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

www.nimarchy.com-جداسازی-دکوراسیون-آشپزخانه-و-پذیرایی

با کمک مشاوران نیمارکی نیز می‌توانید بهترین دکوراسیون داخلی مطابق سلیقه ی خودتان را برای منزل به خصوص بخش آشپزخانه داشته و بهترین استفاده را از کل فضای منزل ببرید.

استفاده از مبلمان

مبلمان یک ایده راحت و تاثیرگذار برای جداسازی فضای آشپزخانه و پذیرایی است و به شما این امکان را می‌دهد که از مبل به عنوان یک المان موجود در دکوراسیون داخلی برای تفکیک فضا کمک بگیرید.

به این منظور استفاده از مبل‌های میزبان بهترین گزینه است؛ مبل میزبان نتنها حریم آشپزخانه را تحت اختیار میزبان جلوه می‌دهد بلکه امکان ارتباط راحت‌تر و پذیرایی بهتر میزبان را ایجاد می‌کند.

www.nimarchy.com-جداسازی-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-مبلمان

پارتیشن

استفاده از پارتیشن یکی دیگر از بهترین و راحت‌ترین ایده‌ها برای تفکیک فضای آشپزخانه و پذیرایی است؛ پارتیشن‌ها از متریال‌های مختلفی ازجمله چوب، شیشه سکوریت و لمینیت، پلاستیک و… در طرح‌ها، رنگ‌ها، فریم‌ها و الگوهای مختلفی تولید می‌شوند.

شما نیز می‌توانید از پارتیشنی در سایز، طرح، رنگ و جنس مناسب با دکوراسیون داخلی خود برای جداسازی فضای بین آشپزخانه و پذیرایی کمک بگیرید.

www.nimarchy.com--دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-پارتیشن

قفسه‌های نگهدارنده، استندها و شلف‌های جداکننده

امروزه قفسه‌ها، استندها یا به نحوی شلف‌های جداکننده‌ای طراحی شده‌اند که به عنوان یک جداکننده فضا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

این المان‌ها از چوب، فلز و… در رنگ‌ها، سایزها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند؛ در این قفسه‌ها، شلف‌ها یا استندهای جداکننده می‌توان گل‌های طبیعی، گلدان‌های مصنوعی، کتاب، وسایل دکوراتیو و… قرار داد.

این المان‌ها علاوه بر جداسازی فضای آشپزخانه از پذیرایی، جنبه دکوراتیو و تزئینی خاصی داشته که در زیبایی و تعادل بیشتر دکوراسیون داخلی به شما کمک خواهند کرد.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-قفسه-نکهدارنهدن،-شلف-و-...

آکواریوم ماهی

استفاده از آکواریوم یک ایده مناسب  و کاربردی برای تفکیک فضای آشپزخانه از پذیرایی است که در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی قابل استفاده است.

ازاین‌رو شما می‌توانید از آکواریوم ماهی در سایز مناسب در فضای بین آشپزخانه و پذیرایی استفاده کنید؛ آکواریوم شما می‌تواند در مدل دلخواه، پایه‌دار، سراسری و… باشد.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-آکواریوم-ماهی

آکواریوم گیاهی

آکواریوم گیاهی یک ایده شیک و خاص برای جداسازی در فضاهای داخلی به هم‌پیوسته است؛ این ایده برای افرادی که به داشتن آکواریوم ماهی علاقه‌ای ندارند بسیار مناسب است.

در این ایده یک باکس شیشه‌ای یا در واقع آکواریوم در طول، عرض و ارتفاع مناسب تهیه شده و در فضای بین آشپزخانه و پذیرایی قرار می‌گیرد اما در این آکواریوم گیاهان نگهداری می‌شوند.

اگر آکواریوم شما با آب پر شود باید از گیاهان آبزی مناسب برای پر کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اکسسوری‌های مخصوص آکواریوم نیز برای زیبایی بیشتر آن کمک بگیرید.

اگر به این مدل آکواریوم نیز علاقه ندارید باکس شیشه‌ای خود را به کمک گلدان‌های بزرگ و کوچک پایه‌دار یا آویزان تزیین کرده و کف آکورایوم را برای زیبایی بیشتر با سنگ‌های مصنوعی، شن‌های تزئینی، چمن مصنوعی و… کار کنید.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-آکواریوم-گیاهی

استفاده از پرده

یکی دیگر از ایده‌های کاربردی و جذاب برای جداسازی فضای آشپزخانه از پذیرایی استفاده از پرده است. این‌ درحالی است که بسیاری از افراد پرده را فقط مناسب استفاده برای پنجره‌ها می‌دانند.

شما می‌توانید از انواع پرده‌های لطیف و ظریف که از نظر جنس، طرح و رنگ مناسب فضای بین آشپزخانه و پذیرایی هستند، برای جداسازی محیط استفاده کنید.

همچنین پرده‌های آویز کریستالی یا مهره‌ای نیز یک گزینه مناسب در این زمینه هستند. تنوع طرح، رنگ و مدل این آویزها دست شما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-پرده

استفاده از جزیره

اگر دوست ندارید که فضای آشپزخانه شما به وسیله کانتر کاملا از پذیرایی جدا شود، استفاده از جزیره یک ایده مناسب است. به کمک آن می‌توانید حریم لازم را در آشپزخانه خود ایجاد کرده و در عین‌حال جداسازی جدی اتفاق نمی‌افتد.

بنابراین می‌توانید از یک جزیره در سایز، سبک و رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی خود برای جداسازی فضای بین آشپزخانه و پذیرایی استفاده کنید.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-جزیره

می‌توانید ست جزیره و کابینت آشپزخانه را به صورت هماهنگ و یکدست طراحی و خریداری کنید تا نما و زیبایی آشپزخانه هم دوچندان شود.

میز صبحانه

میز صبحانه نیز می‌تواند یک گزینه کاربردی مناسب برای جداسازی فضای آشپزخانه از پذیرایی باشد. البته کانترها‌ نیز عموما به عنوان میز صبحانه یا غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما بسیاری از افراد به داشتن کانتر در فضای بین آشپزخانه و پذیرایی علاقه ندارند.

به این منظور شما می‌توانید از یک میز صبحانه در جنس، رنگ و مدل مناسب در حد فاصل بین این دو فضای داخلی استفاده کنید. استفاده از میزهایی که مدل مستطیلی داشته و طول آن‌ها نسبت به عرض بیشتر است بهتر می‌تواند این تفکیک فضا را ایجاد کند.

www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی-با-میز-صبحانه

مزایای جداسازی فضای بین آشپزخانه و پذیرایی

  • ایجاد آرامش و سکوت مورد نیاز میزبان و تمرکز بیشتر میزان یا آشپز بر امور آشپزخانه
  • راحتی بیشتر میزبان هنگام تدارک دیدن پذیرایی و آشپزی
  • مشخص شدن حریم آشپزخانه برای افرادی که دوست ندارند مهمانان یا دیگر افراد به آشپزخانه رفت‌وآمد داشته باشند
  • امکان تفهیم بهتر به کودکان بابت عدم ورود به فضای آشپزخانه و دور ماندن از خطرات احتمالی با جداسازی این فضا از پذیرایی
  • کمک به چیدمان راحت‌تر و امکان اجرای ایده‌های خلاقانه یا دکور متفاوت در آشپزخانه نسبت به پذیرایی
  • استفاده بهینه از فضای بین آشپزخانه و پذیرایی و…
www.nimarchy.com-دکوراسیون-فضای-بین-آشپزخانه-و-پذیرایی

جمع بندی

امروزه باوجود تعدد و تنوع بسیاری که در زمینه جداکننده‌های فضای داخلی، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های قدیمی و مصالح سنتی نیست. چراکه صدها مدل شلف، پارتیشن، پرده، آکورایوم، قفسه، پرده، میز و… وجود دارد که به کمک آن‌ها حریم آشپزخانه را از فضای پذیرایی جدا کنید.

این المان‌ها از نظر سایز، مدل، سبک، رنگ، طرح، جنس و کاربرد متنوع هستند. این شما هستید که باید تشخیص دهید باتوجه به مساحت، مدل، سبک دکوراسیون و… فضای داخلی تحت اختیار خود چه نوع جداکننده فضایی برای شما مناسب‌تر است.

جدیدترین مدل های دکور آشپزخانه را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا