نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-سبک-معاصر-در-دکوراسیون

سبک معاصر و ویژگی های آن در دکوراسیون داخلی

0
(0)

معمولاً در طراحی داخلی از انواع مختلفی از سبک‌های معاصر استفاده می‌شود. هریک از سبک‌های معاصر خاصیت‌های منحصربه‌فرد دارد و از دیدگاه آراستگی و جلوه ظاهری به فضای داخلی شخصیت و تمایز می‌بخشد.

سبک معاصر با تاکید بر خطوط ساده، فضاهای باز و استفاده از جنس‌های مدرن و مواد طبیعی به طراحی داخلی می‌پردازد. این سبک از عناصر ساده و زمینه‌های یکدست استفاده می‌کند و عموما بر تمیزی و کمتر بودن جزئیات تاکید دارد.

Nimarchy.com-آشپزخانه-به-سبک-معاصر

اگر علاقه‌مند هستید از سایر سبک های محبوب دکوراسیون داخلی و ویژگی های آن‌ها مانند سبک روستیک (روستایی)، سبک اسپنیش، سبک بوهو (بوهمیان) و غیره مطلع شوید، نیمارکی شما را به خوبی راهنمایی می‌کند.

انواع دکوراسیون به سبک معاصر

1. سبک کلاسیک: سبک کلاسیک در طراحی داخلی با اشاره به زمان‌های گذشته می‌پردازد. در این سبک از طرح‌های پاریسی، تندیس‌ها و ستون‌ها استفاده شده و اغلب با جزئیات غنی و ظاهری اصیل شناخته می‌شود.

2. سبک صنعتی: سبک صنعتی بر پایه الهام از صنایع و کارخانه‌ها استوار است. لذا اجزای ساده و قوی، استفاده از مواد خام مانند: فلز و بتن، اجزای دستگاه‌ها و سیستم‌ها برای ایجاد جلوه زیبایی در فضا کاربرد دارند.

Nimarchy.com-سبک-معاصر-در-دکوراسیون-داخلی

3. سبک معاصر اکولوژیک: با توجه به روند پایدارسازی و حفاظت از محیط زیست، سبک معاصر اکولوژیک بر مبنای استفاده از مصالح طبیعی، انرژی‌های تجدیدپذیر و متداول کردن فضاها پیش می‌رود.

4. سبک معاصر هنری: این سبک با تأکید بر جریان‌های هنری معاصر، مانند سازندگی انتزاعی، پاپ آرت و هنر مفهومی در طراحی داخلی شناخته می‌شود. در این دکوراسیون از الگوها، رنگ‌ها و ایده‌های هنری استفاده می‌شود تا حس هنری و خلاقیت بیشتری به فضا بخشیده شود.

این موارد تنها چند نمونه از سبک‌های معاصر در طراحی داخلی هستند و هر سبک می‌تواند به تمایز و چشم‌پوشی‌های خاص خود برای فضا کمک کند. در نهایت انتخاب سبک معاصر در طراحی داخلی وابسته به سلیقه و نیازهای شخصی شما است.

Nimarchy.com-دکور-به-سبک-معاصر

مشخصات سبک معاصر

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی دارای برخی مشخصات و ویژگی‌های خاص است. این موارد به طراحان و معماران کمک می‌کند تا فضاهای مدرن، ساده و جذابی را ایجاد کنند.

خطوط ساده و شیب‌دار: در سبک معاصر، خطوط ساده و شیب‌دار متداول هستند و از خطوط ناهموار و منحنی کمتر استفاده می‌شود.

فضاهای باز: در این سبک فضاهای باز و بزرگ با جریان آزاد از یک فضا به دیگری بسیار مورد توجه است. چون فضاها احساس آزادی عمل و راحتی خاصی را به کاربران منتقل می‌کنند.

Nimarchy.com-دکوراسیون-به-سبک-معاصر

استفاده از مصالح مدرن: در این نوع طراحی استفاده از شیشه، فلز، بتن و پلاستیک و… رایج بوده و انتخاب مصالح ترکیبی و مختلط در دکوراسیون معاصر رایج است.

رنگ‌های ساده و ملایم: رنگ‌های نوازنده، ملایم و لطیف در سبک معاصر محبوب هستند و محدودیت در تنوع طیف رنگی چندان وجود ندارد. لذا معمولا از رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی و… در کنار یک یا دو رنگ قویتر برای ایجاد تقابل استفاده می‌شود.

دکوراسیون کم: در سبک معاصر دکوراسیون اضافی و برجسته کاهش می‌یابد؛ در مقابل استفاده از اجسام کم و مورد نیاز به منظور ایجاد خلاء و سادگی در فضا معمول است.

روشنایی طبیعی: بهره‌گیری از روشنایی طبیعی در سبک معاصر بسیار مهم است. فضاهای باز و پنجره‌های بزرگی که به نور خورشید و ویو خارجی اجازه می‌دهند. همچنین استفاده از نورپردازی مناسب در فضا نقش مهمی جهت اجرای سبک معاصر دارد.

Nimarchy.com-دکوراسیون-داخلی-به-سبک-معاصر

با آشنایی بیشتر با ویژگی های سبک معاصر در دکوراسیون، اگر داشتن یک آشپزخانه و به خصوص کابینت به سبک معاصر را مدنظر دارید، متخصصان نیمارکی به طور کامل راهنمای شما خواهند بود.

مهمترین فاکتورها در طراحی به سبک معاصر

این الگو در طراحی خانه دارای برخی ویژگی‌های خاص بوده که به محیط احساس مدرن، ساده و زیبایی می‌دهد و در عین حال با تنوع بالا اغلب سلیقه‌ها را پاسخگو است.

سبک معاصر در طراحی خانه بر اساس سادگی و عدم شلوغ کاری قرار دارد. لذا استفاده از خطوط ساده و فرم‌های هندسی، جزئیات کم، استفاده محدود از الگوها و تزئینات را ترجیح می‌دهد.

Nimarchy.com--اتاق-پذیرایی-به-سبک-معاصر

این ایده طراحی به بهره‌وری خاص فضا توجه می‌کند؛ به این منظور فضاهای باز، کاربری مناسب فضاها، محل قرارگیری بهینه اجسام و وسایل داخلی در کمترین و بهترین جای ممکن، که زمینه استفاده کاربران را دو چندان کند از اصول این سبک است.

دکوراسیون محیط با این الگو می‌تواند شامل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کاربری هوشمند نیز باشد. به عنوان مثال: بهره‌وری از روشنایی هوشمند، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هوشمند، سیستم صوتی و تصویری مدرن و… در ابعاد کوچک و به صورت توکار یا روکار متداول است.

Nimarchy.com-سبک-معاصر-در-آشپزخانه

ایده های خلاقانه برای دکوراسیون خانه به سبک معاصر

در این سبک خلاقیت، نوآوری و آزادی عمل بالایی جریان دارد و الگوهای بسیار متنوع و جذاب، برحسب سلیقه و نیاز مخاطب قابل اجرا است‌.

  • جنس‌های جدید و نوآورانه: از جدیدترین مصالح و جنس‌های نوآورانه در دکوراسیون استفاده کنید؛ این جنس‌ها شامل بتن سفید، سنگ مصنوعی، روکش‌های فلزی یا شیشه‌ای، ورق فولادی مات، چوب و… با تزئینات خاص هستند.
  • طراحی دیوارها و کف‌ با الگو و شکل‌های هندسی: ایجاد طرح‌های هندسی و الگوهای منحصربه‌فرد بر روی دیوار‌ها و کف‌ محیط، جلوه‌ای خلاقانه و جذاب به فضا می‌بخشد.
  • منابع روشنایی غیرمعمول: جهت ایجاد جذابیت هنری در فضا، از منابع روشنایی غیرمعمول مانند: لامپ‌های ال ای دی، نور خطی، نمایشگرهای نوری و نور پرده‌های فانتزی استفاده کنید.
  • رنگ‌های جریانی و شجاع: در کنار استفاده از رنگ‌های آرام، از رنگ‌های جدید و شجاع نیز در دکوراسیون استفاده کنید؛ برخی از الگوها و ترکیب‌های رنگی جسورانه، اثری شیک و متفاوت را خلق می‌کنند.
  • نمایش آثار هنری مدرن: از آثار هنری مدرن همچون نقاشی‌ها، عکس‌ها، یا مجسمه‌هایی با طراحی خاص، خلاقانه و لوکس در دکوراسیون استفاده کنید.
  • کاغذ دیواری با تزئینات خاص: کاغذ دیواری با تزئینات و الگوهای جدید و مدرن مانند: خطوط هندسی متقارن، شکل‌ها و سطح‌های نوآورانه، یا طرح‌های هنری می‌تواند به دکوراسیون معاصر زیبایی و پویایی بیشتری ببخشد.

برای دیدن جدیدترین مدل های کابینت، اینستاگرام نیمارکی را ببینید.

Nimarchy.com-طراحی-آشپزخانه-به-سبک-معاصر

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا