نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-نقاشی-با-سبک-کاغذ-دیواری

نقاشی طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی، راحت و کم هزینه

0
(0)

روش‌های مختلفی برای طراحی و زیباسازی دیوارها وجوددارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. نقاشی طرح کاغذ دیواری یکی از این روش‌های بسیار متداول در چندسال اخیر است.

در فضای داخلی مسکونی، پذیرایی نقطه عطف و بخش اصلی محسوب می‌شود. بنابراین دیوارها به عنوان سطوحی که حجم قابل‌توجهی دارند از نظر ظاهری و بصری تاثیر بالایی در دکوراسیون داخلی دارند.

تناسب رنگ و طرح دیوارها با سبک دکوراسیون داخلی باعث توازن و تعادل بیشتر فضای پذیرایی می‌شود. نقاشی طرح کاغذدیواری به عنوان یک روش طراحی دیوار، این توازن و تعادل را ایجاد می‌کند.

در این روش، با تکنیکی مخصوص، نقاشی طرح‌دار بر روی دیوار خواهیم داشت. طرح خاص این روش، یک الگوی مشخص و منظم تکرارشونده است. بدین ترتیب نقشی یکدست ایجاد می‌شود.

Nimarchy.com-نقاشی-ساختمان-با-طرح-کاغذدیواری

اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری برای منزلتان دارید، نیمارکی به شما برای اینکه بهترین کاغذ دیواری برای منزلتان را پیدا کنید، کمک می‌کند.

نقاشی طرح کاغذ دیواری چگونه انجام می‌شود

در واقع، اجرای این تکنیک چندان پیچیده نیست. با مقداری ظرافت و دقت می‌توانید دیوارهای پذیرایی خود را به زیبایی نقاشی کنید.

به این منظور ابتدا باید رنگی مناسب با سبک دکوراسیون داخلی خانه خود را انتخاب کنید. این رنگ به عنوان رنگ زمینه باید در تناسب با دیگر المان‌های موجود در دکور پذیرایی باشد.

ابتدا باید دیوار موردنظر را به کمک ابزار مناسب مانند غلطک ساده یا فرچه مناسب رنگ‌آمیزی کنید. زیرسازی دیوار، استفاده از ابزار باکیفیت و رنگ‌های مرغوب خروجی بهتری به شما خواهد داد. به این منظور می‌توانید از رنگ‌های روغنی یا پلاستیکی استفاده کنید.

Nimarchy.com-نقاشی-طرح-کاغذدیواری

پس از خشک شدن رنگ زمینه وقت آن است که نقش کاغذدیواری را روی آن ایجاد کنید. ابتدا باید طرح و رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی و رنگ زمینه دیوار را انتخاب کنید.

این طرح‌ها به کمک غلطک‌های طرح‌دار بر روی دیوار ایجاد می‌شود. غلطک‌هایی که طرح موردنظر به شکل برجسته بر روی آن‌ها وجود دارد و  با حالت رولی خود این طرح را به شکل منظم در امتداد دیوار تکرار می‌کنند.

شما باید غلطک را به رنگ دومی که برای ایجاد طرح بر روی رنگ پایه انتخاب‌ کرده‌اید، آغشته کنید. حجم اضافه رنگ روی غلطک را بگیرید و از گوشه دیوار به سمت بالا یا پایین غلطک را حرکت دهید تا نقش آن روی دیوار بیفتد.

پس ازرسیدن به انتهای یک خط، غلطک را درست در کنار طرح قبلی قراربدهید. این حرکت را مجدد تا انتهای دیوار تکرار کنید. در نهایت شما یک دیوار با ترکیب رنگ و طرح مناسب خواهید داشت که شباهت بسیاری به کاغذ دیواری دارد.

Nimarchy.com-نقاشی-مدل-کاغذ-دیواری

مزایای نقاشی طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی

  • تنوع رنگ: این تکنیک طراحی دیوار به شما امکان انتخاب ترکیب رنگ‌های خلاقانه را می‌دهد. شما می‌توانید در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، دو رنگ دلخواه را برای رنگ پایه و رنگ طرح روی آن انتخاب کنید. این درحالی بوده که ممکن است نتوانید ترکیب رنگ دلخواه خود را در دیگر روش‌ها مانند کاغذدیواری پیدا کنید.
  • تنوع طرح: غلطک‌های طرح‌دار امروزه تنوع طرح بسیار زیادی دارند. طرح‌های هندسی، مینیمال، فانتزی، مینیتاتوری، اسپرت، طبیعت و… این تنوع طرح به شما امکان می‌دهد که باتوجه به سبک دکوراسیون داخلی طرح مناسبی را برای ایجاد نقش بر روی دیوار انتخاب کنید.
  • سهولت اجرا: طراحی دیوار با کاغذدیواری، گچ‌بری، سنگ و… سخت و تخصصی است. اما با وجود غلطک‌های مدرن امروزی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و از کیفیت بالایی برخوردار هستند حتی افراد بی‌تجربه نیز می‌توانند با اندکی دقت دیوارهای خود را با این تکنیک نقاشی کنند.
Nimarchy.com-نقاشی-مدل-کاغذ-دیواری-ارزان
  • هزینه مناسب: باتوجه به قیمت مناسب رنگ، غلطک و دیگر ابزار، عدم نیاز به استادکار و… هزینه نهایی طراحی دیوار به روش نقاشی طرح کاغذدیواری، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر روش‌ها است.
  • سرعت در اجرا: باتوجه به سریع بودن پروسه نقاشی و استفاده از ابزاری مانند غلطک که به رنگ‌آمیزی سرعت می‌بخشند. طراحی دیوارها با این تکنیک از نظر زمان بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر است.
  • زیبایی بصری: در صورتی که زیرساز دیوار، مراحل رنگ زمینه و طرح روی آن با دقت انجام، و از ابزار باکیفیت و مواد مرغوب در این زمینه استفاده شود؛ خروجی این تکنیک از نظر بصری ظریف و زیبا خواهد بود.
Nimarchy.com-مدرن-ترین-طرح-نقاشی-مدل-کاغذ-دیواری

معایب نقاشی طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی

اگرچه این روش مزایای بسیاری دارد اما مانند هر روش دیگری یک‌سری معایب نیز دارد که در این مورد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این تکنیک یک روش لوکس یا لاکچری برای طراحی دیوار محسوب نمی‌شود.
  • در صورت عدم دقت شاید رنگ زمینه و الگوی روی آن از شدت رنگ یکنواختی برخوردار نباشند.
  • در صورت عدم دقت در محل مناسب و حرکت غلطک طرح‌دار، طرح نهایی شاید منظم و میزان نباشد.
  • در صورت عدم آشنایی یا درک کافی ترکیب رنگ، شاید رنگ زمینه و رنگ طرح با یکدیگر هارمونی نداشته باشند و…
Nimarchy.com-نقاشی-به-سبک-کاغذدیواری

نکات مهم مورد نقاشی طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی

اگر می‌خواهید نقاشی طرح کاغذ دیواری نتیجه نهایی مطلوبی داشته باشد، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. از غلطک‌ و ابزار باکیفیت و رنگ‌های مرغوب استفاده کنید.
  • در ترکیب رنگ این روش نقاشی بسیار دقت کنید. در صورت نداشتن دانش لازم از افرادی که درک و شناخت بیشتری از دنیای رنگ دارند کمک بگیرید.
  • در تمام دفعاتی که طرح را بر روی دیوار ایجاد می‌کنید، غلطک باید به یک اندازه مشخص به رنگ آغشته شود.
  • بیش‌ازحد آغشتگی غلطک به رنگ، موجب ایجاد اشک بر روی دیوار می‌شود. درنتیجه، طرح غلطک با ظرافت لازم ایجاد نمی‌شود.
  • از فشار بیش از حد روی غلطک یا تغییر بی‌دلیل میزان فشار برروی غلطک، خودداری کنید.
  • هنگام ایجاد طرح با غلطک، در صورت کمرنگی طرح، مقداری فشار دست خود را افزایش داده تا طرح با میزان پررنگی یک‌دستی ایجاد شود.
  • از ایجاد حرکت رفت‌وبرگشتی با غلطک طرح‌دار خودداری کنید.
  • دقت کنید که لبه خطوط طرح‌دار مماس با یکدیگر باشند و از ایجاد فاصله یا همپوشانی داشتن ردیف طرح‌ها با یکدیگر جلوگیری کنید.
  • ترجیحا فقط از یک رنگ زمینه و یا رنگ طرح برای نقاشی دیوار به روش کاغذدیواری استفاده کنید و…
Nimarchy.com-نقاشی-طرح-گل-کاغذ-دیواری

اگر بین انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ برای منزلتان دچار شک و تردیده شده و نمی‌دانید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است، راهنمای کاغذ دیواری برای دیوار بهتر است یا رنگ را حتما مطالعه کنید.

جمع‌بندی

اگرچه روش‌های حرفه‌ای‌تر و لوکس‌تری برای طراحی یا زیباسازی دیوارها وجود دارد. البته با این وجود، نقاشی دیوار با طرح کاغذدیواری از مزایای خاص خود برخوردار است. همین مسئله، باعث استقبال بسیاری از افراد از این موضوع شده است.

اگر به دنبال روشی در دسترس، راحت، کم‌هزینه، سریع و آسان برای طرحی دیوارهای فضای داخلی موردنظر خود هستید، این روش با تنوعی که در رنگ و طرح دارد قطعا می‌تواند به شما کمک کند. باید دقت داشته باشید که انتخاب این روش شاید برای هر سبک دکوراسیون داخلی مناسب نباشد. بنابراین اگر فضای لوکس، اصیل و یونیک طراحی کرده‌اید، بهتر است به فکر روش دیگری برای طراحی دیوارهای پذیرایی باشید.

Nimarchy.com-نقاشی-دیوار-طرح-کاغذ-دیواری

مدرن‌ترین دکوراسیون های داخلی را در اینستاگرام نیمارکی مشاهده کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا