نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت پلی اورتان طوسی

نکات طلایی انتخاب کابینت پلی اورتان طوسی 1403

0
(0)

کابینت پلی اورتان طوسی، چرا و به چه علت !؟

چرا باید از کابینت پلی اورتان طوسی استفاده کرد؟ قصد دارید کابینت پلی اورتان طوسی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید؟ کابینت پلی اورتان و مخصوصا رنگ طوسی آن‌را می‌توان جزء موفق‌ترین انواع کابینت از نظر جنس و رنگ دانست. به همین دلیل امروزه تقاضا برای این مدل کابینت در دکورهای داخلی مختلف بسیار زیاد است.

کابینت‌های پلی‌اورتان جزء منعطف‌ترین کابینت‌ها از نظر جنس، رنگ و سبک است؛ در این میان پلی‌اورتان طوسی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

این مدل کابینت را از جنبه‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد؛ بنابراین اگر به کابینت پلی‌اورتان طوسی علاقه‌ دارید بهتر است جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

جنس کابینت پلی‌اورتان طوسی چیست؟

جنس بدنه اصلی کابینت‌های پلی‌اورتان طوسی عموما از ام‌دی‌اف مرغوب است اما به درخواست مشتری می‌تواند از چوب طبیعی نیز تولید شود.

باتوجه به سبک کابینت، ابتدا تراش‌ها، پرداخت‌ها و منبت‌هایی به وسیله دستگاه و ابزار مخصوص روی بدنه اصلی کابینت اجرا می‌شود و سطح آن آماده رنگ‌پاشی می‌شود.

سپس طی پنج تا شش مرتبه سطح ام‌دی‌اف به واسطه رنگ پلی‌اورتان رنگ‌پاشی می‌شود تا درنهایت سطح کار به پوشش و یکدستی موردنظر برسد.

رنگ پلی‌اورتان یک نوع رنگ دو جزئی و ترکیبی از رزین و هاردنر است؛ این رنگ بر دو پایه آب و روغن وجود دارد و قدرت پوشش دهی بالایی دارد.

تنوع رنگ پلی‌اورتان بالا است اما پلی‌اورتان طوسی جزء پراستفاده‌ترین رنگ‌های این جنس کابینت است که طیف رنگی روشن تا تیره‌ای را شامل می‌شود.

از نظر جلا نیز کابینت‌های پلی‌اورتان در سه حالت مات، براق و نیمه‌براق وجود دارند؛ این گزینه‌ها در کنار تنوع رنگ و متریال بکار رفته باعث انعطاف در طراحی این مدل کابینت شده است.

بهترین سبک کابینت پلی‌ اورتان طوسی چیست؟

نقطه عطف و ویژگی فوق‌العاده‌ای که کابینت‌ آشپزخانه پلی اورتان خصوصا پلی‌اورتان طوسی دارند تنوع سبک آن‌ها است؛ در واقع شما این مدل کابینت را در سه سبک اصلی مدرن، کلاسیک و مخصوصا کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک می‌توانید طراحی کنید.

باید در نظر داشته باشید که در هر سبکی، ضخامت بدنه اصلی، نوع و شدت پرداخت‌های انجام‌شده روی بدنه، حالت یا جلای رنگ کابینت و… باید به درستی انتخاب شود.

برای مثال در کابینت پلی‌اورتان طوسی، درب‌ها معمولا فلت و بدون تراش و تزئینات، به شکل دستگیره مخفی، با ام‌دی‌افی که ضخامت متوسط دارد و معمولا در حالت مات یا براق تولید می‌شود.

این‌ درحالی است که پلی‌اورتان طوسی نئوکلاسیک از ام‌دی‌افی با ضخامت 25 میلیمتر، معمولا در حالت مات یا نیمه‌براق، همراه با قاب آفست و تراش‌های ساده و ابتدایی تولید می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید کابینت پلی‌اورتان طوسی را در سه سبک طراحی کنید اما باید به ضخامت بدنه، تزئینات و جزئیات، تراش‌ها و برش‌ها، جلای رنگ و… آن توجه کنید.

طراحی کابینت پلی اورتان طوسی چگونه است؟

در دکوراسیون آشپزخانه طراحی کابینت پلی اورتان طوسی بیش از هرچیزی به سبک کلی آن بستگی دارد؛ برای مثال در سبک مدرن، تلاش بر حفظ سادگی، یکپارچگی پلان کلی کابینت، داشتن حداقل تزئینات، فلت بودن سطح کابینت و حداقل فاصله میان درب‌ها است.

درحالی که در سبک نئوکلاسیک دست شما برای استفاده از ویترین، تراش‌ها، تزئینات، یراق‌آلات، پنجره و… بازتر است و شما می‌توانید از این موارد به شکل ظریف و درحد اعتدال در طراحی کمک بگیرید.

در سبک کلاسیک نیز شما می‌توانید از منبت‌ها، طاق‌ها و ستون‌های کارشده، جزیره با پایه‌ها و بدنه تراش‌خورده، یراق مجلل، جزئیات بیشتر و… در طراحی کابینت پلی‌اورتان طوسی استفاده کنید.

بنابراین نوع طراحی پلان کلی کابینت‌ها، تعداد و طرح درب‌ها و کشوها، مدل درب‌ها، تزیینات، جزئیات و… به سبک کابینت‌ها، مساحت آشپزخانه، مدل فضای داخلی و… بستگی دارد.

بطور کل هرچقدر که فضای داخلی بزرگ‌تر، پلان‌ آن بازتر و نورگیر بیشتری داشته باشد پتانسیل کابینت پلی‌اورتان طوسی برای اجرای طراحی خلاقانه و متفاوت بیشتر خواهد بود.

مهم‌ترین مزایای کابینت پلی اورتان طوسی

این مدل کابینت را می‌توان جزء بهترین انواع کابینت شمرد چراکه از هر نظر دارای مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر است.

  • امکان اجرای کابینت پلی‌اورتان در طیف وسیعی از رنگ طوسی
  • جذابیت رنگ طوسی کابینت پلی‌اورتان در هر سه حالت براق، نیمه‌براق و مات
  • امکان استفاده از متریال مختلف با ضخامت متفاوت به عنوان بدنه اصلی کابینت
  • امکان اجرای کابینت پلی‌اورتان طوسی در سه سبک محبوب مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک
  • پتانسیل بسیار بالای کابینت پلی‌اورتان طوسی در طراحی
  • قابلیت بالای این مدل کابینت در هماهنگی با دکوراسیون‌های داخلی به سبک مختلف
  • انعطاف بالای این کابینت‌ها از نظر قیمت
  • انعطاف بالای کابینت‌های پلی‌اورتان جهت اجرا در آشپزخانه‌هایی با متراژ متفاوت و مدل مختلف
  • داشتن ظاهر شیک، لوکس و چشمگیر کابینت طوسی پلی‌اورتان در هر سبکی و…

قیمت کابینت پلی اورتان در رنگ های مختلف

برای هر فردی هنگام خرید کابینت پلی اورتان چه با رنگ طوسی چه با هر رنگ دیگری، یک نکته بسیار مهم است. پیدا کردن بهترین قیمت کابینت پلی‌اورتان بسیار حائز اهمیت است؛ خوشبختانه کابینت‌های پلی اورتان از این نظر بسیار منعطف هستند.

این مدل کابینت را با بودجه‌های مختلفی می‌توان اجرا کرد به شکلی که می‌توان آن را حتی با بودجه اقتصادی نیز تولید کرد؛ بطور کل قیمت نهایی این کابینت تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی ازجمله موارد زیر است:

  • جنس بدنه اصلی کابینت و کیفیت آن
  • کیفیت رنگ پلی‌اورتان و میزان حرفه‌ای بودن فرآیند رنگ‌پاشی آن
  • سبک طراحی کابینت که بطور معمول به ترتیب پلی‌اورتان طوسی مدرن، نئوکلاسیک و سپس کلاسیک قیمت اجرای کمتری دارند
  • مدل کابینت و میزان سختی و پیچیدگی اجرای آن
  • نوع متریال مکمل، یراق و تزئینات به کار رفته در اجرای کابینت
  • دوام بالای کابینت‌های پلی‌اورتان در برابر عوامل و شرایط محیطی نامساعد

 

کابینت پلی‌ اورتان طوسی مناسب چه آشپزخانه ای است؟

خوشبختانه شما می‌توانید در هر متراژ آشپزخانه‌ای با هر مدل و میزان روشنایی این مدل کابینت را اجرا کنید؛ چراکه کابینت پلی اورتان طوسی در سبک‌های مختلفی قابل طراحی است.

بنابراین این شما هستید که باید تصمیم بگیرید باتوجه دکوراسیون داخلی، متراژ آشپزخانه، مدل آشپزخانه، میزان روشنایی و… چه سبکی از کابینت پلی اورتان را با چه درجه‌ای ار رنگ طوسی اجرا کنید.

کابینت پلی‌اورتان فضای داخلی شما را بسیار مدرن و درعین‌حال مجلل جلوه می‌دهد؛ این مدل کابینت در دکورهای مدرن اروپایی تا کلاسیک و شرقی قابل اجرا است.

جمع‌بندی

اگر شما به فکر داشتن یک کابینت لوکس، ماندگار و بادوام هستید این مدل کابینت می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد؛ همچنین این کابینت قابلیت بالایی در طراحی دارد.

این کابینت‌ها در هر سه حالت براق، نیمه‌براق و مات زیبایی خاص خود را دارند و کابینت پلی‌اورتان طوسی جزء معدود کابینت‌هایی است که در هر سبک و جلایی جلوه بسیاری دارد.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا