نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت نئوکلاسیک جدید

کابینت نئوکلاسیک جدید، آیا جذابیت این سبک در 1403 تمام میشود؟

0
(0)

چرا کابینت نئوکلاسیک جدید همچنان طرفدار دارد؟

راز استقبال زیاد از کابینت نئوکلاسیک جدید چیست؟ کابینت نئوکلاسیک جدید انواع مختلفی دارد و امروزه جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه‌ پیدا کرده است. به جرأت می‌توان گفت که کابینت‌های نئوکلاسیک یکی از زیباترین مدل‌های کابینت است که ظاهری تسخیرکننده، اصیل، الهام‌بخش و در عین حال لوکس دارد؛ این سبک کابینت تداعی‌کننده معماری و معیارهای زیباشناختی اروپای باستان و دوران رنسانس است.

استفاده از کابینت‌های نئوکلاسیک از چند دهه پیش شکل گسترده‌ای پیدا کرد و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین سبک‌های کابینت هستند؛ امروزه این کابینت‌ها از نظر طراحی و جنس، رشد و تغییرات بسیاری داشته‌اند.

بنابراین متریال مورد استفاده در اجرای کابینت نئوکلاسیک دیگر محدود به چوب طبیعی نیست و طراحی آن با جسارت بیشتر و تزئینات خاص‌تری انجام می‌شود.

 

جنس کابینت نئوکلاسیک جدید

شاید تا چند دهه گذشته چوب طبیعی تنها متریال مورد استفاده در تولید این مدل کابینت بود اما امروزه در اجرای کابینت‌های نئوکلاسیک جدید از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هریک قابلیت، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

انتخاب متریال بیش از هرچیزی به طرح کابینت بستگی دارد و همانطور که می‌دانید امروزه کابینت‌های نئوکلاسیک در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ در هر حال برای تولید این کابینت‌ها از متریال زیر می‌توان استفاده کرد.

  • چوب طبیعی
  • روکش چوب
  • وکیوم‌های مصنوعی (ممبران)
  • پولیش (طرح انزو)
  • پلی‌اورتان و…

هر یک از متریال‌های فوق برای طرح خاصی از کابینت‌های نئوکلاسیک جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر طراحی و جلوه بصری ویژگی‌های خاص خود را دارند.

انواع مدل های کابینت نئوکلاسیک جدید

اگرچه کابینت‌ نئوکلاسیک چارچوب خاص خود را در طراحی دارد اما در کابینت‌های جدید شاهد تنوع در طراحی این کابینت‌ها هستیم که در ادامه به چند مدل پرطرفدار در این سبک اشاره خواهیم کرد.

کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران در دسته کابینت نئوکلاسیک جدید قرار می‌گیرند که از متریال ممبران (بدنه ام‌دی‌اف و وکیوم pvc) برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

این مدل کابینت دارای منبت‌هایی مانند خطوط مورب، ستون‌ها و سرستون‌های کار شده، طاق‌ها و تاج‌ها، ویترین، تایل و… است که تزئینات و جزئیات بیشتری را نسبت به دیگر مدل‌ها به آن می‌دهد.

کابینت انزو

کابینت انزو، کابینت‌های نئوکلاسیکی هستند که معمولا از متریال پولیش تولید می‌شوند و تزئینات و تراش‌های بسیار ساده و کمی دارند؛ در این مدل کابینت حاشیه درب‌ها به وسیله دستگاه CNC برش خورده و ضخامت آن کم می‌شود؛ بنابراین قسمت میانی درب‌ها نسب یه حاشیه آن حالت برجسته‌ای به خود می‌گیرد.

نئوکلاسیک معمولی

این مدل نئوکلاسیک از ظاهری بسیار اصیل برخوردار است و معمولا دارای منبت‌ها و تراش‌های فرورفته است؛ در این مدل از متریال‌هایی مانند پلی‌اورتان، روکش چوب و… استفاده می‌شود.

حاشیه درب‌ها در این مدل برش نمی‌خورد اما قاب‌ها، خطوط ساده و انحناهای ظریفی روی کابینت ایجاد می‌شود که ظرافت ظاهری خاصی به آن می‌بخشد؛ این مدل کابینت ظاهری فاخر داشته و نسبت به طرح انزو جزئیات بیشتری دارد اما در مقایسه با ممبران تزئینات و طراحی (طاق، تاج، تایل، نور مخفی و…) کمتری دارد.

رنگ کابینت‌ های نئوکلاسیک جدید

امروزه کابینت‌های نئوکلاسیک جدید بیشترین تنوع و طیف رنگی را در بین تمامی کابینت‌ها به خود اختصاص داده‌اند که این مسئله به تنوع جنس و مدل این کابینت‌ها بر می‌گردد.

برای مثال در کابینت‌های نئوکلاسیک پلی‌اورتان شما می‌توانید انواع رنگ‌های نوآورانه و پاستیلی را داشته باشید؛ همچنین از روکش‌های چوبی، رنگ‌های نود و خنثی و… در طراحی این کابینت‌ها می‌توانید برخوردار باشید.

طراحی کابینت نئوکلاسیک جدید

باید گفت که کابینت‌های نئوکلاسیک جدید پتانسیل بسیار بالایی در طراحی پلان کلی کابینت و مدل خود کابینت دارند؛ این کابینت‌ها می‌توانند به شکل طاق‌دار، پنجره‌دار، ویترین‌دار، جزیره، تایل‌دار و… طراحی شوند.

طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک جدید براساس مدل کابینت انجام می‌شود؛ برای مثال در کابینت‌های انزو از یراق ظریف‌تر و مینیمال‌تری نسبت به ممبران استفاده می‌شود.

همچنین در مدل ممبران استفاده از درب‌ها یا پنل‌هایی با خطوط مورب، تایل‌هایی در نقش گل و برگ، طاق‌های منحنی و… مرسوم است اما در نئوکلاسیک ساده (معمولی) یا انزو این موارد معمولا دیده نمی‌شود.

مزایای کابینت نئوکلاسیک جدید

کابینت‌های نئوکلاسیک جدید نسبت به کابینت‌های نئوکلاسیک قدیمی یا حتی بسیاری از دیگر سبک‌های کابینت مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر را دارند:

  • کابینت‌های جدید نئوکلاسیک را از متریال‌های بسیار متنوعی می‌توان تولید کرد و دست شما در انتخاب جنس کاملا باز است.
  • در این کابینت‌ها به دلیل تنوع جنس، شما حق انتخاب گسترده‌ای از نظر رنگ دارید اما این رنگ باید با مدل کابینت در تناسب باشد.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک جدید از نظر جلا در سه مدل مات، براق و نیمه‌براق قابل تولید هستند که البته این جلا به متریال کابینت بستگی دارد.
  • این مدل کابینت پتانسیل بالایی در طراحی دارند و در هر مدل امکان خلاقیت وجود دارد.
  • باتوجه به تنوع مدل، طرح، رنگ، جنس و جلا، کابینت‌های نئوکلاسیک جدید را می‌توان در دکوراسیون‌هایی به سبک مدرن، نئوکلاسیک، کلاسیک و… اجرا کرد.
  • این مدل کابینت از نظر قیمت بسیار منعطف است و می‌توان آن را با بودجه‌های مختلفی اجرا کرد.
  • کابینت نئوکلاسیک جدید از نظر ظاهری بسیار زیبا و تاثیرگذار هستند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک جدید

برای قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک جدید فاکتورهای بسیار مختلفی وجود دارند که بر هزینه نهایی اجرای کابینت اثرگذار هستند؛ ازجمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متریال کابینت و کیفیت آن (ممبران، پولیش، پلی‌اورتان و…)
  • مدل کابینت (ممبران، انزو و…)
  • طرح کابینت، جزئیات، تزئینات و… مربوط به آن میزان سختی اجرای آن
  • نوع، جنس و کیفیت یراق و متریال مکمل مورد استفاده در اجرای کابینت و…

کابینت نئوکلاسیک جدید برای چه فضایی مناسب است؟

کابینت نئوکلاسیک جدید به واسطه تنوع جنس، طرح، رنگ، جلا و… خود برای اکثر فضاهای داخلی مناسب است؛ البته شما باید تفاوت مدل‌های نئوکلاسیک جدید را درک و تناسب آن را با فضا در نظر بگیرید.

برای مثال در مورد فضاهایی که بیشتر به سمت سبک مدرن تمایل دارند کابینت‌های نئوکلاسیک انزو می‌توانند انتخاب مناسبی باشند؛ یا در فضای مینیمال کابینت نئوکلاسیک معمولی و در فضاهای نسبتا کلاسیک کابینت ممبران انتخاب معقولی هستند.

جمع بندی

اگر جزء افراد سخت‌پسندی هستید که نمی‌توانید به راحتی در مورد کابینت مناسب با فضای داخلی خود تصمیم بگیرید قطعا کابینت‌های نئوکلاسیک جدید با انعطافی که از هر نظر دارند می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این مدل کابینت حق انتخاب گسترده‌ای از نظر جنس، مدل، طرح، رنگ و… به شما می‌دهد و سازگاری بالایی با دکوراسیون‌های مختلف دارد؛ بنابراین در مورد این کابینت‌ها شما محدودیت چندانی احساس نمی‌کنید.

و در جواب سوال ابتدای مطلب، آیا عصر کابینت نئوکلاسیک تمام شده است؟ قطعا خیر! و صد البته که باید منتظر و شاهد نوآوری های جدید در کابینت آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک در این سال باشیم.

نمونه کارهای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا