نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت پولیشی براق

کابینت پولیشی براق خاص‌ترین سبک برای آشپزخانه شما

3
(2)

کابینت پولیشی براق چیست و چگونه آشپزخانه را متحول می‌کند؟

کابینت پولیشی براق یکی از محبوبترین ها برای آشپزخانه شما میباشد. آیا قصد استفاده از کابینت پولیشی براق برای آشپزخانه خود را دارید؟کابینت‌ها انواع بسیار مختلفی داشته که هریک جلوه ظاهری، جنس، مزایا، معایب، سبک و ساختار خاص خود را داند؛ در این میان کابینت آشپزخانه پولیشی با ظاهر براق و ساختار خاص خود جزء پرطرفدارترین مدل‌های کابینت است.

از آنجایی که کابینت‌های پولیشی از کابینت‌های برند انزو شرکت Zentique الهام گرفته‌اند بطور کلی آن را کابینت انزو می‌نامند و همانطور که می‌داند کابینت‌های انزو از نظر سبک ظاهری جزء کابینت‌های نئوکلاسیک محسوب می‌شوند.

این مدل کابینت با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند سلیقه‌های مختلف را راضی کرده و انواع دکوراسیون آشپزخانه را پوشش دهد؛ به دلیل محبوبیت کابینت پولیشی براق در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

تصاویر گالری زیر پروژه کابینت پولیشی اجرا شده توسط نیمارکی است.

جنس مراحل تولید کابینت پولیشی براق

جنس بدنه اصلی کابینت‌های پولیشی براق از ام‌دی‌اف با ضخامت حدودی 25 میلیمتر است؛ این ضخامت امکان کار با دستگاه و ابزار مختلف بر روی بدنه کابینت را ایجاد می‌کند؛ بنابراین مراحل تولید بدنه این مدل کابینت به شرح زیر است.

  • ابتدا ام‌دی‌اف خام در سایز مناسب برای درب‌ها و کشوها برش می‌خورد.
  • در قدم بعدی به وسیله دستگاه CNC لبه درب‌ها به شکل اریب برش خورده و ضخامت آن نسبت به مرکز بدنه کاهش پیدا می‌کند.
  • در مرحله بعد طرح‌ها و نقش‌های موردنظر بر روی بدنه کابینت منبت می‌شود (البته برش و تراش روی کابینت پولیشی می‌تواند به تراش لبه‌ها ختم شود که در این حالت کابینت ظاهر مدرن‌تری خواهد داشت)
  • پس از اینکه بستر ام‌دی‌افی بطور کامل آماده شد سطح آن را با ماده پولیش که نوعی رنگ خمیری مانند است پوشش می‌دهند.
  • در قدم بعدی رنگ پولیش با حالت سمباده و ساینده بودن خود به سطح ام‌دی‌اف جلای ویژه‌ای می‌دهد و لکه‌ها، خط و خش، ناهمواری و… سطح آن را پوشش می‌دهد.
  • رنگ‌پاشی سطح کابینت تا 4 مرحله تکرار می‌شود و پس از هربار خشک شدن رنگ، سطح آن را سمباده‌کشی می‌کنند تا حباب و ناهمواری‌های سطح آن از بین برود و صاف و صیقلی شود.
  • در نهایت پس از اینکه ماده پولیش با ضخامت 2 تا 3 میلیمتر روی سطح ام‌دی‌اف کشیده شد باید در یک محیط تمیز و بدون آلودگی کاملا خشک شود.

طراحی کابینت پولیشی براق

کابینت پولیشی براق از نظر طراحی پتانسیل بالایی دارد و دست شما را در اجرا باز می‌گذارد؛ کابینت ‌پولیشی را از نظر ارتفاع درب‌ها می‌توان در ارتفاعات مختلفی تولید کرد.

در این سبک کابینت، شما معمولا کشوها و درب‌های متعددی را شاهد هستید که برخلاف سبک مدرن از نظر بصری درب‌ها کاملا قابل تفکیک و مجزا به نظر می‌رسند (به دلیل برش لبه درب‌ها).

طراحی کابینت پولیشی براق به سلیقه شما و سبک دکوراسیون داخلی بستگی دارد؛ شما می‌توانید این کابینت را با حذف جزئیات، منبت‌کاری اضافی، پنجره و… به شکلی طراحی کنید که ظاهری مدرن‌تر داشته باشند.

از طرفی اگر انتظار و علاقه شما داشتن کابینت‌های با ظاهر نئوکلاسیک است دست شما برای اجرای الگوهای قرینه، خطوط تمیز، انحناهای ساده، طرح‌های ظریف، کابینت‌های پنجره‌دار و… بازتر است.

اینکه چینش پلان کلی کابینت‌ها در چه مدلی باشد نیز به متراژ و نقشه آشپزخانه بستگی دارد؛ همچنین طراحی کابنیت پولیشی براق می‌تواند همراه با کانتر، جزیره و… باشد.

در طراحی کابینت‌های براق پولیشی باید به محل قرارگیری یخچال، سینک و اجاق به عنوان مثلث کاری آشپزخانه به شکل حرفه‌ای توجه شود چراکه تاثیر فوق‌العاده‌ای بر جلوه بصری و اصولی بودن پلان کابینت‌ها دارد.

توجه داشته باشید که طراحی کابینت آشپزخانه ممکن است روی قیمت کابینت پولیشی نیز تاثیر گزار باشد.

تصاویر گالری زیر پروژه کابینت پولیشی اجرا شده توسط نیمارکی است.

رنگ بندی جذاب کابینت پولیشی

کابینت پولیشی براق عموما در رنگ سفید و طوسی تولید می‌شود اگرچه امکان اجرای این مدل کابینت در رنگ‌های دیگری نیز وجود دارد اما ابتدا رنگ سفید و سپس رنگ طوسی در این مدل کابینت متداول‌تر و محبوب‌تر هستند.

باید در نظر داشته باشید که رنگ سفید در این سبک کابینت بیشترین میزان برق و درخشش را دارد و از طرفی با هردو سبک دکوراسیون و مدرن و نئوکلاسیک در تناسب است.

در کنار کابینت‌ پولیشی براق سفید می‌توان از متریال مکملی مانند صفحه رویی کابینت، دیوارپوش بین کابینت‌ها و… در رنگ‌های مکمل و مناسب بهره برد.

مزایای کابینت پولیشی

کابینت‌های براق پولیشی جدا از درخشش ظاهری و جلوه لوکسی که دارند از مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر برخوردار هستند.

  • برخورداری از دوام و مقاومت محیطی بالایی به واسطه بدنه 5/2 سانتی و خاصیت رنگ پولیش
  • امکان اجرای کابینت پولیشی براق در طرح‌های بسیار مختلف و پلان‌های مختلف
  • امکان استفاده بهینه از فضای داخلی آشپزخانه و یونیت جادار کابینت‌ها
  • قابلیت استفاده در فضاهای داخلی با دکوراسیون مدرن، نئوکلاسیک، مینیمال و…

ویژگی رنگ پولیشی براق در کابینت آشپزخانه چیست؟

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که رنگ پولیشی چه مزایا یا ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگر پوشش‌ها به این مدل کابینت‌ها می‌بخشد؛ باید گفت که درحال حاضر رنگ پولیش یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای کاور کردن سطح ام‌دی‌اف است که ویژگی‌های زیر را دارد.

  • جلای بالا: رنگ پولیش نسبت به دیگر رنگ‌های پوششی و بسیاری از روکش‌ها جلا و برق بسیار بیشتری را در سطح کابینت ایجاد می‌کند.
  • ترمیم راحت: در صورت ایجاد خش یا آسیب به سطح کابینت ترمیم رنگ پولیش بسیار راحت است.
  • مقاوم به اکسیداسیون: رنگ پولیشی در مجاورت هوا نسبت به اکسیداسیون مقاوم است و از سطح زیرین خود محافظت می‌کند.
  • مقاوم به رطوبت: ماده پولیشی سطح ام‌دی‌اف را نسبت به آب و رطوبت مقاوم می‌کند و ازاین‌رو برای شست‌وشو یا اجرا در محیط‌هایی با هوای مرطوب مناسب است.
  • استحکام و مقاومت: رنگ پولیش نسبت به خراش و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و به واسطه ضخامت 2 تا 3 میلیمتری خود باعث استحکام بیشتر بدنه کابینت در برابر ضربه و صدمه می‌شود.

جمع‌بندی

اکنون متوجه شدیم که کابینت‌های پولیشی براق در جنس انزو و سبک نئوکلاسیک قرار دارند که البته می‌توان ظاهر آن‌ها را با حذف جزئیات و تزئینات اضافی به سمت کابینت مدرن نیز متمایل کرد.

برق و درخشش رنگ پولیشی در این مدل کابینت باعث می‌شود که محیط آشپزخانه بسیار بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد؛ ازطرفی رنگ پولیشی خصوصا رنگ سفید آن نور محیط را به خوبی بازتاب کرده و باعث روشنایی بیشتر آن می‌شود.

اگر جزء افرادی هستید که به سادگی بیش‌ازحد سبک مدرن و شلوغی و تجمل سبک کلاسیک علاقه ندارید کابینت‌های براق پولیشی می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند؛ شما می‌توانید این کابینت را در مدل‌های بسیار مختلفی به سلیقه خود اجرا کنید.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد امتیازها: 2

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا