نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت پولیشی طوسی

کابینت پولیشی طوسی،پرطرفدارترین رنگ [+7 مدل کابینت پولیشی طوسی]

0
(0)

چرا باید کابینت پولیشی طوسی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

کابینت پولیشی طوسی محبوبیت زیادی در چند مدت اخیر داشته است. از آنجا که طوسی، رنگی خنثی است که هیچوقت تکراری نمیشود، انتخاب مناسبی برای بسیاری از طراحی ها است. فضای داخلی آشپزخانه شما بیش‌ از هر عنصر دیگری از نظر بصری و کارایی تحت تاثیر کابینت است؛ به همین دلیل در دهه‌های اخیر تمرکز بالایی بر تولید و توسعه این عنصر مهم وجود داشته است.

ازاین‌رو امروزه کابینت‌ها از نظر جنس، سبک، طرح، مدل، رنگ و… تنوع بالایی دارند؛ در این میان کابینت‌های پولیشی یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت هستند.

بطور کل کابینت‌های پولیشی تنوع رنگ بالایی ندارند و عموما در رنگ‌های سفید و طوسی تولید می‌شوند؛ باتوجه به محبوبیت بالای کابینت پولیشی طوسی در ادامه مفصلا به جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت.

جنس کابینت های پولیشی طوسی

جنس یکی از فاکتورها اصلی در بررسی انواع کابینت‌ها است که حتی اغلب کابینت‌ها براساس جنس آن‌ها شناخته یا نام‌گذاری می‌شوند.

کابینت پولیشی طوسی نیز باتوجه به جنس آن‌ها نام‌ گرفته‌اند؛ بدنه اصلی این مدل کابینت بطور معمول از ام‌دی‌اف خام است که ضخامت آن باتوجه به سبک کابینت می‌تواند متفاوت باشد.

پس از آماده‌سازی بدنه اصلی، بر روی آن ۴ تا ۵ لایه ماده یا همان رنگ پولیشی کشیده یا پاشیده می‌شود تا سطح کار بطور کامل کاور، صاف و صیقلی شود.

رنگ پولیش در نهایت مانند یک لایه شیشه و براق با ضخامت تقریبی ۳ میلیمتر بروی بدنه اصلی قرار می‌گیرد؛ البته رنگ پولیش برروی چوب طبیعی نیز قابل اجرا است.

سبک کابینت پولیشی طوسی

بسیاری از افراد کابینت‌های پولیشی را به نام کابینت انزو می‌شناسند. قبل ترهم در مقالات نیمارکی به این موضوع اشاره کرده ایم که انزو در واقع نام یکی از برندهای تولید کننده کابینت ایتالیایی است. که کابینت‌های الهام‌گرفته از این برند را ما با انزو می‌شناسیم.

طرح انزو نیز از نظر سبک در دسته‌ی کابینت های نئوکلاسیک قرار می‌گیرد و کابینت‌های پولیشی طوسی عموما در طرح انزو (سبک نئوکلاسیک) تولید می‌شوند.

در این سبک به کمک ابزارهای مختلف و دستگاه CNC تراش‌ها و برش‌هایی بروی بدنه اصلی کابینت ایجاد می‌شود که می‌تواند شامل تراش لبه‌ها، ایجاد قاب‌ها ساده روی درب و… باشد.

در واقع در این سبک کابینت شما شاهد پرداخت‌هایی ساده و ابتدایی هستید که جزئیاتی از هر دو سبک مدرن و کلاسیک را برروی کابینت ایجاد می‌کند.

به همین دلیل کابینت پولیشی در سبک نئوکلاسیک ظاهری بسیار لوکس، خاص و گیرا دارد که فضایی به‌روز و در عین‌حال گرم را ایجاد می‌کند.

البته شما می‌توانید کابینت پولیشی را به سلیقه خود در سبک مدرن نیز اجرا کنید که در این صورت سطح کابینت‌ها اصطلاحا فلت و بدون هیچ پرداختی اجرا می‌شود.

طرح و مدل کابینت پولیشی طوسی

از آنجایی که کابینت‌های پولیشی در دو سبک کلی مدرن و نئوکلاسیک (انزو) قابل اجرا هستند بنابراین دست شما را در طراحی باز می‌گذارند.

ابتدا باید بدانید که در این مدل کابینت شما باید تعادل را در میزان استفاده از جزئیات و تزیینات رعایت کنید چرا که در سبک مدرن و نئوکلاسیک نسبت به سبک کلاسیک کمترین میزان تزیینات و جزئیات را داریم.

البته در کابینت‌های پولیشی با توجه به مساحت و مدل آشپزخانه، پتانسیل بالایی برای خلاقیت در طراحی پلان کلی کابینت وجود دارد. که این مسئله به تبحر طراح و سلیقه شما بستگی دارد.

کابینت پولیشی طوسی برای چه فضایی مناسب است؟

یکی از دلایل محبوبیت کابینت‌های طوسی پولیشی تناسب این کابینت‌ها با فضاهای مختلف است. به عبارتی این مدل کابینت را می‌توانید در اکثر آشپزخانه‌ها اجرا کنید و از این نظر حداقل محدودیت را دارید.

قطعاً هر چقدر آشپزخانه شما مساحت بیشتر، پلان بازتر و روشنایی بهتری داشته باشد کیفیت و پتانسیل اجرای خلاقانه کابینت پولیشی طوسی در آن بالاتر خواهد بود.

اما این کابینت‌ها را حتی در آشپزخانه‌هایی با متراژ پایین‌تر، فضای بسته‌تر و روشنایی کمتر نیز می‌توان اجرا کرد، سطح ساده و جزئیات ظریف این مدل کابینت فضا را بازتر جلوه می‌دهد.

همچنین جلای سطح پولیشی این کابینت‌ها نور محیط را به خوبی منعکس کرده و باعث می‌شود فضا روشن‌تر به نظر برسد.

باید در نظر داشته باشید هر چقدر که فضا کوچکتر، بسته‌تر و کم‌نورتر باشد بهتر است که طراحی کابینت ساده‌تر و جزئیات و تزیینات کمتری داشته باشد.

مزایای کابینت پولیشی طوسی چیست؟

در واقع این مزایای کابینت پولیشی به رنگ طوسی است که باعث محبوبیت روزافزون آن شده است؛ ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   داشتن مقاومت بالا نسبت به عوامل محیطی (ضربه، فشار، خراش و…) به دلیل ضخامت بدنه اصلی
  • داشتن دوام نسبت به شرایط محیطی (تغییرات دمایی، رطوبت و خشکی هوا، اشعه uv و…) با توجه به خاصیت و مقاومت ماده پولیش
  • امکان اجرای کابینت پولیشی طوسی در بسیاری از فضاهای داخلی
  • تناسب این مدل کابینت از نظر بصری با دکوراسیون‌هایی در سبک‌های مدرن، نئوکلاسیک، کلاسیک، مینیمال و…
  • امکان استفاده بهینه از فضای داخلی با حداقل میزان پرتی با این مدل کابینت
  • داشتن یونیت (فضای داخلی) جادار
  • امکان اجرای کابینت پولیشی طوسی با بودجه‌های مختلف و…

قیمت کابینت پولیشی طوسی چند است؟

اقتصادی بودن اجرای کابینت برای اکثر افراد حائز اهمیت است؛ کابینت پولیشی طوسی نیز از این نظر بسیار منعطف است. پس برای خرید کابینت پولیشی با بهترین قیمت، کار سختی در پیش ندارید.

عوامل موثر بر قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه پولیشی:

  • مدل پلان کلی کابینت با توجه به فضای آشپزخانه و سختی اجرای آن
  • طرح کابینت از نظر میزان تراش‌ها، پرداخت‌ها، برش‌ها، جزئیات و میزان زحمت اجرای آن
  • ضخامت بدنه اصلی کابینت و کیفیت ام‌دی‌اف مورد استفاده برای تولید آن
  • کیفیت رنگ یا ماده پولیش مورد استفاده در تولید کابینت
  • کیفیت و میزان حرفه‌ای بودن پروسه ساخت کابینت
  • نوع و کیفیت یراق و متریال مکمل مورد استفاده در اجرای کابینت و…

در واقع این مدل کابینت را می‌توان به شکل اقتصادی یا کاملاً لوکس اجرا کرد که از این نظر قیمت کابینت پولیشی طوسی تحت تاثیر فاکتورهای بالا قرار میگیرد.

ساخت و نصب کابینت پولیشی

اگرچه کابینت‌های پولیشی طوسی مزایای بسیار زیادی دارند اما این مزایا، نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت در صورتی صدق می‌کنند که پروسه طراحی، ساخت و اجرای کابینت توسط یک تیم حرفه‌ای و مجرب انجام شود.

در واقع کیفیت نهایی این مدل کابینت از نظر بصری، کارایی و کیفیت به شدت تحت تاثیر طراحی تخصصی، کیفیت ساخت و مهارت در اجرای کابینت است.

جمع‌بندی

اگر سلیقه حساس و سخت‌پسندی دارید بدون شک کابینت‌های پولیشی می‌توانند رضایت شما را از هر نظر جلب کنند. این کابینت‌ها از نظر ظاهری جلوه‌ای شیک و خاص دارند.

همچنین از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از طرفی کابینت پولیشی از نظر سبک و رنگ به راحتی با دکوراسیون کلی فضای داخلی و دیگر المان‌ها هماهنگ می‌شود.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا