نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت پولیشی مدرن

کابینت پولیشی مدرن و 7 نکته مهم که باید پیش از خرید بدانید

5
(1)

چرا کابینت پولیشی مدرن؟

کابینت پولیشی مدرن چیست؟ اصلا آیا انتخاب کابینت پولیشی برای شما که به دنبال سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه هستید مناسب است؟ بطور خلاصه، بله ! بدون شک کابینت پولیشی مدرن، پیشنهاد خاص و جذابِ نیمارکی برای آشپزخانه شماست. پس اگر قصد خرید کابینت پولیشی مدرن را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

کابینت‌های مدرن طی چندین دهه گذشته جزء ماندگارترین و محبوب‌ترین انواع کابینت‌ها بوده‌اند، اگرچه پایه و اصول کلی این کابینت‌ها ثابت است اما کابینت‌های مدرن نیز از نظر جزئیات، جنس و پلان طراحی مدام درحال به‌روز شدن هستند.

درحال حاضر کابینت پولیشی مدرن یکی از پرتقاضاترین انواع کابینت است؛ علت اصلی نامگذاری این مدل کابینت مدرن به جنس بدنه اصلی آن برمی‌گردد.

کابینت‌های پولیشی به واسطه جنس خاصی که دارند از جلوه ظاهری و ویژگی‌های مثبت بسیاری برخوردار هستند؛ باتوجه به محبوبیت این مدل کابینت در ادامه به جنبه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

جنس کابینت پولیشی مدرن

همانطور که گفتیم اسم این مدل کابنیت به جنس آن اشاره دارد؛ جنس بدنه اصلی کابینت‌های پولیشی عموما از ام‌دی‌اف است و در مواردی نیز می‌تواند از چوب طبیعی تولید شود اما ام‌دی‌اف بسیار مناسب‌تر و متداول‌تر است.

پس از آماده‌سازی بدنه اصلی، سطح ام‌دی‌اف را با رنگ پولیش طی چند مرحله کاور می‌کنند و پس از هربار خشک شدن سطح کار سوهان‌کشی شده تا آماده رنگ‌پاشی مجدد شود.

باتوجه به مدل کابینت، ضخامت بدنه اصلی یا همان ام‌دی‌اف می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال در مدلی که سطح کابینت کاملا فلت و یکدست است ضخامت بدنه می‌تواند معمولی باشد.

اما اگر مانند سبک انزو حاشیه درب‌ها تراش بخورد لازم است که جنس بدنه اصلی مقداری ضخیم‌تر باشد؛ در این مورد بطور معمولی از ام‌دی‌اف با ضخامت 5/2 سانت استفاده می‌شود.

دقت داشته باشید در این مدل تنها حاشیه درب‌ها برش خورده و اگر تراش‌ها و برش‌های روی بدنه کابینت بیشتر شود کابینت از سبک مدرن خارج شده و به سبک نئوکلاسیک نزدیک‌تر می‌شود؛ بنابراین باید از جزئیات اضافی در این سبک دوری کرد.

ماده پولیش در نهایت به شکل یک لایه شیشه‌ای که صیقل و درخشش بالایی دارد با ضخامت حدود 3 میلیمتر بر روی ام‌دی‌اف قرار گرفته و هرگونه ناهمواری یا لکه‌ای را کاور می‌کند.

طرح کابینت مدرن پولیشی

همانطور که می‌دانید طراحی کابینت‌های مدرن براساس حفظ سادگی است؛ بنابراین این کابینت‌ها با حداقل جزئیات و تزئینات طراحی می‌شوند.

این کابینت‌ها قابلیت بالایی در طراحی دارند؛ درب‌‌ها در این مدل کابینت می‌تواند به شکل افقی و عمودی و در طول و عرض‌های مختلفی طراحی شوند؛ کابینت پولیشی از این نظر بیشترین انعطاف را در طراحی درب‌ها دارد.

بنابراین براساس فضای آشپزخانه، محل قرارگیری مثلث کاری (سینک، اجاق، یخچال) نوع وسایل برقی توکار و…  طراحی این کابینت‌ها می‌تواند در عین سادگی تنوع بسیار زیادی داشته باشد.

کابینت مدرن پولیشی بطور کل پلان یکپارچه‌ای دارد و مدل درب‌ها ساده، بدون کنده‌کاری، تزئینات و… است؛ همچنین از یراق و دستگیره‌های بسیار ساده در طراحی این کابینت‌ها استفاده می‌شود.

بنابراین کابینت مدرن پولیشی در نمای کلی از سادگی و ظرافت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در مدل‌های جدید از ویترین‌های مدرن‌ و شیکی نیز استفاده می‌شود.

کابینت مدرن پولیشی می‌تواند براساس فضای آشپزخانه به همراه جزیره ساده با کاربرد میز یا میز و سینک نیز طراحی شود؛ البته در صورتی که متراژ آشپزخانه با جزیره در تناسب باشد.

رنگ کابینت پولیشی مدرن

یکی از سوالات متداول پیش از خرید کابینت پولیشی و مخصوصا در سبک مدرن، رنگ این کابینت‌ها است. درحالت کلی کابینت‌های مدرن به هر رنگی تولید می‌شوند ولی اگر توصیه نیمارکی را بخواهید، بهترین حالت و جلوه این مدل کابینت در رنگ سفید آن است.

کابینت پولیشی از نظر جلا فقط حالت براق دارد و درخشش این کابینت بالا و حالت آن شیشه‌ای است؛ بنابراین این مدل کابینت غالبا به رنگ سفید تولید می‌شود.

البته در طراحی این کابینت عموما آن را با متریال مکملی مانند صفحه‌رویی، دیوارپوش بین کابینت‌ و… در رنگ‌های مکمل مانند رنگ مشکی ترکیب می‌کنند.

مزایای کابینت پولیشی مدرن

کابینت‌های مدرن پولیشی در نوع خود نقاط قوت و مزایای بسیاری دارند که ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالای کابینت‌های پولیشی به واسطه ضخامت بدنه اصلی و لایه پولیشی سه میلیمتری
  • ظاهر براق و سطح صیقلی کابینت‌های پولیشی مدرن باعث نظافت آسان این کابینت‌ها شده است
  • مقاومت بالای کابینت پولیشی نسبت به شرایط محیطی ازجمله تغییرات دمایی، تابش آفتاب، مواد شیمیایی، رطوبت و…
  • مقاومت بالای کابینت پولیشی مدرن نسبت به سایش، خراش، پوسیدگی، ضربه، فشار و…
  • پتانسیل بالای این مدل کابینت در طراحی پلان کلی
  • امکان استفاده بهینه از فضای داخلی آشپزخانه باتوجه به انعطاف بالای این مدل کابینت در طراحی پلان کلی
  • فضای داخلی بسیار جادار کابینت‌ها
  • مناسب بودن این مدل کابینت با بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی و…

قیمت کابینت پولیشی مدرن

قیمت کابینت پولیشی مدرن نیز مانند هر مدل کابینت دیگری تحت تاثیر عوامل مختلفی ازجمله نوع متریال بکار رفته، کیفیت متریال، نوع و کیفیت یراق‌آلات، پیچیدگی پلان کلی کابینت و میزان سختی اجرای آن، متراژ کابینت و… است.

به همین دلیل نمی‌توان قیمت واحد و ثابتی را برای طرح نهایی آشپزخانه مشخص کرد؛ اما بطور کل می‌توان گفت کابینت‌های مدرن پولیشی از رنج قیمتی مناسبی برخوردار هستند و نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر از نظر بودجه موردنیاز اقتصادی‌تر هستند.

کابینت پولیشی مدرن مناسب چه فضایی است؟

یکی از نکات مثبتی که در مورد این مدل کابینت وجود دارد تناسب آن با بسیاری ازسبک‌های دکوراسیون آشپزخانه است؛ ظاهر ساده و سطح صاف این مدل کابینت آن را به یک کابینت کاربردی و شیک تبدیل کرده است که تعادل بصری محیط را حفظ می‌کند.

علاوه‌بر‌آن رنگ سفید کابینت پولیشی مدرن به راحتی با بسیاری از دیگر رنگ‌های موجود در محیط داخلی هماهنگ می‌شود و از این نظر دست شما را برای انتخاب رنگ‌های دکوراسیون داخلی باز می‌گذارد.

همچنین سطح صاف، درخشان، ساده و صیقلی این مدل کابینت فضای داخلی را بسیار بازتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و رنگ سفید و براق آن تاثیر بسزایی در بازتاب نور دارد.

باتوجه به این موارد کابینت پولیشی مدرن می‌تواند برای هر مدل آشپزخانه‌ای با میزان نورگیری و متراژ متفاوت مناسب باشد؛ این کابینت حتی برای آشپزخانه‌های کوچک با نورگیری ضعیف نیز یک گزینه مناسب هستند.

جمع بندی

کابینت مدرن را از متریال مختلف می‌توان تولید کرد اما کابینت پولیشی بدون شک یکی از بهترین انواع کابینت در این سبک است که جدا از ظاهر شیک و چشمگیر، از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

این نوع کابینت فضای داخلی شما را به واسطه سادگی، رنگ سفید و درخششی که دارد بسیار بازتر، بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد و شما می‌توانید کابینت را مطابق با سلیقه و نیاز خود از نظر پلان کلی، درب‌ها و یونیت به شکل دلخواه طراحی کنید.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا