نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت مدرن ایتالیایی

جدیدترین کابینت مدرن ایتالیایی و 6 ویژگی اصلی آن

0
(0)

کابینت مدرن ایتالیایی

بسیاری از افراد آشپزخانه با کابینت مدرن را تنها در سبک اروپایی می‌شناسند. این در حالی است که کابینت‌های مدرن می‌توانند از هنر و فرهنگ معاصر ایتالیا نیز الهام بگیرند و کابینت مدرن ایتالیایی را خلق کنند.

کشور ایتالیا که در معماری، دکوراسیون، مد و… بسیار غنی و پیش‌گام است در صنعت طراحی کابینت نیز فعالیت جدی داشته و کابینت‌های مدرن و کلاسیک به سبک ایتالیایی جزء خاص‌ترین مدل‌های کابینت محسوب می‌شوند.

اگرچه سادگی و کارایی سبک مدرن در هر مدل کابینتی حرف اول را می‌زند اما کابینت‌های ایتالیایی مدرن از نظر ظاهری بسیار متمایز و منحصربه‌فرد هستند و با اولین نگاه می‌توان متوجه تفاوت آن با سایر سبک‌ها خواهید شد.

بنابراین کابینت مدرن ایتالیایی از نظر طراحی شخصیت مستقلی دارد که باعث محبوبیت آن شده است؛ باتوجه به پرطرفدار بود این سبک در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت پس از به دکورهای لوکس و متفاوت علاقه دارید با ما همراه باشید.

ویژگی‌های کابینت مدرن ایتالیایی

شاید بهتر باشد که تیپ و مدل کابینت‌های ایتالیایی مدرن را در قالب ویژگی‌های این مدل کابینت تعریف کنیم که بر این اساس این ویژگی‌ها شامل موارد زیر خواهد بود.

  1. ساده اما متفاوت: نداشتن تزئینات، اکسسوری و جزئیات نیز جزئی از کابینت مدرن ایتالیایی است اما این سادگی در عین تفاوت است و شما متوجه تفاوت انتزاعی نهفته در پلان کابینت خواهید شد.
  2. رنگ و ترکیب رنگ: برخلاف کابینت‌های مدرن اروپایی، کابینت‌های ایتالیایی در بکار برند رنگ‌های خاص و ترکیب رنگ‌های مکمل جسورتر هستند؛ در این سبک در کنار رنگ‌های نئوترال از رنگ‌های گرم، برجسته و قوی نیز استفاده می‌شود. خاکستری، بژ، نوک‌مدادی، نسکافه‌ای، نیلی، سبز، قهوه‌ای، کرم، مشکی، رنگ چوب، رنگ‌های براق و درخشنده مانند استیل و… جزء رنگ‌های محبوب و متداول در این سبک هستند.
  3. ارتفاع کم: ارتفاع کابینت‌های ایتالیایی به نسبت کوتاه است و شما عرض بیشتر را درب‌ها احساس می‌کنید؛ همچنین ممکن است ارتفاع کابینت‌های بالا با ردیف پایین متفاوت باشد.
  4. کابینت جزیره: یکی از ویژگی‌هایی که اکثر کابینت‌های ایتالیایی دارند وجود کابینت جزیره است؛ حتی در برخی مدل‌ها کابینت جزیره از نظر حجم و کارایی نقش پررنگ‌تری نسبت به دیگر قسمت‌های کابینت دارد. این جزیره می‌تواند همراه با اجاق، سینک، میز غذا و… باشد؛ بنابراین این جزیره در کابینت مدرن ایتالیایی حالت کاربردی و نقش جدی‌تری  نسبت به دیگر سبک‌ها دارد.
  5. شلف و قفسه: کابینت ایتالیایی مدرن سنت‌شکنی‌های خاص خود را در طراحی دارد؛ بنابراین در این سبک شلف‌ها، قفسه‌هاو استندهای ظریفی را در ردیف بالا و پایین کابینت‌ها می‌بینید که فضایی لوکس و مینیمال برای نگهداری وسایل فانتزی پخت‌وپز، ظروف پذیرایی محبوب، اکسسوری و وسایل دکوری، عکس و… هستند.
  6. المان‌ها مدرن و اکسسوری‌ها: شما در کابینت ایتالیایی معمولا شیرآلات، گاز، سینک، فر، لوستر، وسایل دکوری، ظروف پخت و پز، صندلی‌ها و… بسیار شیک و یونیک را مشاهده می‌کنید که تکمیل‌کننده این سبک کابینت هستند.

طراحی کابینت مدرن ایتالیایی

این تیتر را می‌توان به عنوان یک ویژگی در کابینت ایتالیایی مدرن نیز عنوان کرد اما باتوجه به اهمیت این مبحث سعی کردیم که آن را به شکل مجزا و مفصل توضیح دهیم تا شخصیت این مدل کابینت را بیشتر و بهتر درک کنید.

شما در این سبک با پلان بازی از کابینت‌ها مواجه هستید؛ یعنی با ورود به فضا قرار نیست در اطراف خود با حجمی از کابینت‌ها که به شکل سنتی در امتداد دیوارهای آشپزخانه کار شده‌اند مواجه شوید.

بنابراین شما چیدمان متفاوت و آزادانه‌ای از کابینت‌ها را می‌بینید که ممکن است در چند قسمت از فضایی که به آشپزخانه اختصاص داده‌شده اجرا شده باشند؛ بنابراین اصراری بر انسجام پلان‌های کابینت و به هم پیوستگی آن‌ها نیست.

قیمت کابینت مدرن ایتالیایی انزو امروز

بهترین قیمت انواع کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت پولیشی، کابینت پلی اورتان

در این سبک ممکن است تنها چند عدد کابینت ساده در قسمت دیوارخور آشپزخانه و یک جزیره بزرگ همراه با سینک و اجاق در مرکز آشپزخانه ببینید که وظیفه تفکیک فضای آشپزخانه را نیز برعهده دارد.

در این سبک ممکن است برخلاف عرف، به جای کابینت پایین دو ردیف استند ساده برای قرارگیری وسایل لوکس دکوری، یا به جای کابینت ردیف بالا چند شلف و قفسه را مشاهده کنید.

بنابراین اگرچه کابینت‌های ایتالیایی از ظاهر بسیار ساده و از بدنه مسطح برخوردار هستند اما پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای اجرا در پلان باز و طراحی‌های خارج از عرف دارند.

این خلاقیت و نوآوری تا جایی است که گاهی کابینت مدرن ایتالیایی تنها شامل یک جزیره با چند کاربرد شامل سینک، اجاق، کانتر، میز و… می‌شود؛ بنابراین این سبک محدود به چند کابینت متصل بهم در ردیف بالا و پایین نیست.

مزایای کابینت مدرن ایتالیایی

این سبک کابینت در کنار ظاهر فوق‌العاده لوکسی که داشته از مزایای زیر نیز برخوردار است.

  • امکان اجرای آن در آشپزخانه‌هایی که با دیگر قسمت‌های داخلی به هیچ عنوان تفکیک نشده‌اند.
  • امکان اجرای کابینت ایتالیایی در فضاهایی که به شکل سنتی دیوارکشی چندانی نداشته و اصطلاحا پلان کاملا بازی دارند.
  • امکان استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف خاص بر اساس رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی.
  • پتانسیل فوق‌العاده در طراحی کابینت و امکان خلق مدل‌های نامتعارف در طراحی و چینش کابینت‌ها
  • امکان اجرای این مدل کابینت با متریال لوکس و گران یا متریال معمولی و اقتصادی
  • سادگی ظاهری و منحصر به فرد بودن کابینت‌ها
  • عدم نیاز به تهیه یراق‌آلات و جزئیات هزینه‌بر در طراحی کابینت
  • جادارا بودن کابینت
  • امکان اجرای کابینت در آشپزخانه‌هایی که شرایط اجرای کابینت یکپارچه و پیوسته را ندارند
  • عدم نیاز به استفاده از اکسسوری، لوازم تزیینی و دکوراتیوهای متعدد برای جلوه بیشتر فضا
  • حفظ تمیزی و آرامش فضا در این سبک کابینت
  • امکان اجرای کابینت ایتالیایی مدرن در حجم کم برای افرادی که نیازی به متراژ بالای کابینت‌کاری ندارند و…

جمع‌بندی:

کابینت‌های مدرن ایتالیایی از نظر بصری فضای داخلی شما را بسیار لوکس و امروزی جلوه می‌دهند اما درعین‌حال برخلاف دیگر سبک‌های مدرن حس اصالت و جریان زندگی را از این سبک کابینت دریافت می‌کنید.

در واقع اگرچه این کابینت‌ها ساده و مدرن هستند اما نوعی گرما و حس لطیف در این سبک کابینت هست که وجود زندگی روزمره را به شما القا می‌کند؛ این سبک کابینت بدون شک انتخاب افراد خاص‌پسند است.

کابنیت‌های ایتالیایی مدرن دست شما را در اجرای مدل، رنگ، حجم، تعداد و… باز می‌گذارند و اگر فردی هستید که به الگوهای نامتعارف و دکورهای منحصربه‌فرد علاقه‌مند است این سبک کابینت می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

طرح های متنوع کابینت آشپزخانه مدرن در اینستاگرام نیمارکی

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا