نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-دکور-آشپزخانه-کلاسیک

معرفی و اصول دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

0
(0)

در واقع می‌توان سبک کلاسیک را از اصیل‌ترین الگوهای طراحی دکوراسیون معرفی کرد که از قرون وسطا تا قرن نوزدهم در اروپا رواج خاصی داشته و سرانجام به عنوان یک سبک جهانی در تمامی کشورها و اقلیم‌ها مرسوم شد.

اگرچه امروزه سبک‌های مدرن و جدیدی روی کار آمده‌اند اما طراحی کلاسیک همچنان به قوت و محبوبیت خود باقی مانده و در بسیاری از سازه‌ها به ویژه ساختمان‌های مسکونی اجرا می‌شود؛ لذا مظاهر اعیانی این دکوراسیون، افراد علاقمند به سبک‌های فاخر اصیل را به سمت خود جلب می‌کند.

Nimarchy.com-اتاق-پذیرایی-مدل-کلاسیک

به طور کلی ظاهر باشکوه و مجلل طراحی‌های کلاسیک برای دکوراسیون منازل بزرگ و اعیانی، هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های موسیقی و تئاتر، موزه‌ها، نمایشگاه‌های آثار هنری و… مناسب است؛ و می‌توان این سبک را نمادی از قدرت، ثروت و شکوه یک محیط دانست.

استفاده از متریال‌های دکوراتیو، وسایل با رنگ‌های پر زرق و برق، الگوهایی با برجستگی و نقوش خاص و مرغوب، زیبایی چشمگیر و غالبی به محیط‌های کلاسیک می‌بخشد؛ که تفاوت فاحش بین این سبک و دکوراسیون‌های مدرن را می‌توان در ظاهر فضا به خوبی لمس کرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نه سبک کار کاملا کلاسیک و نه سبک کار کاملا مدرن را می‌پسندید و سلیقه‌تان چیزی مابین این دو گزینه است، می‌توانید سبک تلفیقی نئوکلاسیک را امتحان کنید که ترکیبی بین سبک کلاسیک و مدرن محسوب می‌شود و به شدت رایج و پرطرفدار است. در همین راستا، دیدن انواع کابینت به سبک نئوکلاسیک و قیمت کابینت نئوکلاسیک در نیمارکی هم خالی از لطف نیست.

Nimarchy.com--آشپزخانه-با-طراحی-به-سبک-کلاسیک

ویژگی‌های سبک کلاسیک

این سبک اصیل، باشکوه و پرمخاطب دارای المان‌های خاصی است که به سادگی آن را از دیگر الگوهای دکوراسیون‌ متمایز کرده و اگرچه یک سبک قدیمی محسوب می‌شود؛ اما هنوزهم پرهزینه و مجلل بوده و برای هر محیط و بودجه‌ای قابل اجرا نیست.

  • این سبک برای فضاهای بزرگ با سقف بلند مناسب بوده و بهتر است در محیط‌هایی با مساحت زیاد، پنجره‌های بزرگ و سراسری، نورگیری بالا و… اجرا شود.
  • استفاده از متریال‌های مرغوب و گرانبها، وسایل بزرگ و مجلل، جزئیات لوکس، سرویس‌های چوبی شکیل و کنده‌کاری شده، رنگ‌های گرم و نقوش پرکار، تزئینات پر زرق و برق، وسایل سنتی، دستی و یا عتیقه، تابلوها و آثار هنری ارزشمند در این سبک رایج است.
  • استفاده از دستگاه‌های نورپردازی هنری و پیچیده، با الگوهای خاص و رنگ‌های درخشان و چشم‌ نواز از ویژگی‌های نورپردازی هنری در سبک کلاسیک هستند.
  • در این سبک به طور معمول برای نمای ساختمان‌ها از سنگ‌های سنگین و باشکوه، مصالح مرغوب و متریال‌های درجه‌ یک در رنگ و نقش‌های برجسته، جهت استحکام و قدرت ساختاری و جلوه ظاهری بنا استفاده می‌شود.
  • کنده‌کاری‌های دستی یا صنعتی روی متریال‌های چوبی و سنگی، فضای داخلی یا بنای ساختمان‌های کلاسیک را چشمگیر کرده و محبوبیت زیادی دارد.
  • جزئیات و هنرهای غنی شامل: آثار دستی، هنری، موروثی و با قدمت، از المان‌های مهم و بسیار موثر در القای زیبایی و اصالت باشکوه محیط‌های کلاسیک هستند.
  • رنگ‌های گرم، ترکیب پرنقش متریال‌ها و وسایل، طرح‌های پرکار، مبلمان، پرده‌ها، سرویس‌های غذاخوری، کفپوش و کاغذهای دیواری در طرح‌های سنتی و اصیل با رنگ‌های دلنشین مجلل از دیگر ویژگی‌های سبک کلاسیک هستند.
Nimarchy.com-اتاق‌-خواب-به-سبک-کلاسیک

مشخصات فضای مناسب برای سبک کلاسیک

توجه کنید که برحسب سبک فضا، متریال، رنگ‌ها، دکوراتیو، وسایل و… برجستگی و بزرگنمایی خاصی بر فضای کلاسیک حاکم است؛ لذا اجرای این دکوراسیون برای محیط‌های کوچک و محدود توصیه نمی‌شود.

  • مساحت فضا: اجرای این المان‌ها نیازمند فضای بزرگی است که بتوان هر یک را به راحتی و در محل مناسب قرار دارد.
  • نورگیری محیط: از آنجایی که از رنگ‌های گرم و تیره، طرح‌های شلوغ، پرده‌های ضخیم و… در فضای کلاسیک استفاده می‌شود؛ لذا نوردهی بالا و نورپردازی محیط جهت جلوه بیشتر فضا لازم است.
  • نوع محیط: نمی‌توان سبک کلاسیک را برای هر محیطی به کار برد؛ به طور مثال در فضای اداری، تجاری، صنعتی، تفریحی و… اجرای این دکوراسیون مناسب نیست.

سه شاخصه فوق از فاکتورهای کلیدی جهت اجرای سبک کلاسیک متناسب با فضای مدنظر هستند؛ لذا عدم توجه به هریک می‌تواند بر زیبایی اصیل و خروجی باکیفیت این دکوراسیون تاثیر منفی ایجاد کند.

Nimarchy.com-پذیرایی-به-سبک-کلاسیک

اهمیت طراحی در سبک کلاسیک

دقت کنید که اجرای این سبک تنها با تهیه لوازم لوکس و گران‌قیمت مقدور نیست و اگرچه بودجه زیادی می‌طلبد اما در صورت عدم آگاهی بر نکات و قوانین سبک کلاسیک، در نهایت از لحاظ علم طراحی، سبک زیبا و اصولی به دست نمی‌آید.

در کنار وسایل و تزیینات زیبا و مجلل توجه به اصل افراطی تقارن در سبک کلاسیک لازم‌الاجرا است؛ چرا که در این نوع دکوراسیون چینش صحیح و جفت وسایل بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

تنالیته رنگ‌ها در طیف رنگ‌های کرمی، صدفی، طلایی، بژ و نقره‌ای بسیار مهم بوده و در انتخاب برخی وسایل و دکوراتیو ترکیب رنگ‌های اصیل مانند قرمز، آبی، سبز و… زیبایی ویژه‌ای به محیط می‌بخشد. در واقع جهت ایجاد فضایی با این سبک سنتی غربی نیازمند توجه بالا به کیفیت مواد، اصالت وسایل، زیبایی بصری مشهود، چینش متقارن و حفظ وسواسی فاصله، ایجاد نور کافی و خوش رنگ، طیف رنگی اصیل و… است.

نیمارکی را در اینستاگرام هم دنبال کنید

Nimarchy.com-آشپزخانه-ی-کلاسیک

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا