نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-کابینت پلی اورتان مدرن

کابینت پلی اورتان مدرن و رازهایی که هرکسی به شما نمی‌گوید !

0
(0)

کابینت پلی اورتان مدرن چیست؟

بدون شک کابینت پلی اورتان مدرن یکی از محبوب‌ترین، لوکس‌ترین و کاربردی‌ترین انواع کابینت است که در چندسال اخیر تقاضا برای این مدل کابینت در طراحی داخلی بسیار بیشتر شده است.

همانطور که می‌دانید کابینت‌ها از نظر سبک طراحی، ظاهر، جنس و… انواع مختلفی دارند؛ کابینت پلی‌اورتان مدرن نیز در نوع خود ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث تمایز آن با دیگر انواع کابینت شده است.

کابینت‌های مدرن یکی از سبک‌هایی هستند که می‌توان آن را از متریال بسیار مختلف و در طراحی‌های متنوعی اجرا کرد؛ در این بین متریال پلی‌اورتان برای اجرای کابینت‌های مدرن گزینه فوق‌العاده‌ای است.

بسیاری از افراد تفاوت این متریال را با دیگر انواع کابینت مدرن نمی‌دانند و به تبع مزایای آن را تشخیص نمی‌دهند؛ باتوجه به محبوبیت این مدل و تقاضای بالا برای آن قصد داریم که در ادامه مطلب مفصلا به آن بپردازیم.

پروژه نیمارکی در دماوند، کابینت پلی اورتان مدرن

جنس و ساختار کابینت پولی اورتان مدرن

بطور معمول جنس بدنه اصلی کابینت‌های پلی‌اورتان از ام‌دی‌اف است البته از چوب نیز در این مورد می‌توان استفاده کرد اما MDF بسیار متداول‌تر می‌باشد.

دلیل نام‌گذاری این مدل کابینت این است که سطح ام‌دی‌اف را با کمک نوعی رنگ باکیفیت به نام پلی‌ورتان که ترکیبی از رزین و هاردنر است پوشش می‌دهند.

در واقع پس از اینکه کابینت‌ها در ابعاد موردنظر برش خوردند و آماده‌سازی‌های لازم برروی آن‌ها انجام شد سطح آن را 5 تا 6 مرتبه با ماده پلی‌اورتان رنگ‌آمیزی می‌کنند.

پس از هر مرحله رنگ‌آمیزی سطح کار باید خشک و سمباده‌کشی شود تا در نهایت سطح کار به جلا و صیقل موردنظر برسد؛ رنگ پلی‌اورتان نیز در سه حالت براق، نیمه‌براق و مات وجود دارد.

برای کابینت‌های مدرن بیشتر از پلی‌اورتان براق استفاده می‌شود و به این منظور عموما از رنگ پلی‌اورتان بر پایه روغن استفاده می‌کنند چراکه جلا و درخشش بیشتری دارد.

طرح کابینت پلی‌ اورتان مدرن

کابینت‌های مدرن عموما کابینت‌هایی با ظاهر فلت و به شکل صفحه‌تخت هستند؛ بر روی درب یا بدنه این کابینت‌ها معمولا پرداخت، ابزار، تراش یا منبتی صورت نمی‌گیرد و سطح کار صاف و ساده است.

همین سادگی و یکپارچگی ظاهری کابینت‌های مدرن زمانی که با متریال پلی‌اورتان اجرا شود جلوه بسیار لوکس، شیک و اصیلی خواهد داشت که رسالت سبک مدرن در کابینت را بجا می‌آورد.

بنابراین کابینت پلی‌اورتان مدرن معمولا کابینت‌هایی با پلان باز، طراحی ساده، صفحه تخت و با حداقل جزئیات و تزئینات است؛ سادگی و انسجام ظاهری این سبک درحدی است که معمولا فاصله و مرز بین درب‌ها و کشوها بسیار محو است.

در طراحی این مدل کابینت معمولا درب‌ها به شکل دستگیره مخفی طراحی شده تا سادگی بصری کابنیت حفظ شود؛ همچنین طراحی درب‌ها مشابه و از کابینت‌هایی که متریال مکمل دارند (مانند کابینت پنجره‌دار) در این سبک استفاده نمی‌شود.

کابینت پلی‌اورتان مدرن از نظر طراحی پتانسیل بالایی داشته و بسیاری از مدل‌های جدید آن حتی طراحی خارج از عرف و منحصربه‌فردی دارند.

برای مثال در این سبک در طراحی کابینت‌های ردیف بالا می‌توان از طاقچه ساده یا استندهایی به شکل ویترین مدرن استفاده کرد تا در آن ظروف، اکسسوری و موادغذایی و… در آن قرار بگیرد.

در این سبک کابینت می‌توان از جزیره با کاربردهای مختلف مانند سینک، کانتر، اجاق، میز و… استفاده کرد؛ همچنین در طراحی آن از متریال مکمل مانند سنگ، آجر دکوری، فلز، دیوارپوش‌ها و… نیز می‌توان کمک گرفت.

پروژه نیمارکی در ازگل، کابینت آشپزخانه مدرن

رنگ کابینت پلی اورتان مدرن

یکی از منعطف‌ترین مدل‌های کابینت از نظر رنگ کابینت‌های پلی‌اورتان مدرن است؛ این مدل دست شما را برای انتخاب رنگ باز می‌گذارد.

در این سبک سادگی سطح کابینت و جلای رنگ پولی‌اورتان باعث می‌شود که هر رنگی جلوه خاص خود را در فضا داشته باشد؛ در این مدل از رنگ‌های نوود و روشن، خنثی و پایه، گرم و تند، تیره و سنگین، زنده و طبیعی می‌توان استفاده کرد.

بطور معمول در کابینت‌های پلی‌اورتان مدرن رنگ‌های طوسی، سفید، مشکی، خاکستری و… بیشترین استفاده را دارند؛ البته علاوه بر رنگ براق، در این سبک کابینت، پلی‌اورتان مات نیز بسیار پرطرفدار است.

کابینت پلی اورتان مدرن مناسب چه فضایی است

کابینت‌های مدرن پلی‌اورتان جزء کابینت‌های کاربردی برای انواع مختلفی از فضاها هستند؛ این مدل کابینت می‌تواند سبک دکوراسیون داخلی مدرن شما را به خوبی تکمیل کند.

این کابینت‌ها فضای داخلی را بسیار لوکس و امروزی جلوه می‌دهند و برای آشپزخانه‌هایی با پلان باز، بسته، کوچک، بزرگ، تاریک، پرنور و… مناسب هستند.

این سبک کابینت را در آشپزخانه‌هایی با مدل ال، یو، مربع و… می‌توان اجرا کرد؛ حتی اگر فضای داخلی موردنظر شما طراحی مدرن و پلان بازی دارد این مدل کابینت را با وجود تنها یک دیوار نیز می‌توان اجرا کرد.

این کابینت‌ها فضای داخلی را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و حتی می‌توان با طراحی جزیره یا کانتر نیز به کمک آن‌ها حریم فضای آشپزخانه را در خانه‌هایی که پلان بازی دارند مشخص کنید.

در نظر داشته باشید که هرچقدر فضای آشپزخانه شما روشن‌تر، بازتر و بزرگ‌تر باشد شما می‌توانید کابینت پلی‌اورتان مدرن را در رنگ‌های خاص و طراحی‌های منحصربه‌فردتری اجرا کنید.

پروژه نیمارکی در نازی آباد، کابینت آشپزخانه مدرن

قیمت کابینت پلی اورتان امروز

بهترین قیمت انواع کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت پولیشی، کابینت پلی اورتان

مزایای کابینت پلی اورتان مدرن

این مدل کابینت نسبت به دیگر سبک‌های یا دیگر متریال مورد استفاده در کابینت مدرن از مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر برخوردار است.

  • تنوع رنگ بالای کابینت پلی‌اورتان
  • درخشش و جلای خاص پلی‌اورتان براق
  • امکان طراحی کابینت مدرن با پلی‌اورتان براق و مات
  • ماندگاری و دوام کابینت‌های پلی‌اورتان
  • مقاومت بالای این رنگ در برابر اشعه خورشید، دما، رطوبت، موادی شیمیایی، مواد روغنی، خراش، ضربه و…
  • امکان طراحی یونیت این مدل کابینت با حداکثر میزان استفاده از فضای داخلی
  • ظاهر ساده و لوکس
  • پتانسیل بالا در طراحی و اجرای مدل‌های مختلف و…

در نظر داشته باشید که این مزایا در صورتی صدق می‌کند که این کابینت از متریال مرغوب، با طراحی و پروسه ساخت حرفه‌ای اجرا شود. ما در نیمارکی بالاترین سطح کیفیت را تضمین میکنیم.

جمع‌بندی

اگر به دنبال کابینت‌هایی با ظاهر مدرن، جلوه بصری لوکس، کیفیت و ماندگاری بالا، جادار و… هستید که به کمک آن بتوانید از فضای داخلی خود استفاده بهینه داشته باشید کابینت‌های پلی‌اورتان مدرن گزینه مناسبی هستند.

با این مدل کابینت شما می‌توانید فضای داخلی خود را بر اساس دکوراسیون کلی در طرح و رنگ دلخواه کابینت کنید؛ این کابینت‌ها از نظر اقتصادی نیز هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا