نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com--جدا-کردن-کاغذ-دیواری

بهترین روش‌های کندن کاغذدیواری

0
(0)

یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع دیوارپوش‌ها یا متریالی که دیوارها را با آن کاور می‌کنند کاغذدیواری‌ها هستند. باید اقرار کرد کاغذدیواری باتوجه به زیبایی ظاهری، تنوع در طرح و رنگ، دوام و کاور کاملی که دارد جزء بهترین دیوارپوش‌ها است.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که مانند هر کالا، محصول یا وسیله دیگری، کاغذ دیواری نیز در معرض کهنه شدن، کثیف شدن، دمده شدن یا آسیب دیدن است. ازاین‌رو گاهی به دلایل فوق ممکن است لازم باشد که شما کاغذدیواری محیط داخلی موردنظر را تعویض کنید.

برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه ی کاغذدیواری برای فضای مدنظرتان، راهنمای انتخاب کاغذدیواری مناسب به شما کمک شایانی خواهد کرد.

Nimarchy.com--بهترین-روش-کندن-کاغذدیواری

در برخی شرایط و در مورد بعضی از انواع کاغذدیواری، می‌توان برروی کاغذدیواری قدیمی کاغذدیواری جدید کار کرد. اما در اغلب موارد بهترین کار این است که ابتدا کاغذدیواری قدیمی را بطور کامل جدا کنید.

در نگاه اول کندن کاغذدیواری مانند کندن برخی برچسب‌ها از روی سطح وسایل، سخت به نظر می‌رسد خصوصا زمانی که به حجم قابل توجه کاغذدیواری فکر می‌کنید.

اما در واقع کندن کاغذدیواری معمولا بسیار راحت است. فقط نیاز به رعایت یکسری اصول و بکارگیری تکنیک‌های ساده‌ای دارد که در ادامه مفصلا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

Nimarchy.com--کندن-کاغذدیواری-با-بخارشو

اگر فقط قصد شستشو و تمیزکردن کاغذدیواری را دارید، نیمارکی بهترین روش های شستشو ومناسب‌ترین شوینده های کاغذدیواری را برایتان فراهم کرده.

جدا کردن کاغذدیواری‌های STRIPABLE

امروزه بسیاری از کاغذدیواری‌ها تحت عنوان کاغذدیواری‌های STRIPABLE وجود دارند که پشت چسب‌دار یا جداشونده هستند. جدا کردن این نوع از کاغذدیواری‌ها بسیار راحت است و به تنهایی هم می‌توانید انجامش دهید.

در این مدل کاغذدیواری نیازی به استفاده از هیچ محلول شیمیایی خاص یا آب نیست. فقط کافی است دو گوشه کناری کاغذدیواری را با یک کاردک جدا کرده و سپس با دست رو به سمت بالا و بیرون بکشید تا جدا شود.

Nimarchy.com-کندن-کاغذ-دیواری

جدا کردن کاغذدیواری با مواد شیمیایی

اگر کاغذدیواری شما از نوع برچسبی نیست نیازی به نگرانی  نمی‌باشد. امروزه محلول‌ها و مواد شیمیایی تخصصی مختلفی به شکل آماده وجود دارند که در مراکز فروش مربوطه قابل خریداری هستند.

این مواد حاوی ترکیباتی است که به سرعت کاغذ را از سطح دیوار جدا کرده و کندن آن را بسیار راحت می‌کند. فقط کافیست از این مواد، طبق دستور نوشته شده بر روی جلد استفاده کنید.

Nimarchy.com--کندن-کاغذدیواری-با-آب

جدا کردن کاغذدیواری به کمک آب

یکی از متداول‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های جدا کردن کاغذدیواری استفاده از آب است. این روش قدیمی و البته بسیار کارآمد است و در مورد بسیاری از کاغذدیواری‌های قدیمی و جدید کاربرد دارد.

ابتدا باید مطمئن شوید که کاغذدیواری مدنظر شما از نوع قابل کندن (peelable) است. در این روش آب از منافذ ریز کاغذدیواری عبور کرده و لایه پشتی کاغذدیواری که ترکیبی از پلی‌استر و کاغذ است با آب ترکیب می‌شود.

به این منظور، آب را بر روی تمام سطح کاغذدیواری اسپری کرده یا با یک تکه ابر خیس سطح کاغذدیواری را نمدار کنید، سپس 20 تا 30 دقیقه زمان داده تا رطوبت جذب کاغذدیواری شود و چسب آن پس داده شود.

این فرآیند سبب می‌شود که پوشش خارجی یا لایه وینیل کاغذدیواری به راحتی از روی دیوار شود. در این روش مقداری از کاغذ لایه پشتی کاغذدیواری احتمالا بر روی دیوار باقی بماند.

در هر حال می‌توانید برروی این باقی‌مانده‌ها نیز مجددا کاغذدیواری انجام دهید یا در صورت نیاز با مقداری آب به راحتی کاغذ به جا مانده را نیز پاک کنید.

Nimarchy.com--کندن-کاغذ-دیواری-با-آب

پاک کردن کاغذ دیواری با بخار آب

در برخی از موارد مانند کاغذدیواری‌های سرسخت یا قدیمی ممکن است جدا کردن کاغذدیواری به کمک آب چندان کارایی نداشته باشد. در این صورت بهتر است از بخار آب کمک بگیرید.

شما به یک دستگاه بخار احتیاج دارید و وسایل بخارشوی در این مورد به شما کمک خواهند کرد. به این منظور شما باید دستگاه بخارشو را روی حالت پخش بخار قراردهید و سطح کاغذدیواری را ۱٠ تا ۱۵ دقیقه با بخارشوی بکشید.

قطرات بخار آب به همراه دمای بخارشوی باعث می‌شوند که چسب کاغذدیواری به سرعت باز شود و کندن کاغذ از دیوار به این روش بسیار راحت خواهد بود.

Nimarchy.com--کندن-کاغذدیواری-با-بخار-آب

جدا کردن کاغذدیواری با محلول خانگی

برای جدا کردن کاغذدیواری شما می‌توانید از ترکیب یا محلول‌های خانگی نیز کمک بگیرید؛ به این منظور می‌توانید مقداری سرکه سفید یا ماده شوینده را با آب گرم مخلوط کرده و بر سطح کاغذدیواری اسپری کنید.

Nimarchy.com--جداسازی-کاغذدیواری

نکات مهم کندن کاغذدیواری

همانطور که می‌دانید کاغذدیواری‌ها انواع بسیار مختلفی از نظر ساختار و جنس دارند؛ ازطرفی کیفیت نصب و موادی که جهت نصب آن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است.

ازاین‌رو کاملا طبیعی است اگر یک روش جدا کردن کاغذدیواری در مورد تمام کاغذدیواری‌ها کاربرد نداشته باشد؛ بنابراین بهتر است در این زمینه به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا سعی کنید نوع کاغذدیواری را تشخیص دهید تا روش جداسازی مناسب با آن را بکار بگیرید.
  • اگر در مورد روش مناسب برای جداسازی کاغذدیواری خود مردد هستید، ابتدا روش موردنظر را در یک قسمت کوچک و خارج از دید تست کنید.
  • در صورتی که فکر می‌کنید کاغذدیواری نسبت به نفوذ آب مقاوم است، ابتدا بر روی آن سوراخ‌ها یا شیارهایی ایجاد کنید؛ حتی می‌‌توانید سطح کاغذ را سمباده بکشید تا نفوذپذیری آن بهتر شود.
  • تا زمانی که کاغذدیواری منعطف و قابل جداسازی نشده است، برای جدا کردن آن اقدام نکنید.
  • برای جدا کردن کاغذدیواری، بهتر است لبه آن را با دست گرفته و به کمک یک کاردک پلاستیکی اقدام به جدا کردنش کنید.
Nimarchy.com--کندن-کاغذدیواری-با-کاردک
  • برای کاغذدیواری‌های ضدآب، استفاده از مواد شیمیایی معمولا روش مناسبی است.
  • برای از بین بردن باقی‌مانده ی کاغذ یا چسب پس از کندن کاغذدیواری، می‌توانید آثار به جا مانده را به آب یا محلول آغشته کرده و به کمک اسفنج یا کاردک پاک کنید.
  • اگر کاغذدیواری شما روکش وینیل دارد ابتدا بهتر است با دست و به کمک کاردک لایه وینیل را جدا کنید. سپس از اسپری کردن آب برای جدا کردن لایه زیرین کمک بگیرید.
  • بهتر است برای نمدار کردن کاغذدیواری از آب داغ بجای آب سرد استفاده کنید.
  • حواستان باشد که سطح دیوار، موقع سمباده یا ایجاد منافذ و شیار روی کاغذدیواری، دچار آسیب نشود.

در مجموع اگر فکر می‌کنید که کاغذدیواری شما بسیار سرسخت است یا مهارت لازم برای جدا کردن آن را ندارید، بهتر است از مشاوره یا کمک یک مجموعه خدماتی در این زمینه کمک بگیرید.

نیمارکی را در اینستاگرام هم دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا