نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-دکوراسیون-آشپزخانه-به-سبک-مینیمال

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی چگونه است؟

0
(0)

سبک مینیمال یک رویکرد طراحی است که بر تقلیل از اجزای غیرضروری، حفظ سادگی و کمیابی تمرکز دارد. لذا هدف آن استفاده از کمترین دکور و کاربردی‌ترین وسایل است.

 در این سبک از اجزای ساده، خطوط کم و رنگ‌های نیمه تیره و لایت استفاده می‌شود؛ لذا هدف اصلی سبک مینیمال، ایجاد یک زیبایی آرام و تمیز است که به طراحی کم‌ اما کاربردی‌ توجه می‌کند.

طراحی سبک مینیمال بر استفاده از فضاهای باز، رنگ‌های نود و میانه، مبلمان ساده و کم جزئیات تاکید دارد. لذا این سبک از تزیینات زیاد و الگوهای پیچیده خودداری کرده و به جای آن از خطوط ساده و شکل‌های هندسی استفاده می‌کند.

در طراحی گرافیکی سبک مینیمال بر فونت‌های ساده، کم‌جزئی و استفاده محدود از رنگ‌ها تاکید می‌شود. در واقع سبک مینیمال معتقد است که ساختمان‌ها باید عملکردی و کاربردی باشند و زیبایی را از طریق سادگی و کمیابی ایجاد کنند.

سبک مینیمال خانه

سبک مینیمال خانه یک سبک طراحی داخلی است که بر اصول سادگی، کم حجم بودن و کاهش اجزای غیرضروری تمرکز دارد. این سبک در دهه 1960 میلادی در ژاپن شکل گرفت و به تدریج در سراسر جهان شناخته شد.

  • در سبک مینیمال تمامی اجزا و عناصر طراحی، به حداقل ممکن محدود می‌شوند.
  • از مصالح ساده و طبیعی مانند: چوب، فلز و شیشه استفاده می‌شود.
  • رنگ‌ها نیز به حداقل ممکن و تنالیته مشابه کاهش می‌یابند.
  • فضاها باز و ساده بوده و خطوط راست و هندسی در طرح‌ها بسیار مشهود است.
  • سبک مینیمال تمرکز بر فضای باز، نورپردازی مناسب و تمیزی خاص دکور دارد.
  • اثاثیه‌ها کم و جزئی هستند و اغلب به صورت ساده تعبیه شده و یا به دیوارها چسبانده می‌شوند؛ تا احساس فضای بزرگتری را القا کنند.
Nimarchy.com--دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه-به-سبک-مینیمال

از دیگر ویژگی‌های سبک مینیمال در دکوراسیون خانه می‌توان به عدم استفاده از الگوها و طرح‌های پیچیده، اجتناب از تزئینات زیاد و استفاده از رنگ‌های نخودی و خاکستری اشاره کرد.

سبک مینیمال در خانه بر آرامش، سادگی و کم حجم بودن تمرکز دارد. با این وجود قادر است به خانه‌ها ظاهری شیک و مدرن ببخشد و همچنین فضایی راحت و مناسب برای مخاطب فراهم کند.

برای آشنایی، داشتن اطلاعات بیشتر و مقایسه ی سبک مینیمال با سایر سبک های مطرح در دکوراسیون داخلی مانند سبک بوهو (بوهمیان)، سبک کلاسیک، سبک مدرن و غیره می‌توانید از سایر مطالب در مجله ی نیمارکی دیدن کنید.

فاکتورهای مهم در اجرای سبک مینیمال

برای اجرای سبک مینیمال در طراحی داخلی، گرافیکی و معماری، می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد:

Nimarchy.com-دکوراسیون-به-سبک-مینیمال-در-منزل

1. سادگی: استفاده از المان‌های ساده برای ایجاد یک طراحی ساده و منظم از جمله فاکتورهای اصلی سبک مینیمال است.

2. رنگ‌ها: استفاده محدود از رنگ‌ها با تناژ نیمه‌تیره و لایت که به یک طراحی هدفمند و آرام کمک می‌کنند.

۳. خطوط ساده و شکل‌های هندسی: استفاده از خطوط ساده و هندسی، مانند خطوط عمودی، افقی و شکل‌های هندسی مثل مستطیل‌ و مربع‌ از فاکتورهای این سبک است.

۴. جزئیات کم: کاهش جزئیات زیاد و استفاده مناسب از عناصر تزئینی به منظور حفظ سادگی و کمیابی طراحی

۵. جنبه عملکردی و کاربردی: توجه بر عملکرد اجزا، هدف این سبک است؛ بطوری که این طراحی در کنار ظاهر زیبا، راه‌حل‌های کاربردی و عملی را نیز ارائه می‌دهد.

Nimarchy.com-طراحی-اتاق-خواب-مینیمال

۶. نور طبیعی: استفاده از نور طبیعی و عدم استفاده اضافی از نور مصنوعی یک خصوصیت بارز در این سبک است.

۸. کیفیت بالا و چیدمان منظم: توجه به جزئیات اجرایی، استفاده از مواد باکیفیت و همچنین چیدمان منظم و دقیق از اصول این سبک هستند؛ به عبارتی حداقل وسایل، با حداکثر کاربرد در منظم‌ترین دیزاین ممکن به کار می‌روند.

این فاکتورها به طراحان کمک می‌کنند تا یک طراحی ساده، آرام و کاربردی را به وجود آورند و زیبایی را از طریق نگاهی پاک و کمجزئیات ایجاد کنند.

برای رعایت اصول سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل و به خصوص آشپزخانه، داشتن کابینت به سبک مدرن می‌تواند بهترین انتخاب برای داشتن یک آشپزخانه ی شیک باشد.

Nimarchy.com-آشپزخانه-مینیمالیسم

محیطهای مناسب برای سبک مینیمال

این سبک به محیط ظاهری تمیز و ساده می‌بخشد که احساس آرامش و آراستگی را القا می‌کند؛ لذا حذف اجزای غیرضروری باعث می‌شود که فضا بزرگ و منظم‌تر به نظر برسد.

آپارتمان‌های کوچک: سبک مینیمال به خاطر استفاده کم از مصالح و اجزای دکوراتیو، برای فضاهای کوچک و منازل آپارتمانی بسیار مناسب است.

خانه‌های شهری: سبک مینیمال با استفاده از رنگ‌ها و طراحی ساده، به خوبی در خانه‌های شهری تعبیه می‌شود؛  به‌علاوه سبکی مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت و خانه‌های مجردی است.

Nimarchy.com-دکوراسیون-سبک-مینیمال-اتاقخواب

محلهای کار: دفاتر کار و فضاهای کاری رسمی می‌توانند با استفاده از سبک مینیمال طراحی شوند؛ این سبک باعث ایجاد یک محیط آرام با پرستیژ بالا و تمرکز بر کار می‌شود.

فضاهای باز:  این طراحی که متشکل از اجزای ساده و خطوط کم و بیش است؛ در فضاهای باز مانند باغ، آلاچیق، تراس یا حیاط نیز بسیار زیبا است.

هتلها و رستوران‌ها: سبک مینیمال به عنوان یک سبک مدرن، آرامش‌بخش ،شیک و خاص، مخاطب پسند و… در طراحی هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری استفاده می‌شود.

نیمارکی را در اینستاگرام نیز دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا