نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com- دکوراسیون داخلی مدرن لاکچری

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی چگونه است؟

0
(0)

سبک مدرن در واقع یک رویکرد در طراحی دکوراسیون و معماری داخلی است که در دهه‌های اخیر به عنوان یک سبک کاملا مستقل بسیار مورد توجه بوده و طرفداران بسیاری دارد.

این سبک از دکوراسیون داخلی را می‌توان به نوعی نقطه مقابل سبک کلاسیک دانست؛ در واقع غالب المان‌ها و ایده‌هایی که در سبک کلاسیک اجرا می‌شود عملا در سبک مدرن جایی ندارند.

ایده این سبک از اوایل قرن نوزدهم و با تاثیرپذیری از مکتب طراحی باهاوس شکل گرفت (این مکتب بر ترکیب عملکرد و طراحی فرم در زیباشناسی اعتقاد دارد) این ایده به سرعت تا قرن حاضر رشد پیدا کرد و نهایتا سبک مدرن نام گرفت.

Nimarchy.com- دکوراسیون آشپزخانه مدرن

اصول طراحی سبک مدرن

هر سبکی یکسری تعریف‌ها، چارچوب‌ها، قواعد، اصول و تاکیدها را در قالب خود دارد که سبک مدرن نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد؛ این سبک به دنبال ایده‌های نوآورانه و کاربردی است و موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

  • تاکید بر استفاده از طرح‌های هندسی، خطوط ساده در بخش‌های مختلف که جلوه‌ای مدرن و مینیمالیست ایجاد می‌کنند.
  • تمایل به استفاده از مصالح صنعتی و مدرن مانند فلز، شیشه، بتن و مصالح صنعتی یا فرآوری شده که حس مدرن بودن را القا می‌کنند.
  • توجه به سادگی و باز بودن فضا، پرهیز از شلوغ کردن محیط داخلی، عدم استفاده از وسایل غیر کاربردی و…
  • دوری از بکارگیری المان‌هایی که جنبه اشرافی و اعیانی دارند.
  • تلاش برای دریافت نور طبیعی بیشتر به کمک استفاده از پنجره‌های بزرگ و ترجیحا سراسری
  • استفاده از رنگ‌های خنثی در غالب فضا و کمک گرفتن از رنگ‌هایی که با پس‌زمینه رنگ خنثی هارمونی داشته و محیط را لوکس جلوه می‌دهند
  • استفاده از مبلمان‌های جدید و راحت
  • استفاده از فرش‌ها و تابلوهایی که گرافیکی هستند و فضای سنتی را ایجاد نمی‌کنند.
  • تلاش برای بکارگیری تکنولوژی و تجهیزات الکترونیک (در این سبک لوسترها، وسایل برقی، وسایل گرمایشی و سرمایشی و… با ظاهر مدرن انتخاب می‌شوند)
  • عدم استفاده از وسایلی که طرح، نقش، بافت، ظاهر یا حس کلاسیک و کارشده دارند.
  • استفاده از کف‌پوش، دیوارپوش، پوشش سقف و… در طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی برای عمق بخشیدن به محیط و ایجاد فضایی ساده و شیک.
  • عدم کاور کردن تمام سطح زمین با فرش یا کفش‌پوش‌های دیگر.
  • عدم نیاز به رعایت تقارن در چیدمان اجزاء مختلف و…
  • استفاده از المان‌های تزینی ساده و مدرن.
  • استفاده از نورپردازی با الگوی ساده و عدم استفاده از نورهایی با طیف رنگ گرم.

حال که با مشخصات سبک مدرن بیشتر آشنا شدید، در صورت علاقه به داشتن کابینت با طراحی مدرن و قیمت آن می‌توانید با مشاوران و متخصصان نیمارکی در ارتباط باشید.

Nimarchy.com- سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

اگر به آشنایی بیشتر با سبک کلاسیک و تفاوت آن با سبک مدرن علاقه دارید، می‌توانید از مطلب دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک دیدن کنید.

ویژگی‌های مهم سبک مدرن

هر سبک دکوراسیون داخلی یکسری ویژگی‌های خاص خود را دارد که شما با ورود به فضای داخلی موردنظر متوجه آن خواهیدشد؛ شاید این ویژگی‌ها در سبک‌های تلفیقی چندان ملموس نباشند اما درسبک مدرن به عنوان یک سبک مستقل و اصلی کاملا مشخص می‌باشند.

مثلا اگر یک فضای داخلی این سبک به درستی طراحی شده باشد، با ورود به این دکوراسیون حس سادگی، کاربردی بودن محیط و المان‌ها، باز بودن فضا و راحتی به شما القا خواهد شد.

در این سبک در هیچ المان یا پلانی طرح و نقش‌های شلوغ، رنگ‌های گرم درباری، جزئیات کارشده و چیدمان شلوغ را نمی‌بینید؛ در سبک مدرن تلاش بر این است که از هر فضایی به شکل کاربردی استفاده شود.

شما در دکوراسیون مدرن کابینت‌ها و کمدهایی با طرح ساده اما جادار و کاربردی را خواهید داشت و خبری از ویترین‌های پرشده از وسایل تزئینی مجلل نیست چرا در این سبک اصل بر سادگی و کارایی است.

Nimarchy.com- اتاق خواب به سبک مدرن

یکی دیگر از سبک‌های مدرن و پرطرفدار در دهه های اخیر سبک بوهو (بوهمیان) است که دانستن آیتم های مخصوص این سبک و نحوه ی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان نیز خالی از لطف نیست.

سبک مدرن مناسب چه فضایی است؟

این سوال برای بسیاری از افراد وجود دارد که سبک مدرن مناسب اجرا در چه فضایی است؟ بطور کلی، اگر فضای داخلی موردنظرتان مساحت زیادیندارد، این سبک می‌تواند برای باز و بزرگتر دیده شدن محیط به کمک شما بیاید.

اگرچه می‌توان این سبک را در فضاهای بزرگ نیز اجرا کرد اما انتخاب سبک مدرن برای فضاهای آپاراتمانی که با محدودیت فضا و کمبود نورطبیعی دچار هستند یک انتخاب هوشمندانه است؛ چراکه این سبک به شما امکان استفاده کاربردی از تمام فضا و دریافت حداکثر میزان نور طبیعی را خواهد داد.

ازطرفی اگر شما سریع از قرارگرفتن در محیط‌های شلوغ و فضاهای داخلی پرکار کلافه می‌شوید، سبک مدرن برای شما بسیار مناسب خواهد بود؛ این سبک یک انتخاب حرفه‌ای برای افرادی است که راحتی و کارایی را بر تجمل و مصرف‌گرایی ترجیح می‌دهند.

برای دیدن جدیدترین مدل‌های دکوراسیون، اینستاگرام نیمارکی را ببینید

Nimarchy.com- آشپزخانه مدرن طوسی

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا