نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-انتخاب-کاغذ-دیواری-مناسب

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون داخلی

0
(0)

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون داخلی، با دانستن این نکات بسیار ساده است. در یک فضای داخلی المان‌ها و پلان‌های مختلفی وجود داشته که هریک تاثیر خاص خود را بر زیبایی و تناسب دکوراسیون فضا دارند. در این میان دیوارها جزء قسمت‌هایی با ابعاد بزرگ و اصلی در یک فضای داخلی هستند.

بنابراین انتخاب کاغذ دیواری مناسب به عنوان یک دیوارپوش محبوب و پراستفاده جزء فاکتورهای بسیار مهم در دکوراسیون داخلی هستند. چرا که جدا از ابعاد قابل توجهی که دارند، به طور مستقیم در معرض دید هستند. همچنین از نظر بصری حجم بزرگی از یک فضای داخلی را به خود اختصاص می‌دهند.

ازاین‌رو بسیار مهم است که در هر محیط داخلی بتوانیم بهترین نوع کاغذدیواری را انتخاب کنیم. کاغذ دیواری تاثیر مستقیم و بسزایی در تناسب و توازن محیط داخلی دارد و هرگز نباید از اهمیت آن‌ها غافل شد.

تنوع بیشمار کاغذ دیواری‌ها از نظر طرح، رنگ و مدل سبب شده است که انتخاب کاغذدیواری مناسب برای بسیاری از افراد دشوار باشد. ازاین‌رو تصمیم گرفته‌ایم در ادامه مطلب شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

Nimarchy.com--چطور-کاغذ-دیواری-مناسب-انتخاب-کنیم

انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

بطور کل انتخاب کاغذدیواری بر اساس چند فاکتور محدود انجام می‌شود. یعنی اگر شما در این انتخاب چند فاکتور اصلی را مورد بررسی قرار دهید قطعا بهترین انتخاب ممکن را خواهید داشت.

در هر المان یا اجزائی، رنگ همیشه فاکتوری مهم و اثرگذار است و در مورد کاغذدیواری نیز این قضیه صدق می‌کند. در واقع اصلی‌ترین فاکتوری که هنگام انتخاب کاغذدیواری باید به آن توجه داشته باشید رنگ آن است.

Nimarchy.com--طرح-زیبا-برای-کاغذ-دیواری

رنگ کاغذدیواری به شدت در زیبایی بصری و تناسب آن با دیگر المان‌های داخلی اثرگذار است؛ بنابراین در انتخاب رنگ کاغذدیواری به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در انتخاب رنگ کاغذدیواری به هارمونی رنگ آن با دیگر رنگ‌های موجود در فضای داخلی توجه داشته باشید.
  • رنگ مورد نظر باید با میزان نور طبیعی محیط تناسب داشته باشد؛ بنابراین برای محیط‌های داخلی که نور طبیعی کمی دریافت می‌کنند کاغذ دیواری‌هایی با رنگ تیره پیشنهاد نمی‌شود.
  • اگر قرار است از چند رنگ کاغذدیواری در یک فضا استفاده کنید رنگ‌های کاغذدیواری باید در تناژ مناسب و هارمونی با یکدیگر باشند.
  • استفاده از چندرنگ شاد یا متضاد با یکدیگر نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • رنگ کاغذدیواری باید با سبک دکوراسیون داخلی متناسب باشد؛ بطور مثال کاغذدیواری با ترکیب رنگ جیغ نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای یک دکور داخلی با سبک اروپایی یا کلاسیک باشد.
  • ترجیحا بهتر است در فضاهای داخلی کوچک و بسته از کاغذدیواری‌های رنگ روشن و تناژ رنگ ملایم استفاده کنید چراکه نور را ساطع کرده و محیط را بازتر جلوه می‌دهند.
  • بهتر است کاغذدیواری را در رنگ‌هایی انتخاب کنید که به راحتی با دیگر رنگ‌ها ست می‌شوند.
  • چینش رنگ کاغذدیواری را در قسمت‌های مختلف رعایت کنید برای مثال اگر یک پلان از فضای داخلی مانند راهرو دو دیوار موازی دارد بهتر است هردو دیوار یک رنگ کاغذدیواری کار شود و…
Nimarchy.com--جدیدترین-مدل-کاغذ-دیواری-سه-بعدی

اگر هنوز هم در انتخاب کاغذدیواری و یا رنگ برای دیوارهای منزلتان شک دارید، با کمک مقاله ی نیمارکی در مورد تفاوت، شباهت و مزایای کاغذدیواری و رنگ می‌توانید تمام شک و شبهه ها برای بهترین گزینه را برطرف کنید.

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری

بعد از رنگ، طرح کاغذدیواری مهم‌ترین فاکتوری است که باید در انتخاب کاغذدیواری مناسب به آن توجه داشته باشید. در واقع اگر در انتخاب طرح و رنگ کاغذدیواری دقت داشته باشید عملا یک انتخاب موفق خواهید داشت.

کاغذدیواری‌ها امروزه در صدها طرح مختلف با تم متفاوت تولید می‌شوند که هریک مناسب استفاده در یک فضا و دکور خاص هستند. بنابراین در انتخاب طرح کاغذدیواری به موارد زیر توجه داشته باشید:

Nimarchy.com--کاغذ-دیواری-ضدآب-برای-آشپزخانه
  • به هیچ عنوان تمام فضای داخلی موردنظر را با کاغذدیواری که طرح متراکم یا درشت دارد کاور نکنید.
  • امروزه اغلب کاغذدیواری‌هایی که نقش یا طرح درشت دارند دمده‌ شده‌اند پس ترجیحا از بکار بردن آن‌ها خودداری کنید.
  • در صورت علاقه به کاغذدیواری با طرح درشت و نمایان ترجیحا آن را فقط در یک قسمت بخصوــص از فضای داخلی بکار ببرید.
  • هرچقدر که فضای داخلی نور کمتری دریافت کند بهتر است که طرح کاغذدیواری خلوت‌تر و ریزتر باشد.
  • استفاده از چندین نوع کاغذدیواری با طرح‌های بسیار متفاوت در یک فضای داخلی کاملا اشتباه است.
  • تنوع طرح‌های کاغذدیواری فضای داخلی نهایتا بهتر است بین ۲ تا ۳ طرح باشد و سبک و تم طرح‌ها با یکدیگر در تناسب و همخوانی باشند.
  • طرح کاغذدیواری با سبک دکوراسیون داخلی باید در تناسب باشد. برای مثال در یک فضای داخلی با سبک کاملا کلاسیک بکار بردن کاغذدیواری با طرح فانتزی یا اسپرت و هندسی نمی‌تواند یک انتخاب درست باشد.
  • در فضاهای بزرگ و پرنور استفاده از کاغذدیواری با طرح  ظریف و متراکم می‌تواند گرمای بیشتری  به محیط ببخشد.
  • در انتخاب کاغذدیواری طرح‌دار هرچقدر طرح کاغذدیواری محو‌تر و ظریف‌تر باشد بسیار دیرتر دمده و خسته‌کننده خواهد شد.
  • بکاربردن کاغذدیواری سه‌بعدی در حجم بالا می‌تواند بسیار زننده و سرسام آور باشد و…
Nimarchy.com--کاغذ-دیواری-با-رنگ-مناسب

انتخاب جنس مناسب کاغذ دیواری

در انتخاب کاغذدیواری توجه به جنس آن بسیار حائز اهمیت است. البته منظور از جنس در این تیتر صرفا کیفیت و دوام کاغذدیواری نیست. بلکه هدف توجه به جلوه ظاهری جنس‌های مختلف کاغذدیواری است.

برخی از کاغذدیواری‌ها ظاهری مخملی و پولیشی دارند؛ این جنس کاغذدیواری‌ها جلوه‌ای کلاسیک و مجلل دارند. به همین دلیل است که اغلب برای فضاهایی که دکوراسیون سلطنتی یا در واقع کلاسیک دارند انتخاب مناسب‌تری هستند.

در موردی دیگر برخی از کاغذدیواری‌ها از جنسی مات یا جلوه مدرن و ظاهری ساده و اروپایی برخوردار هستند. این جنس کاغذدیواری‌ها برای دکورهای مینیمال، مدرن و اروپایی مناسب‌تر هستند.

بنابراین زمانی که درگیر انتخاب جنس کاغذدیواری هستید، در کنار توجه به کیفیت و دوام بهتر است بسنجید که جلوه ظاهری جنس موردنظر یا حسی که با دیدن این جنس به شما القا می‌شود با سبک کلی فضای داخلی موردنظر در تناسب است یا خیر.

Nimarchy.com--کاغذ-دیواری-مناسب-آشپزخانه

توجه به فضا در انتخاب کاغذ دیواری

توجه به فضا یا لوکیشن در انتخاب کاغذدیواری مناسب اهمیت بسزایی دارد. در یک محیط داخلی چندین فضا وجود دارد که واسطه دیوار از دیگر قسمت‌ها تفکیک شده و حریم مشخصی دارند.

برای مثال در یک خانه ممکن است چندین فضای مختلف ازجمله نشیمن یا پذیرایی، اتاق کودک، اتاق مهمان، اتاق کار، راهرو و راه‌پله و… وجود داشته باشد.

گاهی کاربرد این فضاها شما را در انتخاب کاغذدیواری مناسب محدود می‌کند. برای مثال بکار بردن کاغذدیواری با طرح عروسکی برای اتاق کودک مناسب است اما اتاق یک زوج بهتر است با کاغذدیواری طرح رمانتیک، فانتزی یا حداقل ساده و معمولی کاور شود.

بنابراین زمانی که در حال انتخاب طرح و رنگ کاغذدیواری هستید باید توجه کنید که با فضای موردنظر و کاربرد فضا در تناسب باشد؛ بطور مثال کاغذدیواری طرح فانتزی برای فضای دنج خانه مناسب است در حالی شاید برای اتاق کار چندان انتخاب مناسبی نباشد.

Nimarchy.com--انتخاب-مناسب-ترین-کاغذ-دیواری

جمع‌بندی

کاغذدیواری یکی از المان‌های اصلی، بزرگ و نمایان در فضای داخلی است که انتخاب آن باید بر اساس استانداردهای روز و در تناسب با کل دکوراسیون داخلی باشد.

ازاین‌رو اگر حس می‌کنید که دانش یا اطلاعات لازم در خصوص انتخاب یک کاغذدیواری مناسب را ندارید بهتر است انتخاب آن را به یک تیم متخصص سپرده و یا حداقل در این‌باره مشاوره لازم را دریافت کنید.

نیمارکی را در اینستاگرام نیز دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا