نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت ممبران نئوکلاسیک

بهترین کابینت ممبران نئوکلاسیک مدل سال+عکس جدید

0
(0)

بدون شک یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت در دکوراسیون داخلی کابینت ممبران نئوکلاسیک است؛ این مدل کابینت از نظر جنس، ساختار و ظاهر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

در واقع ممبران به جنس بدنه و ساختار ورقه‌های کابینت و نئوکلاسیک به ویژگی‌های ظاهری و سبک طراحی کابینت اشاره دارد؛ بنابراین بطور معمول کابینت‌های ممبران در دسته کابینت‌ نئوکلاسیک قرار می‌گیرند.

همانطور که میدانید، ظاهر این مدل کابینت از سبک معماری نئوکلاسیک الهام می‌گیرد بنابراین نمی‌توان آن را مطلقا مدرن یا کلاسیک نامید چراکه ویژگی‌هایی از هر دو سبک را در خود دارد.

این مدل کابینت سادگی بیش‌ازحد و بدنه مسطح کابینت‌های مدرن را ندارد از طرفی تجمل، شلوغی و جزئیات پرکار و سنگینی کابینت کلاسیک را نیز در آن نمی‌بینید.

در واقع کابینت ممبران کلاسیک بر بدنه خود برش‌های و طرح‌های خلوت، خطوط ساده و مورب، الگوهای ابتدایی و قرینه، انحناها و دایره‌های ظریف و… را دارد.

این طرح و نقش‌ها به وسیله ابزار تخصصی و دستگاه CNC بر روی بدنه کابینت اجرا شده و هرچقدر برش‌ها به شکل حرفه‌ای‌تری بر روی بدنه اجرا شود کابینت در نهایت ظاهر ظریف‌تری خواهد داشت.

پروژه نیمارکی به سبک نئوکلاسیک در سعادت آباد

جنس کابینت ممبران نئوکلاسیک

ممبران یک جنس باکیفیت و پرطرفدار در تولید کابینت‌های سبک نئوکلاسیک است؛ بدنه اصلی این متریال از جنس ام‌دی‌اف است که ضخامت آن معمولا بین ۱۶ تا ۱۸ میلیمتر می‌باشد.

پس از اینکه مغزی اصلی یا همان ام‌دی‌اف با ابزار مخصوص و دستگاه CNC برش‌های لازم را خورد و طرح‌های موردنظر بر روی آن منبت شد روکش یا لایه‌ای PVC (فویل پلی وینیل کلراید) توسط دستگاه بر روی آن وکیوم می‌شود.

روکش ممبران از نظر رنگ یا میزان براق بودن و طرح می‌تواند متفاوت باشد اما بطور معمول ممبران را از روکش‌های مات و در رنگ‌های روشن معمولی مانند سفید تولید می‌کنند.

طراحی کابینت ممبران نئوکلاسیک چگونه است؟

باید در نظر داشته باشید که اگر هدف شما از اجرای کابینت ممبران داشتن آشپزخانه‌ای در سبک نئوکلاسیک است باید طرح‌های بیش‌ازحد شلوغ، نقش‌های پرکار، ستون‌ها و ستون‌های سنگین، تاج‌ها و طاق‌های مجلل کارشده و… رل فراموش کنید.

نئوکلاسیک به الگوهای ساده و نقش‌های ظریف خود معروف است بنابراین شما نیز باید این اصل را در طراحی کابینت نئوکلاسیک ممبران رعایت کنید تا جلوه بصری نهایی آن مطلوب و حرفه‌ای باشد.

شما در طراحی این مدل کابینت‌ می‌توانید از کشوها و درب‌های متعدد، درب‌های پنجره‌دار، تایل‌هایی با طرح نئوکلاسیک، ویترین‌های مینیمال، جزیره‌ و… کمک بگیرید.

در این مدل کابینت محل قرارگیری مثلث کاری (سینک، اجاق، یخچال) با توجه به طرح آشپزخانه می‌تواند چینش متنوعی داشته باشد؛ برای مثال گاز و هود می‌تواند در قسمت جزیره کار شوند.

چینش کابینت‌ها، تعداد درب‌ها و کشوها، طراحی کابنیت‌های ویترینی، پنجره‌دار یا ساده کنار یکدیگر و… در این مدل کابینت می‌تواند از تنوع بالایی برخوردار باشد.

در این مدل کابینت می‌تواند از یراق‌آلات ظریف و شیک، متریال مکمل مانند صفحه‌رویی کابینت، دیوارپوش بین کابینت و… در مدل‌های مختلفی استفاده کرد.

بطور کل کابینت ممبران نئوکلاسیک جزء مدل‌هایی است که پتانسیل بسیار بالایی در طراحی داشته و برخلاف کابینت مدر، می‌توان در آن از چندین طراح کابینت در یک فضا استفاده کرد.

مهم‌ترین مزایای کابینت ممبران نئوکلاسیک

هر مدل کابینتی از نظر جنس، ظاهر و  فضاسازی مزایا و معایب خاص خود را دارد و کابینت ممبران نئوکلاسیک نیز از مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر برخوردار است.

  • این کابینت‌ها به واسطه ضخامت مغزی و کیفیت لایه وکیومی که دارند نسبت به شرایط محیطی نامطلوب ازجمله رطوبت، دما، ضربه، خراش، مواد شیمایی و… از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • کابینت ممبران نئوکلاسیک را باتوجه به مساحت، مدل آشپزخانه و سلیقه فرد می‌توان در طرح‌های بسیار متنوعی اجرا کرد و از این نظر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.
  • تنوع بالای یراق و متریال مکمل قابل استفاده در این سبک
  • امکان استفاده بهینه از فضای داخلی در کابینت‌های نئوکلاسیک
  • امکان حداکثر میزان استفاده از یونیت یا فضای داخلی به واسطه کشوها، طبقه‌ها و فضاهای مخفی
  • ظاهر شیک و در عین‌حال باشکوه کابینت نئوکلاسیک ممبران و تاثیر فوق‌العاده آن در زیبایی بصری فضای داخلی
  • امکان اجرای این مدل کابینت در دکوراسیون‌های داخلی با سبک‌های مختلف و…

البته اگر کیفیت مغزی و لایه وکیوم روی آن مناسب نباشد این لایه تحت رطوبت، دما یا تماس ممکن است بادکرده، پوسیده یا بلند شود.

پروژه کابینت نئوکلاسیک در جنت آباد، طراحی و اجرا شده توسط نیمارکی

قیمت کابینت نئوکلاسیک ممبران

مانند هر مدل کابینت دیگری قیمت کابینت نئوکلاسیک ممبران نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی است و قیمت نهایی اجرای این سبک را برآیند موارد زیر مشخص می‌کنند.

  • کیفیت ام‌دی‌اف و لایه وکیوم
  • کیفیت یراق مورد استفاده در اجرای کابینت
  • کیفیت اجرای کابینت و میزان حرفه‌ای بودن آن
  • میزان جزئیات یا سختی منبتی که بروی کابینت ممبران اجرا شده
  • پیچیدگی طرح کلی کابینت و زحمت اجرای آن
  • درصد استفاده از کابینت‌های مدل‌دار و متریال مکمل
  • میزان پیچیدگی طرح و متریالی که برای یونیت یا فضاسازی داخلی کابینت‌ها استفاده می‌شود
  • متراژ کابینت‌ها و…

فرق کابینت ممبران نئوکلاسیک با انزو نئوکلاسیک چیست؟

بسیاری از افراد در تشخیص یا تفاوت بین کابینت‌های ممبران نئوکلاسیک با انزو نئوکلاسیک دچار اشتباه می‌شوند؛ البته این دو مدل یک‌سری نقاط مشترک نیز بایکدیگر دارند اما تفاوت بین آن‌ها پررنگ‌تر است.

برای مثال اگرچه در کابینت انزو نئوکلاسیک نیز از مغزی ام‌دی‌اف استفاده می‌شود اما ضخامت مغزی ۲۵ میلیمتر و حتی بیشتر است؛ ازطرفی برخلاف کابینت ممبران که وکیوم می‌شود از رنگ پولیش، پلی‌اورتان یا پلی‌استر برای پوشش نهایی کابینت انزو استفاده می‌شود.

در کابینت ممبران نئوکلاسیک لبه درب‌ها برش نمی‌خورد و ضخامت آن یکدست است اما در کابینت‌های انزو به واسطه برش CNC، ضخامت چهارطرف درب‌ها کم می‌شود.

از نظر رنگ نیز تنوع رنگ در کابینت‌های نئوکلاسیک ممبران بیشتر از کابینت‌های انزو است؛ همچنین کابینت‌های ممبران حس نئوکلاسیک را بیشتر القا می‌کنند درحالی که کابینت انزو نئوکلاسیک حس‌ و جلوه مدرن‌ و مینیمالی دارد.

پروژه نیمارکی در آجودانیه، کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک طوسی

جمع‌بندی

اگرچه در چندسال اخیر کابینت‌ها تنوع بالایی از نظر جنس، طراحی، مدل، رنگ و سبک پیدا کرده‌اند بااین‌حال کابینت‌های ممبران نئوکلاسیک توانسته‌اند کماکان جزء پرتقاضاترین کابینت‌ها باشند.

این کابینت‌ها از جلوه ظاهری بسیار زیبایی برخوردار هستند و حس گرما و نوستالژی خاصی به فضای داخلی می‌بخشند؛ بنابراین افرادی که به محیط‌های سرد و دکورهای اروپایی علاقه ندارند می‌توانند از این مدل کابینت استفاده کنند.

باید در نظر داشته باشید که این مدل کابینت به واسطه جزئیات ظاهری و طراحی خاصی که دارند گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک و کم‌نور نیست و هرچقدر فضای آشپزخانه پرنورتر و بزرگ‌تر باشد جلوه آن بهتر خواهد بود.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا