نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com کابینت مدرن اروپایی چیست

کابینت مدرن اروپایی چیست؟ مهم‌ترین ویژگی کابینت مدرن

0
(0)

بدون شک کابینت‌های مدرن اروپایی یکی از پرطرفدارن‌ترین و شیک‌ترین انواع کابینت در دکوراسیون داخلی هستند؛ منظورمان کابینت مدرن اروپایی کابینت‌هایی است که از هنر و معماری مدرن اروپا الهام گرفته‌اند.

این کابینت‌ها طی چند دهه همواره محبوب بوده‌اند و جایگاه خود را در میان سبک‌های مختلف کابینت ثابت کرده‌اند؛ کابینت‌های مدرن در بزرگ جلوه دادن فضای آشپزخانه نقش بسزایی دارند.

به همین دلیل با گسترش زندگی آپارتمانی و کوچک شدن روز‌افزون فضاهای داخلی، کاربرد این کابینت‌ها بیشتر شد؛ این سبک کابینت مورد سلیقه اکثر گروه‌های سنی و افراد خاص‌پسند است.

این کابینت‌ها از نظر طرح، رنگ جنس و مدل ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از طرفی باید در دکوراسیون داخلی بکار رود که با المان‌های مدرن در تناسب است.

Nimarchy.com کابینت مدرن اروپایی چیست

طراحی کابینت مدرن اروپایی

کابینت‌های مدرن اروپایی معمولا به شکل یک‌سری کابینت به‌هم‌پیوسته، با حداقل فضای خالی طراحی می‌شوند؛ شما با نگاه با این کابینت‌ها متوجه انسجام و پیوستگی آن‌ها خواهید شد.

برخلاف سبک‌های دیگر، در کابینت مدرن اروپایی معمولا از الگوی ثابتی برای طراحی کابینت‌ها استفاده می‌شود؛ برای مثال در کابینت مدرن برخلاف کابینت نئوکلاسیک شما در بین کابینت‌ها یک کابینت پنجره‌دار یا ویترین را معمولا نمی‌بینید.

تمام کابینت‌ها در طرح و الگوی یکدست طراحی و به شکل منظم کنار یکدیگر کارشده‌اند؛ در این سبک از تمام فضا نهایت استفاده را می‌کنند و کابینت‌ها بیشترین حجم دیوارهای آشپزخانه را می‌پوشانند.

برخلاف دیگر سبک‌ها که استفاده از  درب‌های افقی در آن‌ها چندان مرسوم نیست در کابینت مدرن اروپایی شما درب‌های افقی و عمودی را ممکن است در طول و عرض مختلف ببینید که با ظرافت تمام مانند پازلی منسجم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در این سبک کابینت‌، درب‌ها با انواع یراق‌آلات مدرنی که باعث باز شدن آسان درب، بسته شدن ایمن آن و… می‌شود طراحی شده و معمولا به شکل دستگیره مخفی یا دستیگره‌های بسیار ساده و مدرن بکار می‌روند.

بنابراین شما در کابینت مدرن اروپایی هیج المان یا طراحی اضافی را نمی‌بینید و همه چیز بر اساس سادگی، کارای و نظم ظاهری پیش می‌رود.

رنگ کابینت مدرن اروپایی

رنگ یکی از شاخصه‌های اصلی در تعریف کابینت مدرن اروپایی است؛ در کابینت‌های مدرن اروپایی استفاده از رنگ‌های نوود و خنثی بسیار متداول است؛ رنگ‌های سفید، طوسی، مشکی، نوک‌مدادی و… در این سبک بیشترین استفاده را دارند.

البته از رنگ‌های جسور و تند نیز در این سبک ممکن است استفاده شود اما شما غالبا کابینت مدرن را با رنگ خنثی می‌بینید؛ این رنگ‌ها امکان استفاده از رنگ‌های دیگر در فضای آشپزخانه را راحت می‌کنند.

به واسطه رنگ‌های خنثی، سادگی و یکپارچگی که در سطح کابینت‌های مدرن اروپایی وجود دارد؛ این کابینت‌ها فضا را بازتر نشان می‌دهند و بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کم‌نور و کوچک محسوب می‌شوند.

جنس کابینت مدرن اروپایی

کابینت‌های مدرن اروپایی از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ بطور معمول از ام‌دی‌اف‌های وکیوم‌شده یا لمینیت برای تولید کابینت مدرن استفاده می‌شود؛ در حال حاضر جنس هایگلاس است. همین مساله باعث تفاوت قیمت کابینت مدرن می‌شود.

جلا و سطح صاف و صیقلی متریال هایگلاس به خوبی می‌تواند لوکس بودن کابینت مدرن اروپایی را نشان دهد؛ البته از ام‌دی‌اف با روکش ملامینه یا متریال دیگر نیز برای ساخت این نوع کابینت ممکن است استفاده شود.

در اجرای کابینت‌های مدرن از متریال‌های مکمل دیگری مانند استیل، سنگ‌های مصنوعی مدرن، شیشه، فلز، متریال‌های فرآوری‌شده و… نیز می‌تواند استفاده شود.

ویژگی‌های کابینت اروپایی مدرن

برای اکثر ما پس از شنیدن کلمه مدرن یا اروپایی در مورد هرچیزی سادگی آن تداعی می‌شود و ما ساده‌ترین حالت آن فضا، جسم یا وسیله را تصور می‌کنیم.

در مورد کابینت مدرن اروپایی نیز این مسئله صدق می‌کند؛ این کابینت‌ها از نظر ظاهری در ساده‌ترین حالت خود قرار دارند؛ البته این سادگیِ چشم نواز، با طراحی مدرن و شیک آمیخته است.

کابینت‌های مدرن معمولا کابینت‌هایی با درب‌های تخت و مسطح هستند که بدنه آن‌ها بدون حکاکی، نقش‌های فرورفته، طرح‌های برجسته و… است.

این کابینت‌ها معمولا ابزار نمی‌خورند و هیچ نقشی بر روی بدنه آن‌ها اجرا نمی‌شود؛ بنابراین درب صاف، مسطح، یک‌دست و بدون برش‌‌های خاص از ویژگی‌های کابینت مدرن و به خصوص سبک اروپایی است.

این کابینت‌ها از نظر طراحی ساده هستند و حداقل تعداد کشو یا درب را از نظر بیرونی دارند؛ بنابراین شما در ظاهر تعداد محدودی درب عمودی یا یا افقی ساده را در این سبک کابینت مشاهده می‌کنید.

اما از نظر داخلی این کابینت‌ها در نهایت جادارای و بهینه‌سازی هستند به شکلی که به راحتی می‌توان حجم قابل‌توجهی وسیله و مواد را در قفسه‌ها و کشوهای داخل کابینت جا داد.

مهم‌ترین ویژگی های کابینت آشپزخانه مدرن اروپایی

می‌توانیم ویژگی‌هایی که باعث تمایز این مدل کابینت از دیگر سبک‌های کابینت می‌شود را به شکل زیر بیان کنیم.

نکته مهم در مورد کابینت مدرن اروپایی

بسیاری از افراد کابینت مدرن اروپایی را به اشتباه کابینت اروپایی می‌نماند؛ این در حالی است که منشاء الهام اکثر سبک‌های طراحی داخلی و کابینت از معماری و هنر غرب نشات می‌گیرد.

بنابراین کابینت‌های اروپایی می‌توانند کلاسیک، نئوکلاسیک و… باشند؛ ازاین‌رو اگر به دنبال کابینتی با ویژگی‌های فوق هستید باید اسم آن را به درستی بشناسید چراکه کابینت اروپایی انواع مختلفی دارد.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد علاقه‌ای به المان‌های طرح‌دار با نقش‌های ظریف یا شلوغ ندارند؛ بنابراین برای این افراد کابینت مدرن اروپایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

ظاهر شیک و ساده این سبک کابینت آن را مناسب آشپزخانه‌هایی با مساحت، میزان نور و مدل مختلف کرده است؛ خصوصا اگر فضای آشپزخانه شما محدود و تاریک است این کابینت آن را بزرگ و دلباز جلوه می‌دهد.

شما می‌توانید باتوجه به سلیقه و نیاز خود این مدل کابینت را در مدل، طرح و رنگ دلخواه طراحی کنید؛ این سبک کابینت می‌تواند چندین سال دوام داشته و کاملا روی مد و شیک به نظر برسد.

نیمارکی را در اینستاگرام هم دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا