نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - دفتر کار شکیل و زیبا

جدیدترین ایده های طراحی دفتر کار لاکچری و زیبا در 1403

5
(1)

اصول طراحی دفتر کار لاکچری و زیبا+بهترین ایده‌ های طراحی آفیس شیک و زیبا

مزایای داشتن یک دفتر کار لاکچری و زیبا چیست؟ آیا به دنبال ایده برای داشتن یک دفتر کار شکیل و زیبا هستید؟ به نظر شما داشتن یک دفتر کار لاکچری چه ویژگی هایی دارد؟ داشتن یک دفتر کار شیک، حرفه‌ای و زیبا با طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند به شکل ویژه‌ای بر روی بهبود بیزنس شما تاثیر بگذارد. این بهبود حاصل تاثیری است که دفتر کار شما در نگاه اول روی مخاطب ایجاد می‌کند.

ملاقات‌ها و جلسات کاری مهم اغلب در دفتر کار انجام می‌شوند؛ بنابراین داشتن یک دفتر با طراحی اصولی می‌تواند در بدو ورود، مهمانان شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

هرچقدر که طراحی دفتر کار شما لاکچری، شیک‌تر و اصولی‌تر باشد نشان دهنده حرفه‌ای بودن بیزنس شما و ارزشی که برای کار خود قائل هستید می‌باشد.

مانند هر فضای داخلی دیگری، طراحی آفیس نیز اصول و قوانین خاص خود را دارد تا فضای آن کارآمد، بهینه و زیبا باشد؛ در ادامه به مهم‌ترین اصول طراحی آفیس اشاره خواهیم کرد.

برای بزرگنمایی تصاویر گالری، روی آن‌ها کلیک کنید.

فضاسازی مناسب

شما در دفتر کار خود رفت‌ وآمد‌ها، ملاقات و جلسات متعددی خواهید داشت؛ بنابراین نباید تمام محیط داخلی آن را با المان‌های مختلف پر کنید.

دفتر کار شما نیاز به فضای خالی مناسب است تا استایل یک محیط کاری را داشته باشد؛ بنابراین نمی‌توان فضاسازی آن را مانند فضاسازی یک کافه اجرا کرد.

آفیس باید از خلوتی متناسبی برخوردار باشد تا بخشی از جدیت یک محیط کاری را القاء کند و فضای کافی برای رفت‌وآمد پرسنل، تمرکز کاری و… داشته باشد.

انتخاب مبلمان، میز و…

قطعا یک دفتر کاری دارای میز مدیریت، میز و صندلی یا مبلمان ارباب‌رجوع است؛ میز و مبلمانی که شما انتخاب می‌کنید باید در سبک اداری و رسمی باشند.

هرچقدر هم بیزنس شما شخصیتی فان و صمیمی داشته باشد دفتر کار محیطی رسمی برای برقراری روابط کاری و توسعه شغلی است پس فضای آن نیاز به رسمیت دارد.

مبلمان، میز و صندلی‌ المان‌های چشمگیر در فضای آفیس هستند و باید از نظر طرح و رنگ در تناسب با فضا باشند؛ البته هرچقدر که دفتر کار شما باشکوه‌تر باشد شانس شما برای انتخاب مبلمان مجلل بیشتر است.

اما بطور کل میز و مبلمان مدرن، ساده و راحت در رنگ‌های نوود و خنثی می‌توانند جزء بهترین انتخاب‌ها برای دفاتر کاری باشند.

نورپردازی در طراحی دفتر کار لاکچری

نور کافی و روشنایی مناسب می‌تواند انرژی پرسنل را در طول ساعات کاری حفظ کند و حس مثبتی را به افرادی که وارد دفتر شما می‌شوند وارد کند.

بنابراین حتی اگر دفتر شما از نور طبیعی لازم برخوردار نیست سعی کنید با نورپردازی مناسب، فضای اداری را از نظر روشنایی به حد اعتدال برسانید.

ترکیب رنگ

یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار شکیل توجه به ترکیب رنگ است؛ ترکیب رنگ فضای آفیس باید براساس نوع فعالیت یا بیزنس، متراژ و ابعاد فضا، میزان نور و سلیقه شما انتخاب شود.

استفاده بیش‌ازحد از رنگ‌های تیره، استفاده از چندین رنگ جیغ یا ترکیب رنگ بدون هارمونی، خنثی بودن بیش‌ازحد محیط و… انتخاب‌های مناسبی نیستند.

در فضای اداری می‌توان از رنگ‌های روشن و خنثی برای بزرگ‌تر نشان دادن و جدیت استفاده کرد و از المان‌های با رنگ‌های گرم و زنده برای برقراری تعادل و کنتراست رنگ کمک گرفت.

المان‌های تزئینی

فضای آفیس نیز به اندازه فضای مسکونی نیازمند تزئینات و دکوراتیو است اما مدل آن متفاوت است؛ بنابراین نباید از تاثیر المان‌های تزئینی در دفاتر کاری غافل شوید.

به این منظور می‌توانید از تابلوهایی در سبک مناسب، پوسترهایی مربوط با نوع بیزنس خود، گل‌ها و گیاهان طبیعی، مجسمه‌ها و وسایل دکوری متناسب با فضای کاری استفاده کنید.

برای بزرگنمایی تصاویر گالری، روی آن‌ها کلیک کنید.

میز مدیریت

در طراحی یک دفتر کار و یا واحد اداری محل قرارگیری میز مدیریت بسیار مهم است؛ بنابراین در طراحی دفتر کار با هر پلانی، میز مدیر باید در بخشی قرار بگیرد که بر سایر بخش‌ها و فضاها اشراف لازم را داشته باشد.

تفکیک فضا

حتی اگر دفتر کار موردنظر شما یک سالن بزرگ با پلان آزاد و بدون تقسیم فضا است شما باید آن را به شکلی طراحی کنید که واحدهای شغلی یا محل کار پرسنل مختلف از تفکیک و حریم لازم برخوردار باشد.

به این منظور می‌توانید به کمک انواع پارتیشن ‌اداری، میز‌های پیش‌خوان سراسری و… فضای کاری منشی، کارشناسان، مدیر و… از یکدیگر تفکیک کنید.

نظم و ترتیب

طراحی فضای اداری باید به شکلی باشد که جدا از نظر ظاهری، براساس سلسله‌مراتب کاری از ترتیب لازم برخوردار باشد؛

برای مثال ارباب‌رجوع در بدو ورود باید به میز یا اتاق منشی دسترسی داشته باشد؛ سپس براساس امور و روال کاری میز‌ها، واحدها یا اتاق‌ها طراحی شوند.

استفاده از متریال و عناصر مناسب

در فضای اداری استفاده از متریال مناسب اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین باید از متریال مختلف (چوب، سنگ، فلز، شیشه، پارچه و…) در جنس‌هایی استفاده شود که حالت صنعتی و اداری دارند.

تمامی عناصر ازجمله پرده‌ها، مبل، میز، صندلی، وسایل چوبی، عناصر سنگی و فلزی، کف‌پوش و… باید ازنظر جنس، طرح، بافت و… مناسب فضای کاری باشند.

الگوی مناسب

هر عنصر و المانی در فضای داخلی ازجمله پارچه‌ها، رویه‌ها، مبل‌ها، سرامیک، وسایل چوبی، کاغذدیواری و… از نظر طرح با الگو باید مناسب با فضای اداری باشند.

بنابراین الگوهای ساده، ظریف، هندسی و بطور کل طرح‌هایی که حالت نظم و رسمیت (طرح‌هایی کم‌کار با تزئینات و جزئیات کم) بیشتری دارند برای فضای اداری مناسب‌تر هستند.

حذف جزئیات و عناصر اضافه

فضای اداری در کنار فضای مثبت (فضایی که با المان‌های اصلی مانند میز، مبل و… اشغال شده است) نیاز به فضای منفی (فضای آزاد و خالی) نیز دارد؛ بنابراین نباید تمام حجم داخلی یک آفیس را پر کنید.

ازاین‌رو باید تا جای ممکن تزئینات، جزئیات، عناصر و المان‌های اضافی یا غیرکاربردی را حذف کنید؛ البته این به معنای حذف تمامی المان‌های دکوری نیست.

برای بزرگنمایی تصاویر گالری، روی آن‌ها کلیک کنید.

محل قرارگیری المان‌ها

در یک فضای اداری محل قرارگیری المان‌ها بسیار مهم است؛ بنابراین وسایل دکوری، تزیینات و المان‌های غیرضروری باید در محلی قرار بگیرند که در معرض رفت‌وآمد پرسنل و اصطلاحا مزاحم نباشند.

توجه به اصول ارگونومیک

در انتخاب المان‌هایی مانند میز و صندلی، مبلمان و… علاوه بر زیبایی لازم است که به داشتن استانداردهای ارگونومیک نیز توجه داشته باشید.

همچنین از نظر تجهیزات بهداشتی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، میزان نور محیط، تجهیزات الکترونیک، امکانات رفاهی و… لازم است که بر اساس استانداردها، راحتی پرسنل تأمین شود.

جمع‌بندی

فضای اداری باید کاملا بهینه، دارای نظم، برخورداری از المان‌های مصنوعی و طبیعی (نور، گیاهان و…) در کنار هم، تقسیم‌بندی استاندارد فضا، چیدمان اصولی، رنگ‌بندی مناسب و… باشد.

جدا از فاکتورهای فوق، هرچقدر که شما به شخصیت برند و بیزنس خود در طراحی داخلی آفیس توجه بیشتری داشته باشید در نهایت یک دکوراسیون پذیراتر و موفق‌تر خواهید داشت.

نمونه کارهای دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه را در اینستاگرام نیمارکی ببینید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا