نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

جدیدترین کابینت نئوکلاسیک براق + قیمت و نمونه کار

4.7
(6)

کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت‌ها از نظر سبک طراحی ظاهری و جلای سطحی انواع مختلفی دارند؛ کابینت نئوکلاسیک براق یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع کابینت‌ها است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه‌ پیدا کرده است.

همانطور که می‌‌دانید کابینت‌های نئوکلاسیک از نظر طرح، حالتی میانه داشته و تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می‌باشند؛ بنابراین فاکتورهایی از هردو سبک را در خود دارند.

این مدل کابینت در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و به واسطه متریالی که برای تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد از جلای سطحی مختلفی برخوردار است.

کابینت‌های براق نئوکلاسیک می‌توانند یک انتخاب مناسب برای اکثر دکورها و فضاهای داخلی باشد؛ بنابراین باتوجه به کاربردی بودن این کابینت‌ها در ادامه مفصلا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جنس کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت نئوکلاسیک به واسطه متریال یا جنس بدنه‌ای که داشته شامل مدل‌های مختلفی مانند ممبران، نئوکلاسیک معمولی، انزو و… است.

اما زمانی که صحبت از کابینت براق در میان باشد کابینت نئوکلاسیک شامل انواعی می‌شود که متریال آن‌ها از جلای سطحی بالا و درخشش مناسب برخوردار هستند.

بنابراین در این مورد کابینت‌های پولیشی، پولی‌اورتان و پلی‌استر بهترین انواع متریال برای اجرای سبک نئوکلاسیک براق هستند؛ جنس بدنه اصلی این کابینت‌ها از ام‌دی‌اف است که سپس توسط مواد یا رنگ‌های فوق پوشش داده می‌شود.

این نوع کابینت‌های می‌توانند در طرح انزو یا نئوکلاسیک معمولی طراحی شوند اما در هرحال این سه نوع متریال جزء بهترین گزینه‌های برای طراحی کابینت براق نئوکلاسیک هستند.

پولیش، پلی‌اورتان و پلی‌استر سه نوع ماده یا رنگ هستند که پس از پوشش دادن سطح ام‌دی‌اف خام به آن جلا و صیقل می‌دهند.

علاوه بر براق شدن سطح ام‌دی‌اف این مواد مقاومت و دوام بدنه کابینت را نسبت به عوامل محیطی مختلف افزایش می‌دهند؛ البته جهت تولید کابینت نئوکلاسیک ابتدا سطح کابینت را با ابزار و دستگاه مختلف تراش می‌دهند.

کابینت نئوکلاسیک براق انزو

کابینت انزو به کابینت‌هایی گفته می‌شود که طراحی آن‌ها الهام گرفته از کابینت‌های برند انزو است؛ این مدل کابینت در سبک نئوکلاسیک قرار می‌گیرد و از سه نوع متریال پولیشی، پلی‌اورتان و پلی‌استر برای تولید آن استفاده می‌شود.

در این مدل کابینت اطراف درب‌ها به کمک دستگاه‌ CNC برش خورده و ضخامت آن به شکل قابل توجهی نسبت به قسمت میانی درب‌ها کاهش پیدا می‌کند به همین درب‌ها حالت برجسته داشته و تفکیک‌شده به نظر می‌رسند.

در کابینت نئوکلاسیک معمولی حاشیه درب‌ها تراش نمی‌خورد اما دیگر تراش‌ها و طرح‌های رایج در سبک نئوکلاسیک مانند سبک انزو بر روی این کابینت اجرا می‌شود.

در کابینت‌هایی که حاشیه درب‌ها تراش نمی‌خورد معمولا یک قاب ساده بر روی بدنه کابینت تراش می‌خورد تا حالت نئوکلاسیک آن ایجاد شود.

درهرحال مدل‌های ذکرشده را می‌توان به کمک متریال فوق به شکل براق اجرا کرد؛ البته برخی مدل‌های کابینت نئوکلاسیک مانند کابینت ممبران که با متریال وکیوم تولید می‌شوند تنها حالت مات داشته و نمونه براق ندارند.

رنگ بندی کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت‌های نئوکلاسیک از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار هستند و انواع رنگ‌های گرم، زنده، طبیعی، پاستیلی و نوآورانه در آن قابل اجرا است.

اما بسیاری از این رنگ‌ها در کابینت‌های مات جلوه بهتر و تعادل بیشتری دارند؛ اما در مورد کابینت‌های براق نئوکلاسیک رنگ‌های خنثی و پایه مانند سفید، طوسی و… بیشترین کاربرد را دارند.

جلای کابینت براق در برابر درخشش رنگ سفید و طوسی جلوه بسیار خاصی را به این مدل کابینت می‌دهد؛ بنابراین در این سبک رنگ‌های روشن و خنثی متداول‌ترین انتخاب‌ها هستند.

طراحی کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت‌های نئوکلاسیک براق از نظر طراحی دست شما را کاملا باز می‌گذارند؛ به شکلی که با حذف یا حفظ جزئیات و تزئینات می‌توانید آن‌ها را به سمت سبک مدرن یا کلاسیک تمایل دهید.

بطور کل سطح براق این کابینت‌ها ظاهر لوکسی به آن‌ها می‌بخشد و این مدل کابینت معمولا در پلانی منظم با ارتفاع یکسان، متشکل از درب‌ها و کشوهای متعدد طراحی می‌شوند.

طراحی این مدل کابینت می‌تواند یکدست و همگن یا به شکل مدل‌دار یعنی همراه با پنجره، ویترین و… باشد؛ در این سبک طراحی درب‌های افقی نیز از جذابیت خاصی برخوردار است.

این مدل کابینت بطور معمول همراه با جزیره طراحی می‌شود و در این سبک بکار بردن صفحه رویی کابینت‌ها از متریالی با رنگ متضاد مانند مشکی نیز بسیار رایج است.

در طراحی کابینت‌های براق نئوکلاسیک شما می‌توانید از دستگیره‌هایی با طراحی ظریف و مینیمال کمک بگیرید.

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک – پروژه نیمارکی در جردن

قیمت کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت نئوکلاسیک براق جزء مدل‌هایی است که می‌تواند رنج قیمتی متغیری داشته باشد؛ چراکه قیمت آن تحت تاثیر فاکتورهای متعددی ازجمله موارد زیر است.

  • جنس و کیفیت بدنه اصلی کابینت (چوب، ام‌دی‌اف)
  • نوع کاور روی بدنه اصلی (رنگ پلی‌اورتان، پولیش و…)
  • کیفیت ساخت متریال بکار رفته در تولید کابینت
  • میزان پیچیدگی پلان کلی کابینت و سختی اجرای آن
  • میزان پرداخت و منبت اجرا شده روی بدنه کابینت
  • نوع و کیفیت یراق‌آلات مورد استفاده در اجرای کابینت
  • نوع و کیفیت متریال مکمل در طراحی کابینت ازجمله صفحه رویی کابینت، دیوارپوش بین کابینت‌های بالا و پایین و…

قیمت به‌روز کابینت نئوکلاسیک در نیمارکی

ویژگی های مثبت کابینت نئوکلاسیک براق

  • این مدل کابینت را باتوجه به سلیقه از متریال مختلفی می‌توان اجرا کرد.
  • به واسطه سطح براق و صیقلی، تمیز کردن این کابینت‌ها بسیار راحت و حتی با یک دستمال مرطوب نیز ممکن است.
  • کابینت‌های براق نئوکلاسیک نور را به خوبی بازتاب داده و باعث روشنایی بیشتر فضای آشپزخانه می‌شوند.
  • این مدل کابینت بسیار جادار است.
  • ویترین، پنجره و یا باکس این کابینت‌ها فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل دکوری یا ظروف لوکس است.
  • این مدل کابینت دست شما را برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باز می‌گذارد.
  • به واسطه مغذی ضخیم و نوع پوشش نهایی که بر روی این کابینت‌ها قرار می‌گیرد از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

جمع‌بندی

کابینت‌های نئوکلاسیک براق یک انتخاب فوق‌العاده برای افرادی است که به سبک کاملا مدرن یا کاملا کلاسیک علاقه‌ای ندارند؛ این مدل کابینت ظاهری ظریف، لوکس و چشمگیر دارد.

کابینت‌های براق و رنگ روشن فضا را بزرگ‌تر و بازتر جلوه می‌دهند و شما می‌توانید باتوجه به سلیقه خود، جزئیات و تزئینات کابینت را هنگام طراحی کم یا زیاد کنید.

دقت داشته باشید که هر یک از متریال‌های ذکرشده مزایا و معایب خاص خود را دارند و باتوجه به ظرافت و حساسیت این مدل کابینت باید در اجرای آن از نظر افراد متخصص کمک بگیرید.

نمونه کارهای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیازها: 6

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا