نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-کابینت-سبک-نئوکلاسیک-انزو

کابینت انزو نئوکلاسیک چیست؟

0
(0)

کابینت انزو نئوکلاسیک مطابق اسمی که دارد، از دو بخش قابل تعریف است: بخش اول همان کابینت انزو می‌باشد. انزو در واقع نام یک برند ایتالیایی کابینت است و امروزه کابینت‌های الهام گرفته از این شرکت را بطور کلی انزو می‌نامند.

منظور از انزو جنس و نحوه کار روی ورق‌های خام کابینت است. در این کابینت‌ها، ورق‌های ام‌دی‌اف با ضخامت 25 میلمیتر به عنوان ورق اصلی کابینت به کار می‌روند.

سپس تراش‌ها یا حکاکی‌های موردنظر با ابزار مخصوص و دستگاه CNC روی این ورق‌ها انجام می‌شود. در کابینت‌های انزو چهار طرف درها برش خورده و حالت پخ‌شده به خود می‌گیرند.

Nimarchy.com--کابینت-سبک-انزو-نئوکلاسیک

بنابراین به دلیل کمترشدن قطر لبه‌ها، مرکز در یا ورق کابینت حالت برآمده و برجسته به خود می‌گیرد. البته قطر زیاد ورق انزو باعث می‌شود باقی طرح‌هایی که روی این ورق‌ها حکاکی می‌شود برجسته و چشمگیر باشند.

در نهایت پس از ابزار خوردن، به کمک ورق‌های وکیوم یا رنگ‌های مخصوص کابینت‌های انزو کاور می‌شوند و رنگ و جلای نهایی را به خود می‌گیرند؛ بنابراین انزو به جنس و روش برش ورق کابینت نیز اشاره دارد.

اکنون قسمت دوم یعنی انزو نئوکلاسیک را باید تعریف کنیم، کابینت‌هایی انزویی که طراحی، حکاکی و پرداخت روی آن‌ها با الهام از سبک کابینت نئوکلاسیک انجام می‌شود کابینت انزو نئوکلاسیک نام دارند.

طراحی این کابینت‌ها حاوی خطوط  صاف، انحناهای ساده، نقش‌ها و الگوهای بسیار ظریف است؛ این کابینت‌ها سادگی خود را از سبک مدرن و طرح‌های خلوت و نقش‌های ظریف خود را از سبک کلاسیک می‌گیرند.

Nimarchy.com--کابینت-نئوکلاسیک-انزو

ویژگی کابینت انزو نئوکلاسیک

اکنون متوجه شدیم که اگر طرح‌هایی با الهام از سبک کابینت نئوکلاسیک بر روی کابینت‌های انزو اجرا شود این تلفیق یا ترکیب را می‌توان کابینت انزو نئوکلاسیک دانست؛ این نوع کابینت از نظر جنس، ظاهر و مدل دارای ویژگی‌های خاص زیر است:

  1. این کابینت‌ها به دلیل ورق 25 میلیمتری که در تولید کابینت انزو به کار می‌رود، ضخامت زیادی داشته؛ ازاین‌رو وزن و استحکام بالایی دارند.
  2. روکش این نوع کابینت می‌توان از وکیوم (ورق pvc) یا رنگ مخصوص (رنگ پولیشی، پلی‌استر یا پولی‌اورتان) باشد.
  3. به واسطه روکش شدن ورق اصلی، این کابینت‌ها از جلا، درخشندگی و حالت مخملی خاصی برخوردار هستند.
  4. ورق ام‌دی‌اف ضخیم در کنار ویژگی‌های روکش این نوع کابینت، به آن در برابر عوامل نامطلوب محیطی، مانند پوسیدگی، خراش، فشار، ضربه رطوبت، مواد شیمیایی و… مقاومت بالایی بخشیده.
  5. این نوع کابینت در طراحی‌های بسیار مختلفی باتوجه به فضای داخلی آشپزخانه و سلیقه فرد قابل اجرا است.
  6. کابینت‌های انزو نئوکلاسیک عمر مفید طولانی داشته و ازطرفی قابل تعمیر هستند.
Nimarchy.com-کابینت-انزو-سبک-نئوکلاسیک

طراحی کابینت انزو نئوکلاسیک

بطور کلی طرح نئوکلاسیکی که روی درها یا بدنه کابینت نئوکلاسیک اجرا می‌شودغ شامل نقش‌های ساده، خطوط قرینه، الگوهای ابتدایی و ظریف است و بیشتر ترکیبی از خطوط صاف و منحنی‌های ساده هستند.

اما از نظر طرح کلی شما می‌توانید این کابینت‌ها را با کشوهای متعدد، ویترین‌ها، کابینت‌های پنجره‌دار، ستون‌های کارشده، جزیره و… طراحی کنید.

Nimarchy.com-کابینت-انزو-نئوکلاسیک

اینکه نقش نئوکلاسیک روی کابینت‌ها، طراحی کلی و چیدمان  کابینت‌های انزو نئوکلاسیک به چه صورت باشد؛ به مدل آشپزخانه، مساحت آن و سلیقه شما بستگی دارد.

البته بطور کلی هرچقدر که مساحت و میزان روشنایی آشپزخانه بیشتر باشد دست شما برای داشتن طراحی پیچیده‌تر کابینت‌ها از نظر داشتن جزیره، پنجره، ستون و… بازتر خواهد بود.

Nimarchy.com-ست-کابینت-انزو-نئوکلاسیک

رنگ کابینت نئوکلاسیک

رنگ یک فاکتور اساسی و بسیار مهم در کابینت است و در مورد کابینت انزو نئوکلاسیک نیز به این مسئله صدق می‌کند؛ حتی می‌توان ادعا کرد گه بخش قابل‌توجهی از زیبایی ظاهری این سبک کابینت به رنگ آن بستگی دارد.

کابینت انزو را معمولا به رنگ سفید تولید می‌کنند و رنگ سفید جدا از جلا و درخشندگی بخصوصی که دارد به خوبی می‌تواند طرح و نقش روی کابینت انزو نئوکلاسیک را به نمایش بگذارد.

میزان درخشندگی یا جلای رنگ کابینت نئوکلاسیک بسته به نوع پوشش نهایی یا رنگ مصرفی برای کاور آن، می‌تواند مقداری متفاوت باشد. سادگی و اصالت رنگ سفید در کنار طرح‌های ظریف نئوکلاسیک این مدل کابینت انزو را بسیار خاص جلو می‌دهد.

افرادی که علاقه‌ای به سفیدی یک‌دست در کابینت انزوی نئوکلاسیک خود ندارند معمولا آن را با یراق‌آلاتی به رنگ برنز، طلایی، استیل، پنجره‌دار کردن برخی درب‌ها، استفاده از سنگ رویی با رنگ متفاوت و… جبران می‌کنند.

Nimarchy.com-کابینت--انزو-نئوکلاسیک

قیمت کابینت انزو کلاسیک

کابینت المان یبا رنج قیمتی گسترده است، چراکه فاکتورهای بسیار متعددی بر قیمت نهایی آن اثر می‌گذارند. در مورد کابینت‌های انزو طرح نئوکلاسیک نیز عوامل زیر بر قیمت نهایی کابینت تاثیر مستقیم دارند.

  • کیفیت ام‌دی‌اف مورد استفاده
  • نوع پوشش روی ورق ام‌دی‌اف (وکیوم یا رنگ)
  • نوع رنگ استفاده‌شده برای کاور کردن ورق ام‌دی‌اف (پولیش، پلی‌استر یا پلی‌اورتان)
  • میزان سادگی یا سختی طرح حکاک روی بدنه کابینت
  • میزان شلوغ یا خلوت بودن طرح روی کابینت‌ها
  • جنس، مدل و تعداد یراق‌آلات بکار رفته در ساخت کابینت
  • مقدار متریال مصرفی در اجرای کابینت انزو نئوکلاسیک
  • نوع متریال مکمل در طراحی و اجرای کابینت (شیشه، سنگ و…)
Nimarchy.com-کابینت-انزو-نئوکلاسیک-سفید

کابینت انزو نئوکلاسیک مناسب چه فضایی است؟

کابینت انزو نئوکلاسیک عموما برای آشپزخانه‌هایی که مساحت متوسط رو به بالایی دارند، بسیار مناسب‌تر است. این کابینت در آشپزخانه‌هایی که نور کافی دارند خود را بسیار بهتر نشان می‌دهد.

این سبک کابینت در آشپزخانه‌هایی که از نظر مدل، مستطیلی یا ال هستند، جلوه خاص و کارایی بالایی دارد. همچنین کابینت انزو نئوکلاسیک برای دکوراسیون‌های که ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک هستند نیز گزینه مناسبی است.

Nimarchy.com-کابینت-انزو-نئوکلاسیکال

اگر باتوجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود نمی‌توانید کابینت آشپزخانه خود را کاملا مدرن یا کلاسیک کار کنید، به احتمال زیاد کابینت انزو نئوکلاسیک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

جمع بندی

دوام، عمر مفید طولانی، ظاهر خاص و شیک، اصالت و سادگی، جادار بودن، تنوع طرح و… این مدل کابینت را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای اکثر فضاهای داخلی با دکوراسیون مختلف تبدیل کرده است.

این مدل کابینت با سادگی و ظرافت خود سلیقه بسیاری از افراد را پوشش می‌دهد. بعلاوه به راحتی می‌توان آن را با انواع متریال و المان‌های مدرن، نئوکلاسیک یا کلاسیک ترکیب کرد و یک فضای داخلی شیک و منحصربه‌فرد را خلق کرد.

باید در نظر داشته باشید که مزایای کابینت نئوکلاسیک در صورتی صدق می‌کنند که از متریال مرغوب، طی پروسه کاملا حرفه‌ای و به واسطه یک طراحی تخصصی تولید و اجرا شوند.

Nimarchy.com-کابینت-مدرن-انزو-نئوکلاسیک

نیمارکی را در اینستاگرام هم دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا