نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک پولیشی چیست؟

0
(0)

در این مقاله به کابینت نئوکلاسیک و البته بصورت دقیق‌تر و جزئی‌تربه به کابینت نئوکلاسیک پولیشی پرداخته ایم. کابینت‌ها از نظر جنس و سبک طراحی، انواع مختلفی دارند. به همین دلیل گاهی اسم‌گذاری آن‌ها به جنس یا ویژگی ورق کابینت اشاره دارد؛ بنابراین در تعریف کابینت نئوکلاسیک پولیشی هم به جنس و هم به سبک طراحی آن می‌توان اشاره کرد.

با این وجود ابتدا باید بدانیم که کابینت‌های پولیشی در واقع یکی از جنس‌هایی است که در طراحی کابینت‌های انزو از آن استفاده می‌شود. (کابینت انزو سه جنس پولیشی، پلی‌اورتان و پلی‌استر دارد.)

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیکال-پولیشی-آشپزخانه

در این نوع کابینت، از ورق ام‌دی‌اف با ضخامت 25 میلیمتر به عنوان متریال اصلی استفاده می‌شود. سپس به کمک ابزار و دستگاه‌های مخصوص ازجمله دستگاه CNC ،لبه درها برش خورده و طرح موردنظر بر روی بدنه حکاکی می‌شود.

در کابینت پولیشی، از رنگ مخصوصی به نام رنگ پولیشی برای کاور نهایی ورق‌های آماده‌شده کابینت استفاده می‌شود. این رنگ یا ماده ابتدا مقداری رقیق‌شده و سپس طی چند مرحله کابینت‌ها با آن پوشش داده می‌شود.

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیک-پولیشی-آشپزخانه

بنابراین متوجه شدیم که کابینت‌های پولیشی همان کابینت‌هایی هستند که امروزه با نام شرکت ایتالیایی انزو شناخته می‌شوند و نوع ماده یا رنگی که برای پوشش آن‌ها استفاده می‌شود، پولیش است.

اکنون به توضیح کابینت نئوکلاسیک پولیشی می‌پردازیم. کابینت نئوکلاسیک پولیشی، در واقع کابینت‌های پولیشی با طراحی سبک نئوکلاسیک و دارای حکاکی در طرح‌های نئوکلاسیک است.

طراحی کابینت نئوکلاسیک پولیشی

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیک-پولیشی

کابینت‌های نئوکلاسیک با الهام از سبک معماری نئوکلاسیک هستند. سبکی که تلفیق معماری مدرن و کلاسیک است؛ بنابراین شما ویژگی‌هایی از کابینت مدرن و کلاسیک را که در نهایت ظرافت ترکیب شده‌اند، در کابینت نئوکلاسیک می‌بینید.

در این کابینت طراح‌ها و نقش‌های نئوکلاسیک بر بستر کابینت پولیشی پیاده می‌شود. بر روی بدنه این کابینت‌ها نقش‌های متقارن ظریف، خطوط صاف، دایره‌ها و انحناهای ساده با ابزار و دستگاه‌های مخصوص اجرا می‌شود.

در این مدل کابینت برخلاف کابینت‌های پولیشی ساده یا کابینت‌های مدرن، بدنه کابینت‌ها کاملا ساده نیستند. (در کابینت‌های ساده تنها چهار طرف درب‌ها برش می‌خورد و با کم شدن ضخامت لبه‌ها قسمت میانی بدنه حالت برجسته می‌گیرد)

Nimarchy.com-آشپزخانه-نئوکلاسیک-پولیشی

ازطرفی در این سبک کابینت، شما شلوغی و پرداخت‌های سنگینی که در کابینت کلاسیک بر روی بدنه اجرا می‌شود را نمی‌بینید. بنابراین، نئوکلاسیک پولیشی یک کابینت بسیار ظریف است. صدالبته که در عین مدرن بودن ظاهر آن، اصالت و گیرایی طرح‌های کلاسیک را در نهایت ظرافت بر روی آن می‌بینید.

ویژگی‌های مثبت کابینت نئوکلاسیک پولیشی

کابینت‌های نئوکلاسیک دارای جنس بدنه پولیشی، به واسطه متریال اصلی و جنس کاور نهایی بر روی آن‌ها، یک‌سری ویژگی‌های مثبت خاص خود را دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیک-پولیشی-سفید
  • داشتن مقاومت در برابر اکسیداسیون به دلیل جنس ماده پولیشی
  • ظاهر براق و جلای خاص بدنه کابینت نئوکلاسیک پولیشی به دلیل بافت رنگ پولیش
  • افزایش ضخامت بدنه کابینت در حد 2 تا 3 میلیمتر به واسطه کاور شدن با ماده پولیش
  • استحکام بالای بدنه کابینت در برابر فشار، ضربه و… به دلیل استفاده از ام‌دی‌افی با ضخامت 25 میلیمتر
  • داشتن خاصیت ضدآب و مقاومت در برابر رطوبت محیطی چراکه رنگ پولیشی در برابر نفوذ آب و جذب رطوبت مقاوم است
  • مقاومت کابینت پولیشی در برابر اشعه آفتاب، دما، مواد روغنی، نفتی، شیمایی و…
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، حشرات جونده، خراش، فرورفتگی و…

طرح و رنگ کابینت نئوکلاسیک پولیشی

کابینت‌های پولیشی عموما در رنگ سفید تولید می‌شوند؛ بنابراین این امکان را به شما می‌دهد که از یراق‌آلات و متریال مکمل (صفحه رویی کابینت، دیوارپوش بین کابینت بالا و پایین و…) در رنگ‌های مختلف ازجمله طلایی، مشکی، نقره‌ای و… در کنار آن استفاده کنید.

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیک-مدرن

طرح روی بدنه کابینت پولیشی نیز معمولا شامل خط‌های صاف، نقش‌های ساده و انحناهای ظریف است که الگوی آن به سلیقه شما بستگی دارد؛ شما می‌توانید از کابینت‌های پنجره‌دار، ویترین‌ها، کشوهای متعدد، ستون‌های کارشده و… در طراحی این کابینت‌ها استفاده کنید.

البته هرچقدر که آشپزخانه شما کوچک‌تر باشد استفاده از کابینت‌های نئوکلاسیک پولیشی با طرح و مدل ساده‌تر بهتر خواهد بود؛ درهرحال این مسئله به سلیقه شما بستگی دارد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک پولیشی

کابینت‌های پولیشی باتوجه به جنس و فرآیند تولیدی که دارند از نظر قیمت نسبت به برخی کابینت‌های دیگر مقداری گران‌تر هستند؛ البته این قیمت باتوجه به دوام و کیفیتی که کابینت‌های پولیشی دارند کاملا قابل توجیه است.

Nimarchy.com-کابینت-پولیشی-نئوکلاسیک

قیمت این کابینت‌ها به کیفیت ام‌دی‌اف مصرفی، کیفیت ماده پولیشی بکاررفته، کیفیت پروسه تولید ورق‌های کابینت، سطح پیچیدگی طرح نئوکلاسیک اجرا شده بر روی بدنه کابینت، مدل کلی طراحی کابینت و سختی اجرای آن، متریال مکمل و… بستگی دارد.

البته باید در نظر داشته باشید که این نوع کابینت عمر مفید طولانی داشته و در بسیاری از موارد آسیب واردشده به کابینت به راحتی تعمیر می‌شود؛ ازاین‌رو هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها پایین است.

قیمت کابینت ام دی اف و نئو کلاسیک

فرق کابینت ممبران و نئوکلاسیک پولیشی

بسیاری از افراد تفاوت این دو نوع کابینت را به خوبی تشخیص نمی‌دهند در حالی که تفاوت‌های اساسی بین کابینت پولیشی و ممبران وجود دارد؛ بطور مثال ضخامت ام‌دی‌اف خام مورد استفاده در کابینت پولیشی ۲۵ میلیمتر است درحالی که در ممبران این ضخامت ۱۶ میلیمتر است.

Nimarchy.com-کابینت-آشپزخانه-نئوکلاسیک

روکش نهایی کابینت ممبران نوعی کاور وکیوم است اما در کابینت پولیشی نوعی ماده می‌باشد که البته ضخامت ماده پولیشی در نهایت بر روی سطح ام‌دی‌اف خام بیشتر از پوشش وکیوم در کابینت‌های ممبران است.

در کابینت‌های ممبران به دلیل نوع پوشش نهایی شما تنوع رنگ بیشتری را نسبت به کابینت پولیشی شاهد هستید اما جلا و براقی رنگ کابینت‌های پولیشی به مراتب بسیار بیشتر از کابینت‌های ممبران است.

از نظر ظاهری نیز شما خطوط مورب، نقش‌های کلاسیک، طرح‌های پیچیده، ستون‌ها و تاج‌های کارشده و… را در کابینت ممبران مشاهده می‌کنید و لبه درها برش نمی‌خورد اما نقش‌ کابینت نئوکلاسیک بسیار ساده‌تر و ظریف‌تر است.

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیکال-پولیشی

جمع‌بندی

اگر به فکر داشتن یک کابینت با ظاهر شیک و لوکس هستید اما در عین‌حال علاقه‌ای به سادگی بیش‌ازحد کابینت سبک مدرن ندارید کابینت پولیشی نئوکلاسیک می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

این کابینت با جلا و ظرافت ظاهری خود فضای آشپزخانه شما را بسیار حرفه‌ای جلوه می‌دهد و در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی قابل اجرا است.

کابینت نئوکلاسیک پولیشی یک کابینت باکیفیت، شیک، باشکوه، چشم‌نواز و… است و در آشپزخانه‌هایی با متراژ متوسط رو به بالا جلوه بسیار خاصی دارد.

Nimarchy.com-کابینت-نئوکلاسیکال

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا