نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-کابینت-پولیش-انزو

کابینت پولیشی انزو چیست؟

0
(0)

اگر جذب کابینت پولیشی انزو شده اید ولی نمیدانید که این مدل کابینت دقیقا چیست، نیمارکی راه حل شماست. درواقع انزو یک برند و مدل طراحی کابینت ایتالیایی است. این برند جزء خط تولید شرکت zentigue است. به همین دلیل امروزه کابینت‌هایی که بر اساس طرح کابینت‌های این برند تولید می‌شوند را بطور کلی انزو می‌نامند.

کابینت‌های انزو خود در دسته کابینت‌های سبک نئوکلاسیک قرار می‌گیرند. یعنی بطور مطلق نمی‌توان گفت که مدرن یا کلاسیک هستند؛ چراکه ویژگی‌هایی از هردو سبک را در این کابینت می‌‌بینیم.

ویژگی‌های کابینت انزو باعث شده است که این سبک در چندسال اخیر یکی از محبوب‌ترین و پرکارترین انواع کابینت در دکوراسیون‌های داخلی باشد.

Nimarchy.com-آشپزخانه-با-کابینت-انزو-پولیش

جنس کابینت انزو پولیشی چیست؟

بطور کل کابینت انزو از نظر جنس سه مدل پلی‌استر، پلی‌اورتان و پولیشی دارد. وجه مشترک کابینت‌های انزو استفاده از ورق ام‌دی‌اف با ضخامت ۲۵ میلیمتر به عنوان متریال اصلی کابینت است.

در کابینت‌های انزو پولیشی، ماده‌ یا رنگی که به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطح ام‌دی‌اف استفاده می‌کنند پولیش نام دارد. ماده پولیش می‌تواند به شکل رنگ خمیری‌مانند یا اسپری مورد استفاده قرار بگیرد.

زمانی که پولیش روی سطح ام‌دی‌اف کاور می‌شود، باتوجه به حجم این ماده حدود ۲ تا ۳ میلیمتر به ضخامت ورق کابینت افزوده می‌شود. پولیش یک ماده براق با جلای بالا است پس کابینت یک سطح صیقلی، براق و با درخشش خاصی دارد.

Nimarchy.com-کابینت-آشپزخانه-انزو-پولیش

تولید کابینت انزو پولیشی

کابینت‌های انزو پولیشی از نظر تولید ویژگی‌های خاص خود دارند که باعث ظاهر متفاوت این سبک کابینت می‌شود. بدنه یا درب ‌ام‌دی‌اف ابتدا به وسیله دستگاه  CNC از چهار طرف به شکل اریب برش‌خورده و ضخامت آن کم می‌شود.

این تراش چهارطرفه روی درب کابینت، باعث می‌شود که قسمت مرکزی درب حالت برجسته به خود بگیرد و برخلاف کابینت مدرن که درب‌ها مخفی و حداقل فاصله را دارند؛ پس از اجرای کار درب‌های کابینت انزو مجزا و قابل تفکیک به نظر برسند.

سپس بر اساس سبک کابینت انزو پولیشی، ممکن است حکاکی‌های بر سطح کابینت اجرا شود. در نهایت پس از آماده شدن بدنه، طی چند مرحله آن را با ماده پولیش کاور می‌کنند تا به یک سطح صیقلی و درخشان برسند.

Nimarchy.com-کابینت-انزو

طرح کابینت انزو پولیشی

همانطور که گفتیم، کابینت‌های انزو را در دسته کابینت‌های نئوکلاسیک قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید اصول کابینت نئوکلاسیک را در بستر کابینت‌های پولیشی‌ انزو پیاده کنید.

جدا از برش‌هایی که در اطراف درب کابینت انزو پولیشی ایجاد می‌شود می‌توان حکاکی‌هایی شامل خطوط صاف، نقش‌های ظریف، انحناهای ساده و… با ابزار تخصصی روی بدنه کابینت اجرا کرد.

در نظر داشته باشید که کابینت انزو شما می‌تواند بدون هیچ برش و تراش اضافه‌ای باشد اما اگر به سادگی کابینت علاقه ندارید می‌توانید کابینت انزو پولیشی خود را با اصول نئوکلاسیک طراحی کنید.

Nimarchy.com-آشپزخانه-با-کابینت-پولیش-انزو

بر روی کابینت انزو می‌تواند یراق‌آلات مدرن، مینیمال و یا نئوکلاسیک کار شود چراکه این کابینت‌ها با دستگیره کارشده و یراق‌آلات ظریف بسیار چشم‌گیر می‌شوند.

از نظر مدل یا طراحی کلی، کابینت انزو پولیشی دست شما را بسیار باز می‌گذارد؛ شما می‌توانید خلاقیت بالای در طراحی این کابینت‌ها داشته باشید که این مسئله به سلیقه شما و فضای آشپزخانه بستگی دارد.

این نوع کابینت می‌تواند شامل کشوها و درب‌های متعدد، ویترین، پنجره، جزیره، طاق‌ها و… باشد؛ هرچقدر که آشپزخانه بزرگ‌تر باشد دست شما در خلاقیت در طراحی بازتر خواهد بود.

Nimarchy.com-کابینت-انزو-پولیش

بهترین رنگ کابینت انزو پولیشی کدام است؟

بطور کل کابینت‌های انزو را با رنگ سفید می‌شناسند. در واقع پولیش رنگ سفید متداول است و ماده پولیش در رنگ سفید بیشترین کیفیت را دارد؛ درخشش کابینت پولیشی سفید باعث می‌شود که این سبک کابینت از نظر ظاهری بسیار شیک و چشم‌گیر باشد.

البته به منظور ایجاد توازن رنگ و کم شدن سادگی یک‌دست کابینت‌ها، معمولا در طراحی انزو پولیشی سفید از یراق‌آلات استیل یا طلایی، سنگ رویی کابینت مشکی، دیوارپوش بین کابینت با رنگ و طرح، انواع تایل و… استفاده می‌شود.

سادگی و اصالت رنگ سفید در این سبک کابینت که خود جلوه مدرن و کلاسیک را باهم دارد، باعث شده کابینت انزو پولیشی یک انتخاب فوق، العاده برای اکثر دکوراسیون‌های داخلی باشد.

Nimarchy.com-آشپزخانه-با-کابینت-پولیشی-انزو

کابینت پولیشی (انزو) مناسب چه دکوراسیونی است

این مدل کابینت از ظاهری اصیل و در عین‌حال مدرن برخوردار است؛ بنابراین به شما این اجازه را می‌دهد که با ایجاد تغییراتی جزئی در طراحی، آن را طیفی از دکوراسیون‌های داخلی ازجمله، مدرن، نئوکلاسیک، کلاسیک، مینیمال و… بکار ببرید.

هرچقدر که سبک یا فضای دکوراسیون موردنظر شما مدرن‌تر باشد، باید طراحی کابینت انزو پولیشی را ساده‌تر، با یراق‌های مدرن‌تر و حداقل میزان تراش و حکاکی اجرا کنید.

Nimarchy.com-کابینت-آشپزخانه-انزو

در عوض اگر المان‌ها و فضای دکوراسیون شما بیشتر به سمت سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک میل می‌کند، دست شما برای ایجاد حکاکی‌ها، برش‌ها، یراق‌آلاتی با جزئیات بیشتر و طراحی کارشده‌‌ بازتر است.

این سبک کابینت به راحتی با المان‌ها، رنگ‌ها و جزئیات دیگر در دکوراسیون داخلی ست می‌شود و می‌تواند هردو سلیقه افراد مدرن‌پسند یا کلاسیک‌پسند را پوشش دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت انزو پولیشی چیست؟

Nimarchy.com-کابینت-آشپزخانه-پولیش-انزو

جنس و ظاهر خاص کابینت انزو پولیشی باعث شده که این مدل، از هر نظر دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • استحکام بالای این نوع کابینت به دلیل داشتن ضخامت قابل‌توجه
  • مقاومت بالای کابنیت انزو پولیشی در برابر آب، رطوبت، مواد روغنی و شیمیای
  • ظاهر براق، سادگی و درخشش رنگ سفید در این سبک کابینت باعث می‌شود که فضا را بسیار باز و بزرگ‌تر جلوه دهد
  • این کابینت‌ها از عمر مفید طولانی برخوردار هستند و برای فضاهایی که در معرض استحلاک زیاد هستند مناسب است
  • کابنیت انزو پولیشی را از نظر مدل در طراحی‌های متنوعی می‌توان اجرا کرد و امکان نوآوری و خلاقیت بالایی دارند
  • این کابینت‌ها بسیار جادار هستند و می‌توان فضا را به کمک آن‌ها بهینه کرد
  • تمیز کردن سطح آن بسیار راحت و با کمک دستمال مرطوب یا انواع شوینده سطوح مخصوص امکان‌پذیر است.
Nimarchy.com--کابینت-انزو-پولیشی

بهترین قیمت کابینت پولیشی چقدر است؟

از نظر قیمت نیز میتوان گفت این مدل کابینت تحت تاثیر سبک طراحی، کیفیت متریال و یراق‌آلات، پیچیدگی اجرای طرح موردنظر، دستمزد طراح و مجری، متراژ کابینت و… است. برای مشاهده قیمت بروز کابینت پولیشی، از لینک زیر وارد صفحه تعرفه شوید.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گفت که کابینت پولیشی به خوبی توانسته است نیاز و سلیقه افراد مختلف را از نظر کارایی، دوام، کیفیت و ویژگی‌های زیباشناختی برآورده کند؛ این مدل کابینت، زیبا، شیک، کاربردی، جادار و بادوام است.

کابینت پولیشی (انزو) از نظر طراحی بسیار منعطف است و بر حس مدل و مساحت آشپزخانه می‌توان در اشکال بسیار مختلفی طراحی کرد.

Nimarchy.com-کابینت-پولیشی-انزو

نیمارکی را در اینستاگرام دنبال کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا