نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابینت پولیشی مات از ادعا تا واقعیت

کابینت پولیشی مات از ادعا تا واقعیت !

0
(0)

کابینت پولیشی یکی از محبوب‌ترین انواع کابینت است که در چندسال اخیر بیشترین تقاضا را داشته است؛ در واقع این مدل کابینت به واسطه جنس و ساختار آن نام‌گذاری می‌شود. دراین مطلب درباره کابینت پولیشی مات (!) صحبت خواهیم کرد.

کابینت‌ها اصلی‌ترین المان در فضای داخلی آشپزخانه هستند که از نظر بصری و کارایی بیشترین تاثیر را در آشپزخانه دارند. کابینت‌ از نظر جنس و سبک طراحی انواع بسیار مختلفی دارد.

همانطور که می‌دانید کابینت‌ها از نظر جلا عموما به دو سته کلی براق و مات تقسیم‌بندی می‌شوند که هریک طرفرداران خاص خود را دارند و مناسب استفاده در سبک خاص خود هستند.

بسیاری از افراد به دنبال کابینت پولیشی مات هستند یا برخی از تولیدکننده‌ها به منظور جلب نظر مشتریان در منو کاری خود کابینت‌های پولیشی مات را نیز ارائه می‌دهند.

این درحالی است این اصطلاح اشتباه است چراکه عملا کابینت پولیشی مات وجود ندارد. در واقع براق بودن و سطح درخشان، شاخصه و نقطه عطف کابینت‌های پولیشی است.

به همین دلیل بکار بردن لفظ مات در کنار کابینت پولیشی را می‌توان اشتباه نامید؛ کابینت‌های پولیشی به واسطه پوشش نهایی خود از جلای بالایی برخوردار هستند.

بنابراین اگر به دنبال کابینتی مشابه کابینت پولیشی اما با ظاهر مات هستید بهتر است به سراغ کابینت‌های پلی‌اورتان مات بروید؛ درهرحال باتوجه به محبوبیت کابینت پولیشی در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

پروژه نیمارکی در مرزداران تهران، کابینت آشپزخانه پولیشی

جنس و ساختار کابینت پولیشی

جنس بدنه اصلی یا مغزی کابینت‌های پولیشی از ام‌دی‌اف است؛ به واسطه طرح این کابینت‌ها از ام‌دی‌افی با ضخامت 25 میلیمتر برای تولید این کابینت‌ها استفاده می‌شود.

پس از اینکه پرداخت‌های موردنظر به واسطه دستگاه و ابزار تخصصی بر روی بدنه ام‌دی‌اف اجرا شد سطح کار آماده رنگ‌آمیزی می‌شود.

در این مدل کابینت از رنگ پولیش که نوعی ماده خمیری است برای پوشش نهایی سطح کابینت استفاده می‌شود؛ این رنگ به دلیل ترکیبات خود مانند یک سمباده نرم عمل می‌کند.

رنگ پولیش طی 4 مرتبه روی سطح کار کشیده یا پاشیده می‌شود و پس از هر بار خشک شدن سطح آن را سمباده می‌کشند.

در نهایت پس از فرآیند‌هایی که طی مراحل رنگ‌پاشی روی آن اجرا می‌شود سطح ام‌دی‌اف براق و شفاف شده به شکلی که کابینت حالت شیشه‌ای به خود می‌گیرد.

رنگ پولیش یکی از بهترین مواد برای کاور کردن سطوح چوبی است و علاوه بر جلا و درخشش از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

رنگ‌آمیزی سطوح با ماده پولیش بسیار حساس و نیازمند مهارت و دقت بالایی است تا در نهایت ضخامت این ماده بر روی بدنه کابینت به حدود 3 میلیمتر برسد.

بنابراین از آنجایی که رنگ پولیش ذاتا یک رنگ با مواد ساینده و براق است از‌این‌رو زمانی که بر سطح ام‌دی‌اف پاشیده می‌شود ظاهری براق و صیقلی به آن می‌دهد.

پروژه نیمارکی در شهرآرا تهران، کابینت آشپزخانه این پروژه پولیشی اجرا شده است.

بهترین قیمت کابینت نئوکلاسیک ، بروز شده

کابینت پولیشی طرح انزو

احتمالا اسم کابینت انزو برای شما نیز آشنا باشد و اکثر افراد کابینت پولیشی را با نام انزو نیز می‌شناسند؛ در واقع انزو اسم یک برند طراحی کابینت در شرکت zentique آمریکا است.

کابینت‌هایی برند انزو در سبک نئوکلاسیک هستند و متریال پولیش نیز در تولید کابینت‌های نئوکلاسیک الهام گرفته از طراحی انزو بکار می‌روند؛ به همین دلیل این کابینت‌ها را لفظا انزو نیز می‌نامند.

درب کابینت‌های پولیشی طرح انزو (سبک نئوکلاسیک) از چهارطرف برش خورده و ضخامت آن‌ها کم می‌شود؛ این برش توسط دستگاه CNC ایجاد می‌شود.

جدا از برش لبه‌ها، در این مدل کابینت تراش‌ها و برش‌هایی به واسطه ابزار و دستگاه در سبک نئوکلاسیک بر روی بدنه کابینت ایجاد می‌شود.

این پرداخت‌ها و منبت‌ها پیش از مرحله رنگ‌پاشی بوده و اغلب شامل قاب‌ها، خطوط، انحنا، الگوها و نقش‌های ساده، ظریف، قرینه و ابتدایی است.

ویژگی‌ های کابینت پولیشی

کابینت پولیشی به واسطه مزایا و ویژگی‌های خاص خود در چندسال اخیر توانسته طرفداران بسیاری را به خود جذب کند و جایگاه ویژگی در طراحی دکوراسیون داخلی به دست آورد.

اگرچه این مدل کابینت رنگ ماتی ندارد اما سطح براق و صیقلی آن بسیار لوکس و مدرن جلوه می‌کند و به هیچ عنوان ظاهری دمده ندارد؛ به عنوان ویژگی‌های مهم این مدل کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

4 پروژه مختلف نیمارکی که همگی کابینت آشپزخانه با رنگ پولیشی دارند.

طراحی کابینت پولیشی

کابینت پولیشی دست شما را برای طراحی باز می‌گذارد؛ بطور کل سبک انزو که در دسته نئوکلاسیک قرار می‌گیرد جزء سبک‌های منعطف هستند.

شما می‌توانید کابنیت پولیشی خود را به شکل ساده و یکپارچه یا به صورت ترکیبی با کابینت‌های پنجره‌دار، ویترین‌دار، جزیره و… طراحی کنید.

دقت داشته باشید که هرچقدر اگر به جنس پولیش و سبک مدرن علاقه دارید می‌توانید با به حداقل رساندن جزئیات، تزئینات و ترکیبات مربوط به کابینت، ظاهر طراحی کابینت خود را به سمت سبک مدرن متمایل کنید.

بنابراین کابینت نئوکلاسیک پولیشی این پتانسیل را دارد که با حذف یا اضافه کردن جزئیات، متعلقات کابینت و… از نظر ظاهری به سمت سبک کلاسیک یا مدرن میل کند.

باتوجه به اینکه کابینت پولیشی غالبا در رنگ سفید تولید می‌شود قدرت مانور بالایی برای طراحی، بکار بردن متریال مکمل، استفاده از اکسسوری‌ها و… را به شما می‌دهد.

  • سطح براق و درخشش کابینت پولیشی باعث می‌شود که محیط آشپزخانه روشن‌تر به نظر برسد.
  • ظاهر ساده و خلوتی خاص کابینت پولیشی در بازتر جلوه‌ کردن فضای آشپزخانه موثر است.
  • کابینت پولیشی نسبت به دما، رطوبت، اکسیداسیون، خراش، ترشحات نفتی، لکه‌های روغنی، اشعه خورشید، نفوذ آب، مواد شیمیایی سبک و… مقاوم است.
  • ضخامت بدنه اصلی و رنگ پولیشی باعث می‌شود که این مدل کابینت در برابر ضربه و فشار استحکام بالایی داشته باشد.
  • کابینت پولیشی فضای داخلی را بسیار لوکس  و مدرن جلوه می‌دهد.
  • این مدل کابینت از پتانسیل بالایی در طراحی برخوردار است.
  • کابینت پولیشی را از نظر یونیت می‌توان به شکلی طراحی کرد که بیشترین استفاده را از فضای داخلی آن ببرید و…

جمع‌بندی

اکنون متوجه شدیم که کابینت پولیشی مات وجود ندارد و این مدل کابینت بطور کل با ظاهر براق تولید می‌شود؛ این متریال نیز بر اساس طرح انزو که در سبک نئوکلاسیک قرار دارد تولید می‌شود.

این کابینت‌ها را می‌توان باتوجه به جزئیات ظاهری به نحوی طراحی کرد که آن‌ها را در دکوراسیون‌های مدرن، نئوکلاسیک و حتی کلاسیک نیز اجرا کرد.

اگرچه کابینت‌های پولیشی نسبت به برخی مدل‌های دیگر از نظر قیمت مقداری بالاتر است اما باتوجه به ظاهر باشکوه، کیفیت بالا و عمر مفید طولانی که دارند این قیمت کاملا قابل توجیه است.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا