نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-سبک-روستیک

آشنایی با سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

0
(0)

یکی از خاص‌ترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک روستیک است. این سبک پیوندی مجدد میان انسان و طبیعت برقرار می‌کند؛ چراکه الهام گرفته از زیبایی‌های طبیعی و برپایه المان‌های طبیعی می‌باشد.

سبک روستیک برگرفته از اصالت است و حتی بخشی از خشونت و زیبایی زمخت طبیعت را به رخ می‌کشد. این سبک به نوعی تداعی‌کننده یک زندگی بکر روستایی با بازسازی مدرن است.

در دکوراسیون سبک روستیک تلاش شده هر المانی با متریال طبیعی و به شکل اصیل و ساده خود استفاده شود و شما کمتر اجزائی را می‌بینید که دستخوش تغییرات یا فرآوری شدید شده باشد.

در سبک روستیک تمام اجزاء داخلی گویی به تازگی از دل طبیعت جدا شده و پس از تغییرات جزئی به شکل کاربردی درآمده‌اند. به همین دلیل المان‌های داخلی از پیوستگی و انسجام برگرفته از طبیعت برخوردار هستند و شما به ندرت عناصر صنعتی و ماشینی را با طراحی مدرن می‌بینید.

Nimarchy.com--آشپزخانه-به-سبک-روستیک

برای آشنایی بیشتر با سایر سبک های رایج در طراحی دکوراسیون داخلی مانند سبک اسپنیش (اسپانیایی)، سبک مینیمال، سبک مدرن و سایر سبک ها می‌توانید از سایر مقالات بخش مجله ی نیمارکی دیدن کنید.

ویژگی‌های دکوراسیون سبک روستیک

روستیک جزء سبک‌های منحصربه‌فردی است که اصول و ویژگی‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل به محض وارد شدن به فضایی با این سبک متوجه تفاوت آن خواهید شد؛ به عنوان برخی از ویژگی‌های اصلی این سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از رنگ‌های گرم، طبیعی و آرامش‌بخش مانند کرم، بژ، طوسی، قهوه‌ای، زرد کهر، سفید کهر، قرمز زنگ و دیگر رنگ‌های که فضا را گرم و صمیمی جلوه می‌دهند.
  • تلاش برای استفاده از الگو‌ها و طرح‌های ملی و قرون وسطی بر روی المان‌های چوبی، پارچه‌ای و…
  • استفاده از المان‌هایی با نماد یا سنبلی از طبیعت یا زندگی در دل طبیعت؛ مانند پوست حیوانات، تبر، حیوانات تاکسیدرمی و…
Nimarchy.com--دکوراسیون-داخلی-به-سبک-روستیک
  • استفاده از وسایل، ابزار و المان‌های دست‌ساز یا المان‌هایی که تلاش و ظرافت دست بر روی آن‌ها مشاهده می‌شود. مثل ظروف چوبی، جعبه‌ها، رومیزی‌های گلدوزی و…
  • استفاده از مبلمان‌، نیمکت و میزهای ساده و با متریال چوب طبیعی و پارچه‌های اصل و طبیعی مانند چرم، پشم و…
  • استفاده از آینه یا لامپ‌هایی ساده و کاربردی که از طراحی مدرن و صنعتی بدور هستند
  • دیوارها، سقف، درب و پنچره‌های حاوی سنگ، چوب و متریال طبیعی که دستخوش تغییرات شدید نشده‌اند و …

بطور کل شما با ورود به یک فضای داخلی با این سبک، وسایل و اجزائی را می‌بینید که از ظاهری ساده، جنسی طبیعی و ساختاری کاربردی برخوردار هستند.

Nimarchy.com--سبک-روستیک-مدرن

برای داشتن یک آشپزخانه به سبک روستیک، می‌توانید از کابینت هایی طبق این سبک بهره بگیرید که این موضوع با کمک طراحی سه بعدی متخصصان نیمارکی طبق سلیقه ی شما امکان پذیر است.

نکات مهم در طراحی داخلی به سبک روستیک

سبک روستیک سبکی قدیمی، طبیعی، ساده، صمیمی، سرشار از عناصر ظریف و زمخت زمینی و… است. این سبک یک کاراکتر مستقل و مستحکم داشته و در عین القای زیبایی‌هایی که گاها خشن هستند حس آرامش و گرما را القا می‌کند. در طراحی این سبک باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • مصالح: مصالحی که در ساخت پنجرهها، کف، سقف، دیوارها، وسایل و… مورد استفاده قرار می‌گیرد غالبا باید طبیعی و خام باشد. باید حداقل فرآوری و تغییرات بر روی آن‌ها صورت بگیرد، به شکلی که با لمس کردن آن حس طبیعی بودن به فرد دست دهد.
  • نورپردازی: طبیعت با نور معنا می‌یابد و نور طبیعی عنصری جدایی ناپذیر از سبک روستیک است. در این سبک تمرکز بر روی استفاده از بیشترین نور طبیعی به واسطه پنچره‌های بزرگ است و از روشنایی‌هایی که نور مستقیم، غیرطبیعی و زننده منعکس می‌کنند دوری می‌شود.
  • لوازم کاربردی: در این سبک، لوازم مورد استفاده از ظروف تا میز و مبلمان در عین طراحی ساده و کاربردی، دارای متریال طبیعی‌ست و کار دست در اکثر آن‌ها نمایان است.
Nimarchy.com--اتاق-پذیرایی-به-سبک-روستیک
  • دکوراتیو و تزئینات: در این سبک از وسایل و دکوراتیوی که هنر دست و از مواد طبیعی هستند جهت تزیینات استفاده می‌شود. مانند یک مجسمه سنگی دستساز، یک گلدان چوبی و…
  • وسایل سنتی و قدیمی: در سبک روستیک عموما از وسایلی که حس و حال سنتی و قدیمی دارند مانند شومینه، اجاق‌گازهای طرح قدیمی و… استفاده می‌شود.
  • طراحی فضا: در سبک روستیک در عین استفاده کامل از نهایت فضا، محیط باز و راحت به نظر می‌رسد. در این سبک معمولا شاهد فضاهایی دوبلکس که حس اتاق‌های زیرشیروانی را دارند هستید و سقف و کف‌هایی کارشده با چوب و سنگ را می‌بینید.
Nimarchy.com--آشپزخانه-با-سبک-روستیک

سبک روستیک مناسب چه فضا و افرادی است؟

سبک روستیک برای افرادی که طبیعت و عناصر طبیعی علاقه‌مند هستند و در فضاهای گرم و دنج مانند یک کلبه جنگلی را می‌پسندند مناسب است؛ این دکور را حتی می‌توان در یک آپارتمان نقلی تا یک خانه، باغ، ویلا، خانه روستایی، کارگاه و… اجرا کرد.

برای دیدن مدرن‌ترین طراحی های دکوراسیون داخلی، از اینستاگرام نیمارکی دیدن کنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا