نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-سبک-مدرن-و-مینیمال

تفاوت سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی

0
(0)

سبک مدرن و مینیمال جزء محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی هستند که در دهه اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این دو سبک در بین قشر جوان از طرفرداران بیشتری  برخوردار بوده و نسبت به سبک‌های دیگر مانند کلاسیک، آرت دکو، اسپنیش و دیگر سبک‌های مجلل از هزینه طراحی کمتری برخوردار هستند. پس دانستن تفاوت سبک مدرن و مینیمال می‌تواند در داشتن یک دکوراسیون با شخصیت و استایل مشخص به شما کمک کند.

اگرچه میان سبک مدرن و مینیمال نقاط تشابه نیز وجود دارد و هر دو سبک از تجمل‌گرایی، زرق‌وبرق، الگوهای اشرافی و المان‌های کارشده سنگین به دور هستند؛ اما این دو سبک دارای تفاوت‌های اساسی و قابل توجهی نسبت به یکدیگر می‌باشند.

اگر به این تفاوت‌ها توجه نشود یا بدون آگاهی از شاخص‌های تایین‌کننده اقدام به طراحی کنید، احتمالا خروجی دکوراسیون از شخصیت مشخصی برخوردار نخواهد بود. بنابراین قصد داریم در ادامه به تفاوت سبک مدرن و مینیمال بپردازیم:

Nimarchy.com-تفاوت-سبک-مدرن-و-مینیمال

برای شناخت و آشنایی بیشتر با سبک مدرن و سبک مینیمال، می‌توانید از مطالب قبلی در بخش مجله ی نیمارکی دیدن کنید.

فضاسازی و زمینه

در سبک مدرن عموما شما شاهد فضای بازتر هستید و خلوتی محیط مشهودتر است؛ حس زندگی مدرن امروزی، تکنولوژی روز و زندگی آپارتمانی در سبک مدرن بیشتر احساس می‌شود.

سبک مدرن فضایی خنثی‌تر یا اصطلاحا سردتر داشته و حس سکوت و سکون بیشتری را القاء می‌کند؛ به واسطه رنگ‌ها، متریال، زوایا و…. زمینه سبک مدرن جدی‌تر و خشک‌تر به نظر می‌رسد.

Nimarchy.com-فضاسازی-سبک-مدرن

برخلاف سبک مدرن، محیط داخلی سبک مینیمال به نسبت شلوغ‌تر است اما این شلوغی در عین نظم و در حد لزوم می‌باشد؛ شما در سبک مینیمال فضای خالی چندانی را مشاهده نمی‌کنید اما تمام فضاها در نهایت سادگی و نظم طراحی شده‌اند.

حس نوستالژی و طراوت در سبک مینیمال بسیار بیشتر است و به واسطه رنگ‌ها، المان‌ها و الگوها شما این محیط را روح‌دار احساس می‌کنید؛ بنابراین زمینه این سبک دکوراسیون از انرژی، سرزندگی و نشاط بیشتری برخوردار است. این تفاوت سبک مدرن و مینیمال، از موارد مشهود در دکوراسیون است.

Nimarchy.com-فضاسازی-و-زمینه-در-سبک-مینیمال

تفاوت سبک مدرن و مینیمال در رنگ

در سبک مدرن شما طیف رنگی محدود‌تر، سردتر و خنثی‌تری را مشاهده می‌کنید. رنگ‌های نود و رنگ‌هایی که تناژ و طیف نزدیک به هم دارند در سبک مدرن استفاده بیشتری داشته اما گاهی تضاد رنگی جسورانه نیز در این سبک چشم می‌خورد.

Nimarchy.com-رنگ-در-سبک-مدرن

در سبک مینیمال رنگ‌های ملیح، ملایم، نوآورانه، نیمه‌تیره و زنده بیشتری را شاهد هستیم. گستره رنگ در این سبک بیشتر است و دست شما برای انتخاب ترکیب رنگ‌ها بازتر خواهد بود؛ رنگ‌هایی مانند شکلاتی، کرمی، قهوه‌ای، بژ، سبز، نسکافه‌ای، صورتی ملیح، نارنجی و… در دکور مینیمال بسیار محبوب هستند.

Nimarchy.com-رنگ-در-سبک-مینیمال

دیوارها، سقف و کف

در سبک مدرن ظاهر دیوارها و کف عموما خشک و ساده است، کاشی‌های براق و بدون طرح، دیوارهای نقاشی‌شده ساده، سقف کارشده با خطوط راست و طرح‌های هندسی مدرن در سبک مدرن رواج دارند.

Nimarchy.com-دیوارها،-سقف-و-کف-در-سبک‌-مدرن

درحالی که در سبک مینیمال، عموما از پارکت‌هایی با رنگ گرم‌تر یا سرامیک‌هایی با طرح ساده، کاغذدیواری در رنگ‌های جان‌دارتر با الگوهای ظریف و فانتزی، نقاشی دیوار با رنگ‌های غیرمتعارف، گچ‌بری‌های ظریف و… استفاده می‌شود.

Nimarchy.com-دیوارها،-سقف-و-کف-به-سبک-مینیمال

تفاوت سبک مدرن و مینیمال در الگو، طرح و نقش

الگو، طرح و نقشی که شما بر روی دیوار، پارچه‌ها، وسایل چوبی و سطوح مختلف می‌بینید. در سبک مدرن بیشتر شامل خطوط راست، طرح‌های ساده هندسی، الگوهای قرینه و ابتدایی است.

Nimarchy.com-الگو،-طرح-و-نقش-به-سبک-مدرن

در سبک مینیمال شما الگوهایی فانتزی‌تر، نقش‌های هنری‌تر مانند برگ و گل، طرح‌های ژئومتریک و… را شاهد هستید. بطور کل شدت و درصد استفاده از الگوها و طرح‌ها در سبک مینیمال بیشتر از مدرن است.

Nimarchy.com-الگو،-طرح-و-نقش-مینیمال

اگر خواهان داشتن یک دکوراسیون داخلی شیک و به روز طبق سبک مدرن، مینیمال و سایر سبک ها هستید؛ با داشتن یک طراحی سه بعدی از دکوراسیون در محیط مدنظرتان، بهترین تصمیم را خواهید داشت.

مبلمان

در سبک مدرن استفاده از مبلمان‌های راحتی، بدون قاب، با اسکلت ساده، پارچه‌های مات و بدون طرح، بدون تزئینات و… متداول است. میزها و متعلقات مبلمان نیز از متریالی مانند فلز، شیشه و… در طرح‌های هندسی و گرافیکی مدرن انتخاب می‌شوند.

Nimarchy.com-مبلمان-سبک-مدرن

در سبک مینیمال، مبلمان‌های فانتزی، با طرح‌های خلاقانه، پارچه‌های طرح‌دار هنری، اسکلت‌ چوبی با طراحی ظریف، حجم کم‌جا، فیزیک خشک‌تر و… استفاده بیشتری دارند. حالت مبلمان در سبک مینیمال مقداری مجلل‌تر از سبک مدرن است.

Nimarchy.com-مبلمان-به-سبک-مینیمال

دکوراتیو و تزئینات

در سبک مدرن تلاش بر حذف وسایل غیرضروری است. دکوراتیوی که کاربردی نبوده و صرفا جنبه تزئینی داشته، در این سبک کمتر استفاده شده و المان‌های تزئینی در حالت هنر معاصر و مدرن انتخاب می‌شوند.

Nimarchy.com-دکوراتیو-به-سبک-مدرن

در سبک مینیمال این المان‌ها جایگاه پررنگ‌تری داشته و بسیاری از عناصر صرفا جنبه زیباشناختی دارند. دکوراتیو چوبی، وسایل تزئینی ظریف و هنری، گل‌های طبیعی و مصنوعی، ظروف دکوری و… در سبک مینیمال استفاده بیشتری دارند.

Nimarchy.com-دکوراتیو-به-سبک‌-مینیمال

اگر هنوز در انتخاب سبک مخصوص خود دچار شک و تردید هستید، با کمک آزمون سبک نیمارکی می‌توانید به سوالات خود پاسخ دهید.

نورپردازی

در سبک مدرن نورهای سرد و نورپردازی‌های خطی بیشتر به چشم می‌خورد و برخورداری از نور طبیعی مهم است اما در صورت عدم دریافت نور طبیعی، این روشنایی از طریق نور مصنوعی جبران می‌شود.

Nimarchy.com-نورپردازی-در-سبک-مدرن

این درحالی است که در سبک مینیمال، تابش نور طبیعی اثر بسزایی در فضاسازی داشته و نور گرم و روشنایی ملایم بسیار مورد توجه بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

Nimarchy.com-نورپردازی-در-سبک-مینیمال

وسایل کاربردی

در سبک مدرن، وسایل کاربردی مثل تجهیزات آشپزخانه، وسایل صوتی تصویری، شیرآلات، وسایل گرمایشی و سرمایشی، امکانات رفاهی و… در به‌روز‌ترین و پیشرفته‌ترین ظاهر خود انتخاب می‌شوند و کارایی بر زیبایی ارجح است. اما در سبک مینیمال باوجود اهمیت کارایی، وسایل در مدل فانتزی‌تر و هنری‌تر انتخاب می‌شوند. ترکیب رنگ وسایل نیز متنوع‌تر است.

Nimarchy.com-وسایل-کاربردی-در-سبک-مدرن
Nimarchy.com-وسایل-کاربردی-سبک-مینیمال

مصالح و متریال

در سبک مدرن بیشتر از مصالح مدرن، فرآوری‌شده و صنعتی مانند سنگ‌های مصنوعی، استیل و آلیاژهای صنعتی، چوب‌های فرآوری‌شده، پلاستیک‌های مختلف و… استفاده می‌شود.

Nimarchy.com-مصالح-و-متریال-در-سبک-مدرن

در سبک مینیمال استفاده از چوب‌ها و پارچه‌های طبیعی، سنگ‌های اصل، فلزات اصلی و… متداول‌تر است؛ البته در این سبک از مصالح مدرن استفاده می‌شود.

Nimarchy.com-مصالح-و-متریال-در-سبک-مینیمال

فرش و کفی

در سبک مدرن فرش‌ها و گلیم‌ها با طرح هندسی، نقش گرافیکی و الگوی معاصر و ترکیب رنگ خنثی انتخاب می‌شوند. موکت و انواع شگی نیز در این سبک مورد استفاده هستند.

Nimarchy.com-فرش-و-کفی-سبک-مدرن

در سبک مینیمال گلیم، قالی و فرش‌هایی با طرح‌های پرکارتر، نقش‌های هنری‌تر و رنگ‌های زنده‌تر مورد استفاده هستند. موکت‌های پشمی و کفی‌های بافتنی نیز در این سبک متداول است.

Nimarchy.com-فرش-و-کفی-سبک-مینیمال

جمع بندی

سبک مدرن سبکی بر کارایی، سادگی، راحتی و خلوتی دکوراسیون وقت دارد. در این سبک کمتر المانی با هدف تزئین انتخاب می‌شود؛ این سبک برای افرادی که به دکوراسیون‌های خطی، تمیز، کاربردی و… علاقه دارند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در مقابل سبک نئوکلاسیک در کنار تلاش برای حذف المان‌های اضافی تلاش دارد به اندازه متعادل از دکوراتیو و تزئینات ظریف استفاده کند. این سبک به افرادی که به فضاهای ساده اما گرم و صمیمی علاقه داشته پیشنهاد می‌شود.

جدیدترین دیزاین با سبک‌های به روز را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا