نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه

جدیدترین مدل‌های طراحی دکوراسیون مغازه + نکات کلیدی

0
(0)

فرقی نمی‌کند که مغازه شما چه نوع محصول، کالا یا خدماتی را عرضه می‌کند؛ شما می‌توانید عرضه‌کننده خدمات کامپیوتری، مواد خوراکی، کافه، لوازم جانبی و… باشید. در هر حال طراحی دکوراسیون مغازه، تاثیرغیرقابل انکاری در رونق کسب‌وکار شما دارد.

بسیاری از ما میان دو مغازه که خدمات یا محصولات مشابهی عرضه می‌کنند؛ ناخودآگاه به سمت مغازه‌ای که ویترین، دکور یا ظاهر بهتری دارد کشیده می‌شویم و این امر کاملا طبیعی است.

بنابراین همان اندازه که کیفیت محصولات و خدمات شما در فروش بهتر یا رونق بیشتر دخیل است؛ دکوراسیون مغازه یا فضای کاری شما نیز در جذب مشتری و دیده شدن کسب‌وکار شما اثرگذار است.

طراحی دکوراسیون مغازه یا واحد تجاری با فضاهای مسکونی یا آفیس متفاوت است؛ باتوجه به اهمیت این موضوع سعی کرده‌ایم که در ادامه به اصول مهم و نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون مغازه بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-داخلی-مغازه

شناخت مشتری

اولین قدم شناخت مشتری و درک جامعه هدف مغازه شما است؛ این مسئله تاثیر مستقیمی بر طراحی دکوراسیون مغازه شما دارد؛ برای مثال جامعه هدف مغازه‌ اسباب، بازی ‌فروشی غالبا کودکان هستند و به طبع دکور این مغازه با مغازه فروش گیاهان دارویی تفاوت اساسی دارد.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-شناخت-مشتری

شخصیت مغازه و هویت برند

برخی برندها هویتی رسمی و جدی دارند، برخی دیگر صمیمی‌تر و برخی حتی مهربان و فضای طنزگونه… بنابراین این هویت برند شما است که شخصیت و شمایل کلی در طراحی دکوراسیون مغازه را تعیین می‌کند.

شخصیت مغازه شما به واسطه رنگ‌های بکار رفته، لوگو، المان‌های تزئینی، متریال مورد استفاده و… قابل تشخیص است؛ این مسئله در برندینگ کسب‌وکارها نیز کاملا مطرح می‌باشد.

بنابراین باید ببینید که هویت برند یا شخصیت مغازه شما تا چه اندازه، رسمی، خشک، صمیمی، گرم، شوخ و… است؛ سپس بر این اساس ترکیب رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌ها، شکل لوگو و… را انتخاب کنید.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-شخصیت-مغازه-و-هویت-برند

تم مغازه

شما باید تصمیم بگیرید که تم کلی مغازه چه سبکی است؛ سبک یا تم مغازه شما می‌تواند مدرن، اسپرت، فانتزی، کلاسیک، مینیمال و… باشد؛ البته این مسئله به شخصیت مغازه شما نیز بستگی دارد.

برای مثال شاید برای یک قهوه فروشی تم کلاسیک، برای یک خدمات کامپیوتری تم اسپرت و مدرن، برای یک کافه تم مینیمال و… گزینه‌های مناسبی باشند.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-تم

اگر می‌خواهید برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه، بهترین نوع سبک طراحی را انتخاب کنید؛ می‌توانید سبک‌های مطرح و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی مانند سبک نئوکلاسیک، سبک مدرن، سبک معاصر، سبک مینیمال، سبک مونوکروم و … دیدن کنید.

قفسه‌بندی

در طراحی دکوراسیون مغازه ها با انواع عرضه یا خدمات، قفسه‌بندی جزء اصلی دکور است؛ این قفسه‌بندی می‌تواند شامل رگال‌ها، باکس‌ها و… نیز باشد؛ درهرحال قفسه‌بندی اصولی هم دسترسی مشتری به محصول و هم رسیدگی به قفسه‌ها و چینش آن را برای شما راحت خواهد کرد.

در مغازه‌هایی که مشتری قرار نیست دسترسی مستقیم به محصول داشته باشد (موبایل فروشی، طلافروشی و…) بهتر است این قفسه‌ها در قسمت پشت پیشخوان یا قسمتی که فروشنده تسلط کامل بر آن دارد، تعبیه شوند.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-قفسه-بندی

در مغازه‌هایی مانند سوپرمارکت، فروشگاه مواد خوراکی، لباس فروشی، کالاهای روزمره مصرفی و… مشتری باید بتواند به راحتی به قفسه یا رگال‌ها دسترسی داشته باشد و کالا یا محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

مدل یا طرح قفسه‌ها، رگال‌ها و… باید به شکلی باشد که از نظر ظاهری باعث جذابیت بیشتر فضای مغازه شده و در عین حال ایمن و مستحکم باشند.

امروزه به طراحی و الگوی قفسه‌بندی مغازه‌ها بیش از پیش توجه می‌شود، چراکه از نظر کارایی و زیبایی نقش بسزایی در به چشم آمدن محصول، راحتی و رضایت مشتری از خرید و… را دارد.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-و-قفسه-بندی

ویترین

کمتر مغازه‌ای را می‌توان پیدا کرد که از ویترین برای معرفی نوع عرضه یا خدمات خود استفاده نکند، در واقع اکثر ما از روی ویترین مغازه متوجه نوع کالا یا خدماتی که عرضه می‌کند می‌شویم.

علاوه بر آن ویترین یک فضای مناسب برای ایده‌های خلاقانه، تبلیغات محیطی و جذب مشتری است، امروزه طراحی ویترین‌ها یک بخش اساسی در طراحی دکوراسیون مغازه است.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-ویترین

با استفاده از متریال‌های مختلف مانند شیشه، چوب، فلز، اشیا دکوراتیو، استندها، نورپردازی و… می‌توانید در ورودی مغازه خود ویترینی شیک، جذاب و خلاقانه را طراحی کنید که محصولات شما را به زیبایی تمام به نمایش می‌گذارند.

ویترین مغازه شما می‌تواند طراحی خیره‌کننده و منحصربه‌فردی داشته باشد و سطح حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما را نشان دهد. بنابراین از ایده‌های نو، متریال مناسب، دکور لوکس و… برای آن استفاده کنید.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-به-کمک-ویترین

برای راحتی کار در فضای مغازه، می‌توان از کابینت ام دی اف مدرن و هماهنگ با تم محیط، در قسمت‌هایی از فضا که کمتر در چشم هستند نیز بهره برد.

فضای انتظار

اگر در کسب‌وکار شما شرایط به شکلی است که مشتری برای دریافت کالا یا خدمات باید زمانی را در صف یا در انتظار بماند بهتر است در طراحی دکوراسیون مغازه خود به این مسئله توجه داشته باشید.

به این منظور باتوجه به فضای مغازه و تعدد مشتریان خود، از پاف‌ها، نیمکت‌ها، میز‌ و صندلی‌ها، مبلمان و… زیبا و متناسب با جو مغازه خود استفاده کنید تا مشتریان بتوانند زمان انتظار خود را به راحتی سپری کنند.

Nimarchy.com-فضای-انتظار-در-طراحی-دکوراسیون-مغازه

دیوارها، کف و سقف

برای داشتن یک دکوراسیون بهتر، فضای ایده‌آل‌تر و مشتری‌پسند بهتر است که در صورت لزوم دیوارها، کف و سقف مغازه را بازسازی کنید.

به این منظور از متریال مناسب مانند سرامیک و سنگ، نقاشی، کاغذدیواری، دیوارپوش‌های مدرن، سقف کاذب، کناف‌کاری و… برای کاور کردن این قسمت‌ها استفاده کنید.

بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید فضای مغازه شما را بازتر و بزرگ‌تر جلو می‌دهد و انعکاس نور بالاتری داشته باشند، همچنین طرح و الگوی کاغذدیواری، سرامیک و… باید مناسب با فضاهای تجاری و تم مغازه شما باشد.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-نوسازی-دیوار،-کف-و-سقف

داشتن یک طراحی سه بعدی طبق سلیقه ی شما از محیط مدنظرتان نیز به شما کمک خواهد کرد که برای دکوراسیون محیط مدنظر خدتان بهترین تصمیم را بگیرید.

المان‌های تزئینی

در طراحی دکوراسیون هر مغازه‌ای المان‌های تزئینی و دکوراتیو می‌توانند نقش بسزایی در زیبایی و گیرایی محیط داشته باشند؛ حتی می‌توانند باعث شوند که مشتری مدت زمان بیشتری را مغازه شما سپری کرده و با تامل بیشتر از یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل شود.

بنابراین بهتر است المان‌های با سبک، الگو، طرح، سایز، رنگ و مدل متناسب در فضای مغازه خود استفاده کنید؛ تعادل و توازن این عناصر و دکوراتیوها باید در تناسب با مساحت و اتمسفر مغازه شما باشد.

Nimarchy.com-المان‌های-تزئینی-در-طراحی-دکوراسیون-مغازه

نورپردازی

نورپردازی یک فاکتور اساسی در طراحی دکوراسیون انواع مغازه‌ها است. اغلب مغازه‌ها از فضای بسته، بدون پنجره و حداقل نور طبیعی برخوردار هستند؛ بنابراین بسیار مهم است که نورپردازی حرفه‌ای داشته باشند.

روشنایی مناسب و تاثیر نور بر نمایش محصولات و کالاها می‌تواند در جذب و جلب‌توجه مشتری موثر باشد؛  بنابراین در طراحی داخلی مغازه باید به کمک نورهای مخفی، ریسه‌ها،  لامپ‌های متعدد و… روشنایی مناسبی را ایجاد کنید.

Nimarchy.com-نورپردازی-در-طراحی-دکوراسیون-مغازه

استفاده بهینه از فضا

طراحی دکوراسیون مغازه در صورتی موفق خواهد بود که بیشترین حجم محصول را در منظم‌ترین حالت ممکن در خود جای دهد و در مقابل فضای آزاد کافی برای حضور مشتریان متعدد را داشته باشد.

چینش و ترتیب قفسه‌ها، رگال، اتاق پرو، پیش‌خوان، قسمت انتظار، بخش‌های قابل دسترسی مشتریان و… باید به شکلی باشد که تماشا، تست محصول، پرو، مصرف، دریافت فیش یا نوبت، تسویه و… برای مشتریان و پرسنل در نهایت راحتی باشد.

Nimarchy.com-استفاده-ی-بهینه-از-فضا-در-طراحی-دکوراسیون-مغازه

تبلیغات محیطی

در دکوراسیون هر مغازه در قسمت ورودی و حتی داخل مغازه می‌تواند تبلیغ محیطی مناسب با نوع کسب‌وکار وجود داشته باشد، این تبلیغ می‌تواند تابلو، عروسک، ماکت، مانکن و… باشد؛ در طراحی دکور مغازه باید به مکان، نوع و ظاهر تبلیغات محیطی نیز توجه شود.

Nimarchy.com-طراحی-دکوراسیون-مغازه-با-تبلیغات-محیطی

مدرن‌ترین طراحی های دکوراسیون را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا