نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com- رنگ مناسب کاغذ دیواری

رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل

0
(0)

انتخاب رنگ از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده در سبک فضا و چگونگی طراحی محیط‌های مختلف است که به طرز چشمگیری در نحوه دکوراسیون و زیبایی فضا نقش دارد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری می‌تواند از مسائل مهم و بحث برانگیز باشد.

این انتخاب می‌تواند از کوچکترین وسایل تا بزرگترین بخش‌های اصلی محیط را شامل شود؛ چراکه رنگ و نما هر یک درنمایش و زیبایی بصری دیگری تاثیر بسزایی دارد.

Nimarchy.com- رنگ مناسب کاغذدیواری آشپزخانه

ابتدا بهتر است کمی دیدگاهمان را در خصوص رنگ‌ها گسترش دهیم؛ زیرا هر رنگ نیرویی نهفته در خود دارد که به طور غیرارادی گویای بسیاری از خلقیات، روحیات، اهداف و حسی است که در فضا جریان دارد.

اما نکته بسیار مهمی که سوال اغلب مخاطبان می‌باشد این است که چه رنگی فضا را بزرگتر نشان می‌دهد؟ این مسئله از مهمترین فاکتورها در انتخاب رنگ، به ویژه رنگ کاغذدیواری است؛ زیرا این پوشش‌ها بیشترین سطح از محیط را شامل می‌شوند و به شدت در معرض دید قرار دارند.

قبل از ادامه ی مقاله، برای درک بهتر توصیه می‌کنیم راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مناسب را هم مطالعه کنید و با اطلاعات بیشتر و کامل‌تر به ادامه ی این مبحث بپردازید.

  • رنگ‌های سفید، استخوانی، کرمی، صدفی، طوسی روشن برای فضاهای کوچک، و برخی از رنگ‌های میانه و سرد مانند: پنکیکی، یاسی، آبی، سبز و… در صورت متوسط بودن فضا به بزرگ‌نمایی مساحت کمک می‌کنند و می‌توانند گزینه های خوبی برای رنگ مناسب کاغذ دیواری باشند.
Nimarchy.com- کاغذ دیواری مناسب اتاق پذیرایی

عوامل موثر در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

از آنجایی که دیوارها مساحت زیادی از فضای داخلی را تشکیل می‌دهند؛ لذا رنگ مناسب کاغذ دیواری بر تمام المان‌های دیگر ازجمله: بزرگ‌نمایی یا کوچک نشان دادن مساحت تاثیر دارد.

مساحت فضا: ابتدایی‌ترین تکنیک ممکن و آنچه که در انتخاب رنگ خود را نشان می‌دهد مساحت فضا است؛ قطعا هرچقدر فضا کوچکتر باشد انتخاب رنگ‌های روشن مناسب‌تر است.

رنگ‌های تیره به خودی خود فضا را کوچک‌ و دلگیر نشان می‌دهند و دید مخاطب به اندازه ی محیط را محدود می‌کنند؛ لذا طیف‌های گرم و تیره برای مساحت‌های کوچک انتخاب صحیحی نیستند.

Nimarchy.com- رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب

عناصر فضا: مورد بعدی که به میزان قابل توجهی بر بزرگی خانه یا هر محیط دیگری تاثیر می‌گذارند، وسایل، اکسسوری و تمام محصولات کاربردی است که در محیط قرار دارند.

اگر وسایل خانه به ویژه موارد بزرگ و چشمگیر را در رنگ‌های گرم و تیره انتخاب کرده‌اید؛ بدون شک رنگ‌های روشن و خنثی برای کاغذدیواری کمک می‌کند تا فضا خلوت و بزرگتر به نظر برسد.

برای ایجاد یک هارمونی درست با کمک رنگ ها و وسایل مناسب در یک دکوراسیون داخلی شیک، می‌توانید با کمک متخصصان و مشاوران نیمارکی یک طراحی سه بعدی دقیق از دکوراسیون داخلی منزلتان که طبق سلیقه ی خودتان شخصی سازی شده داشته باشید و دکور فضای مدنظرتان را با دید بهتر و کامل تر درک کنید.

نوردهی فضا: از عوامل طبیعی و بسیار مهم در نشان دادن بزرگی یا کوچکی محیط میزان نوردهی است؛ مسلما هر قدر نوردهی طبیعی یا سیستم نوری مناسبی در محیط برقرار باشد در انتخاب رنگ کاغذ‌دیواری تنوع بیشتری وجود دارد.

محیط‌های کوچک یا کم نور بازتاب مناسبی نداشته و استفاده از دیوارپوش‌های رنگ جیغ، تیره، پر نقش و نگار و… به کوچک نشان دادن فضا بیشتر دامن می‌زنند؛ لذا سعی کنید برای ایجاد خطای دید و انعکاس بهتر نور رنگ‌های روشن، شاین و طرح‌های ساده استفاده کنید.

سبک فضا: مسئله اصلی دیگر سبک فضا است که به طور مستقیم بر انتخاب رنگ و چگونگی نمایش محیط تاثیر می‌گذارد؛ لذا بهتر است برای محیط‌های کوچک سبک‌های مدرن و مینیمالیست را بکار ببرید.

Nimarchy.com-کاغذ دیواری مناسب آشپزخونه

برای آشنایی و دانستن اطلاعات بیشتر از دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، مجله ی نیمارکی شما را به طور کامل راهنمایی می‌کند.

این سبک در تلفیق با کاغذ‌دیواری روشن، مات، ساده و… محیط را خلوت و بزرگتر نشان می‌دهد؛ سعی کنید از ترکیب رنگ‌های گرم، طرح‌های شلوغ و سبک‌های کلاسیک برای مساحت‌های محدود و کوچک خودداری کنید.

پس انتخاب رنگ تنها یک جلوه ظاهری نیست و باید یک فن هوشمندانه و مطابق با علایق، سبک و هدف کاربردی محیط باشد؛ به این منظور هر رنگ می‌تواند گویای طیفی از احساسات و اهداف مانند: حس آرامش، هیجان، تحرک، پویایی، اضطراب، استقلال و… باشد که بر محیط حاکم است.

رنگ مناسب کاغذ دیواری برای خانه کوچک

Nimarchy.com- کاغذ دیواری با طرح خاص

پیش از این با برخی نکات مهم در خصوص انتخاب رنگ کاغذ دیواری آشنا شدیم؛ اما دیزاین یک خانه هرچند کوچک، به همین موارد ختم نمی‌شود و برخی از مخاطبان به استفاده از رنگ‌های مختلف و شادتری در محیط‌های مختلف خانه خود علاقه‌مند هستند.

  • دقت کنید که چه رنگ و طرحی را برای کدام قسمت از خانه انتخاب می‌کنید؛ برای خانه‌های کوچک ترجیحا رنگ‌های خنثی و مایل بهم مناسب است.
  • از انتخاب چندین رنگ یا طرح در فضاهای کوچک خودداری کنید؛ در صورت علاقه، برای قسمت‌های مجزایی که به یکدیگر دید ندارند تنوع رنگ ایجاد کنید.
  • برای دیوارهای پذیرایی رنگ‌های سفید، صدفی، کرمی و… با طرح‌های مدرن و مات استفاده کنید.
  • سعی کنید برای فضاهای با سقف کوتاه رنگ‌های سرد و خنثی با طرح‌های عمودی را بکار ببرید؛ تا خطای دید مناسبی برای بزرگ‌نمایی فضا و بلندی سقف ایجاد شود.
  • برای راهروها، اتاق‌ها و فضاهای که نورگیری مناسبی ندارند؛ رنگ روشن و متالیک انعکاس نور خوب و فضای بیشتری را نمایش می‌دهند.
  • اگر قصد فضای رنگی در خانه کوچک را دارید؛ اصولا کاغذدیواری سبز، آبی، یاسی و… برای اتاق خواب‌ مناسب هستند.

حتی در خانه‌های کوچک هم تا حدودی می‌توان خلاقیت به خرج داد و بازی رنگ‌ها را اجرا کرد؛ اما این نکته که چه رنگ و طرحی را برای کدام فضا از خانه استفاده کنیم بسیار مهم است.

Nimarchy.com- کاغذ دیواری با رنگ نود

ترکیب رنگ کاغذدیواری با قسمت‌های دیگر خانه

انتخاب رنگ کاغذدیواری در هر خانه‌ای با هر مساحت و سبکی باید مطابق با برخی از فاکتورهای کلیدی در محیط باشد؛ تا با ایجاد تناسب میان رنگ و طرح کاغذدیواری با این بخش‌ها به یک دکوراسیون ایده‌آل رسید.

  1. چینش دیوارها: به الگوی قرارگیری دیوارها و انتخاب رنگ مناسب بین آن‌ها توجه کنید؛ لذا با انتخاب رنگ یکسان برای دیوارهای موازی فضا را بزرگتر نشان دهید.
  2. رنگ پارکت: رنگ روشن و نزدیک بین کاغذدیواری و کف‌پوش، خانه را بزرگتر و دلنشین جلوه می‌دهد.
  3. پنجره‌ها: سعی کنید کاغذدیواری رنگ روشن و متالیک به پنجره‌ها نزدیک باشد تا نور بیشتری به درون خانه منتشر شود.
  4. ارتفاع  سقف: اگر سقف کوتاه است رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده و عمودی خطای دید مناسبی برای بزرگی خانه ایجاد می‌کنند.
  5. متریال مناسب: اگر فضا کوچک است از ترکیب کاغذدیواری با متریال‌های ساده و مدرن مانند: سنگ سفید؛ پارکت روشن، دکور شیشه‌ای، وسایل و اکسسوری‌های هندسی و مینیمال، پرده و مبلمان تک رنگ و ساده استفاده کنید.
Nimarchy.com- اتاقخواب با کاغذ دیواری جذاب

اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری برای آشپزخانه دارید، داشتن یک طراحی سه بعدی از فضای مدنظرتان به همراه چینش کابینت با بهترین رنگ و متریال و قیمت آن، به شما برای داشتن یک منزل با دکوراسیون داخلی بی نظیر کمک خواهد کرد.

جمع‌بندی

همانطور که اشاره شد انتخاب رنگ دیوارپوش معیارهای گسترده‌ای را شامل می‌شود؛ این موارد نیز برخی از نکات اصلی و مهم در طراحی صحیح خانه‌های کوچک با کاغذ‌دیواری رنگ روشن جهت بزرگ‌نمایی فضا هستند.

با این وجود لازم است که مناسب با هر فضایی از خانه و عناصر تاثیرگذار در آن، رنگ خاصی را انتخاب کنید که نتنها فضا را بزرگتر جلوه دهد؛ بلکه با سبک و دکوراسیون خانه هارمونی لازم و زیبایی را ایجاد کند‌.

جدیدترین طراحی های آشپزخانه را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا