نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران چیست؟ 7 تفاوت کلیدی

0
(0)

برایتان سوال شده است که تفاوت کابینت انزو و ممبران چیست؟ کابنیت‌های ممبران و انزو دو مدل از پرتقاضا‌ترین مدل‌های کابینت هستند؛ این دو نوع کابینت اگرچه نقاط مشترکی نیز با یکدیگر داشته اما تفاوت‌های اساسی بسیاری بین این دو مدل کابینت وجود دارد.

بسیاری از افراد گاهی در تشخیص این دو نوع کابینت باهم دچار اشتباه می‌شوند یا تفاوت‌های کابینت ممبران با انزو را بطور دقیق نمی‌دانند؛ اما این کابینت‌ها از نظر جنس، ساختار، ظاهر، رنگ و… با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

نقطه مشترک بین کابنیت‌های انزو و ممبران این است که هردو از نظر ظاهری و طراحی در سبک نئوکلاسیک قرار می‌گیرند اما بااین‌حال بازهم از این نظر بسیار باهم متفاوت هستند.

باتوجه به کاربرد گسترده و محبوبیت این دو مدل کابینت قصد داریم که در ادامه برای شما عزیزان به مهم‌ترین تفاوت بین آن‌ها بپردازیم پس ما با همراه باشید.

تفاوت جنس کابینت انزو و ممبران

نقطه مشترک بین کابینت انزو و ممبران از نظر جنس این است که بدنه اصلی هردو مدل کابینت از ام‌دی‌اف است؛ اما تفاوت اصلی بین این دو از نظر جنس این است که ام‌دی‌افی که برای کابینت انزو استفاده می‌شود ضخامت ۲۵ میلیمتری و حتی بیشتر داشته درحالی که ام‌دی‌اف کابینت ممبران بین ۱۶ تا ۱۸میلیمتر است.

تفاوت روکش کابینت انزو و ممبران

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین این دو مدل کابینت در جنس روکشی است که برای کاور کردن سطح ام‌دی‌اف آن‌ها استفاده می‌شود؛ در کابینت‌های انزو سطح کار با ماده یا رنگ‌های مختلفی (پولیش، پلی‌اورتان، پلی‌استر) کاور می‌شود. درباره کابینت پولیشی و مضخصاتش پیش‌تر صحبت کرده ایم.

درحالی که در کابینت‌های ممبران سطح ام‌دی‌اف با یک لایه روکش نازک از جنس pvc به روش وکیوم کاور می‌شود؛ بنابراین این تفاوت روکش باعث می‌شود کابینت‌ها از نظر جلا و مقاومت‌ با یکدیگر متفاوت باشند.

تفاوت ساخت کابینت انزو و ممبران

برس‌ها یا منبت‌کاری‌هایی که بر روی کابینت انزو و ممبران انجام می‌شود به وسیله ابزار و دستگاه‌ها مشترکی مانند CNC است اما تفاوت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

در کابینت‌های انزو لبه یا اطراف درب‌ها برش خورده و ضخامت آن نسبت قسمت میانی بدنه کاهش پیدا می‌کند اما در کابینت‌های ممبران اطراف درب‌ها برش نمی‌خورد و ضخامت آن تغییر نمی‌کند.

تفاوت ظاهری کابینت انزو و ممبران

احتمالا برای افرادی که قصد سفارش کابینت دارند مهم‌ترین ملاک انتخاب تفاوت ظاهری بین این دو نوع کابینت باشد. اگرچه هردو مدل در دسته کابینت‌های نئوکلاسیک قرار می‌گیرند اما بطور کلی می‌توان گفت که کابینت انزو به سمت کابینت مدرن و کابینت ممبران به سمت کابینت‌های کلاسیک تمایل بیشتری دارد.

در هردو کابینت برش‌ها و تراش‌هایی بر روی بدنه ایجاد می‌شود. اما برش‌های روی کابینت انزو مینیمال‌تر و ساده‌تر هستند و بیشتر شامل خطوط صاف، قاب‌های برش‌خورده ساده، انحناهای ظریف، الگوهای قرینه و… است.

درحالی که در کابینت ممبران نقش‌های شلوغ‌تر، طرح‌های پرکارتر، خطوط مورب، ستون‌ها و سرتون‌های کارشده و… بیشتری مشاهده می‌شود. بنابراین حس کلاسیک بیشتری از کابینت ممبران دریافت می‌شود.

ازطرفی در کابینت‌های انزو شما سادگی و یکپارچگی ظاهری بیشتری را در کلیات کابینت می‌بینید. اما در کابینت ممبران به واسطه استفاده از کابینت‌های پنجره‌دار، ویترین‌ها، تایل‌های نورمخفی و… ظاهر کابینت چندان یکپارچه و همگن نیست.

در کابینت‌های انزو معمولا از یراق و دستگیره‌های ظریف و مینیمال استفاده می‌شود تا کابینت بیشتر به سبک مدرن میل کند. اما در کابینت‌های ممبران استفاده از یراق مجلل‌تر مانند دستیگره‌های طرح برنز و… متداول است.

در مجموع می‌توان گفت که طراحی کابینت‌های انزو از نظر مدل کلی، طرح روی کابینت‌ها، المان‌ها و متریال‌های مکمل و… بسیار ساده‌تر از کابینت‌های ممبران است به همین دلیل ظاهر مدرن‌تری دارند.

تفاوت رنگ کابینت انزو و ممبران

به عنوان یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو نوع کابینت می‌توان به رنگ آن‌ها اشاره کرد. اگرچه امکان استفاده از رنگ‌های دیگر نیز وجود دارد اما کابینت‌های انزو عموما با رنگ سفید یا رنگ‌های نوود و خنثی تولید می‌شوند.

درحالی که تنوع رنگ در بین کابنیت‌های ممبران بسیار بیشتر است. ازطرفی رنگ کابینت‌های انزو به واسطه جنس روکشی که دارند جلا و برق بسیار بیشتری دارد. درحالی که کابینت‌های ممبران به واسطه روکش وکیوم خود از رنگ و ظاهری مات برخوردار هستند.

تفاوت قیمت کابینت انزو و ممبران

قیمت کابینت انزو و ممبران یکسان نیست و برای بسیاری از افراد این تفاوت حائز اهمیت است. اما بطور مطلق نمی‌توان گفت که در نهایت قیمت کابینت ممبران بیشتر است یا انزو چراکه این قیمت تحت تاثیر عوامل زیر است.

  • کیفیت ام‌دی‌اف یا روکش استفاده شده در هر دو نوع کابینت
  • میزان منبت‌کاری و جزئیاتی که روی بدنه کابینت ایجاد می‌شود
  • مدل، کیفیت و تعداد یراق‌آلاتی که در ساخت کابنیت استفاده می‌شود
  • نوع و قیمت متریال مکمل مانند صفحه‌رویی کابینت، تایل، پنجره و…
  • جزئیات داخلی کابینت‌ها و…

در مجموع می‌توان گفت که باتوجه به ضخامت و جنس روکش قیمت کابینت انزو بیشتر است. اما در صورتی جزئیات کابینت ممبران نیز افزایش پیدا کند قیمت آن نیز به تبع بیشتر خواهد بود.

تفاوت دوام کابینت انزو و ممبران

هر دو نوع کابینت از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار هستند اما کابینت انزو از ضخامت و به تبع استحکام بیشتری برخوردار است. ازطرفی نوع پوشش نهایی کابینت انزو باعث شده این مدل کابینت در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، اشعه خورشید، دما، مواد شیمیایی و… مقاومت بالایی داشته باشد.

در مقابل کابینت ممبران باکیفیت نیز دوام بالایی داشته اما در مقابل تابش خورشید مقاومت کمتری دارد. اگر وکیوم آن حرفه‌ای و باکیفیت انجام نشود ممکن است در اثر رطوبت یا شرایط محیطی نامناسب بادکرده یا اصطلاحا بلند شود.

کابینت انزو بهتر است یا ممبران؟

به عنوان جمع‌بندی، کابینت انزو بهتر است یا ممبران؟ باید بگوییم که این مسئله به شرایط محیطی، دکوراسیون داخلی و سلیقه فرد بستگی دارد.

اگر دکوراسیون داخلی شما بیشتر به سمت سبک نئوکلاسیک، مدرن یا مینیمال میل می‌کند کابینت‌های انزو از نظر ظاهری گزینه بهتری هستند. درحالی که کابینت‌های ممبران برای سبک‌های مجلل و کلاسیک مناسب‌تر هستند.

ازطرفی کابینت انزو حتی در آشپزخانه‌های کوچک با میزان نور دریافتی پایین نیز به واسطه سادگی و درخششی که دارند مناسب اند. و البته فضا را بازتر و بزرگ‌تر نیز جلوه می‌دهند.

درحالی که کابینت‌های ممبران به دلیل ظاهری با جزئیات بیشتر و رنگ ماتی که دارند بیشتر مناسب آشپزخانه‌هاییی با مساحت متوسط روبه بالا با میزان نور دریافتی کافی مناسب هستند.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا