نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com - کابنیت مدرن سفید و چوبی

زیباترین کابینت مدرن سفید و چوب با بهترین قیمت

0
(0)

کابینت مدرن سفید و چوبی یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های طراحی کابینت است. این سبک از جهات گوناگون بسیار منعطف است؛ کابینت های آشپزخانه مدرن طی چند دهه کماکان جزء محبوب‌ترین انواع کابینت بوده است.

اصل طراحی کابینت مدرن بر پایه سادگی و کارایی است اما این مسئله هیچ تناقضی با بِروز شدن مدل و طراحی کابنیت‌های مدرن ندارد. ازاینرو کابینت مدرن سفید و چوب را یکی از جدیدترین انواع کابینت می‌توان دانست.

استفاده از رنگ‌ها و متریال ترکیبی در کابینت‌های مدرن باعث ایجاد ایده‌های بسیار خلاقانه و نوآورانه در این سبک کابینت شده است. ترکیب چوب یا متریال طرح چوب با متریال اصلی کابینت مدرن نیز یک ایده موفق و محبوب است.

متریال مناسب برای کابینت مدرن سفید و چوب

بطور کل کابینت‌های مدرن بیشترین تنوع را از نظر جنس دارند؛ در کابینت‌های دو رنگ یا ترکیبی، با دو گزینه جهت انتخاب متریال روبه‌رو هستیم؛ این مسئله در مورد کابینت سفید چوبی مدرن نیز صدق می‌کند.

برای قسمت‌های سفید در این مدل کابینت شما می‌توانید از متریال‌های مختلفی ازجمله موارد زیر استفاده کنید.

  • هایگلاس: متریالی با مغزی ام‌دی‌اف و یک روکش از پلاستیک شفاف شیشه‌ای
  • ام‌دی‌اف معمولی: ام‌دی‌اف معمولی نیز می‌تواند به عنوان متریال برای قسمت‌های سفید کابینت مدرن استفاده شود
  • ام‌دی‌اف pvc: مغزی این جنس از ام‌دی‌اف است که جهت بهبود کیفیت و ظاهر با لایه‌ای از جنس پی‌وی‌سی وکیوم شده است
  • ملامینه: متریالی با مغزی ام‌دی‌اف که توسط روکش ملامینه (ترکیبی از کاغذ تزئینی با رزین ملامین فرمالدهین) بر روی ام‌دی‌اف وکیوم می‌شود؛ ملامینه سه مدل مات، براق و کتان دارد.
  • لمینت: جنس بدنه اصلی این متریال نیز ام‌دی‌اف است که یک لایه پلاستیکی شفاف به نام لمینت بر روی آن‌ها پرس می‌شود.
  • Pvc: در این متریال تمام بدنه کابینت از جنس ورق پی‌وی‌سی است.

در مورد کابینت مدرن سفید و چوب برای قسمت‌های چوبی نیز باید از متریال مناسب استفاده کنید تا ترکیب آن با متریال سفید از جلوه بصری مناسب برخوردار باشد.

بطور معمول در کابینت‌های مدرن از متریال طرح چوب یا همان روکش چوب استفاده می‌شود؛ جنس این روکش می‌تواند از چوب‌ طبیعی (راش، گردو، افرا، سنوبر، بلوط و…) یا روکش‌های مصنوعی طرح چوب باشد.

در این مدل کابینت استفاده از روکش‌های مصنوعی طرح چوب برای قسمت‌های چوب بسیار مرسوم‌تر است. چراکه از مقاومت بالایی نسبت به عوامل محیطی برخوردار هستند و از نظر ظاهری نیز به سبک مدرن نزدیک‌تر هستند.

در مجموع شما می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و نیاز خود از متریال‌های مختلفی به شکل ترکیبی برای اجرای کابینت مدرن سفید و چوب استفاده کنید که یکی از مزایای این مدل کابینت همین مسئله است.

طراحی کابینت مدرن سفید و چوب

بدون شک کابینت‌های سفید و چوب یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مدل‌های کابینت مدرن هستند. که البته یک ترکیب خلاقانه و جسور در این سبک کابینت محسوب می‌شود؛ ترکیب چوب با متریال سفید پتانسیل طراحی این مدل کابینت را افزایش می‌دهد.

بنابراین شما می‌توانید متریال چوبی را در تنوع بسیار بالا و منعطفی با متریال سفید ترکیب کرده و طرحی زیبا، لوکس و منحصربه‌فرد را ایجاد کنید.

در کابینت سفید و چوب طراحی در مدل پله‌ای، ویترین‌ها، شلف و باکس دیواری، کانتر، جزیره و… بسیار مرسوم است؛ در واقع وجود چوب در این مدل کابینت دست شما را برای طراحی بسیار باز می‌گذارد.

در کابینت سفید و چوب مدرن برخلاف دیگر مدل‌ها از نظر بصری شما حجم و کنتراست رنگ بیشتری را حس می‌کنید و کابینت‌ها پلان یک‌دست و بیش‌ازحد مسطحی را ندارند.

از نظر فضای داخلی یا همان یونیت، کابینت مدرن جزء جادارترین کابینت‌ها است که داخل آن را می‌توان به کمک طبقه‌ها، کشو‌ها‌، نظم‌دهنده‌ها، فضاهای مخفی و… بهینه‌سازی کرد تا بیشترین وسایل و مواد را در خود جا دهد.

نحوه ترکیب سفید و چوب در کابینت مدرن

ترکیب چوب با متریال سفید نسبت به بسیاری از دیگر ترکیب رنگ‌ها در کابینت مدرن جلوه خاص‌تری دارد. شما می‌توانید متریال چوبی را باتوجه به طراحی کابینت در قسمت‌ها مختلفی ازجمله موارد زیر بکار ببرید.

  • قسمت پله‌ای کابینت
  • صفحه رویی کابینت
  • قسمت بدنه جزیره
  • باکس و شلف‌ها
  • دیوارپوش بین کابینت ردیف بالا و پایین
  • قسمت‌هایی از کانتر
  • ویترین‌ها
  • ترمووال
  • باکس اطراف سینک و گاز
  • قسمت‌های نور مخفی و…

اینکه چه درصدی از کل کابینت و در چه قسمت‌هایی با متریال چوب کار شود به مدل کابینت و سلیقه شما بستگی دارد. اما بطور کل این دو رنگ قدرت مانور بالایی در ترکیب با یکدیگر دارند.

قیمت کابینت مدرن سفید و چوب

برای اکثر افراد قیمت کابینت مهم است. بطور کل کابینت‌های مدرن سفید و چوب از نظر قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی ازجمله موارد زیر هستند.

  • نوع متریال قسمت‌های سفید و کیفیت آن
  • نوع متریال قسمت‌های چوبی و کیفیت آن
  • درصد یا میزان استفاده از متریال‌های سفید و چوبی در طراحی کابینت
  • نوع متریال مکمل در طراحی کابینت ازجمله فلز، سنگ و…
  • میزان پیچیدگی طراحی کابینت و سختی اجرای آن
  • کیفیت یونیت یا فضاسازی داخلی کابینت‌ها و…

در مجموع می‌توان گفت که کابینت مدرن سفید و چوب یک کابینت منعطف از نظر قیمت است؛ یعنی شما می‌توانید با رنج بودجه مختلفی این کابینت را طراحی کرده و لزوما نیازی به صرف هزینه بالا برای اجرای آن نیست.

شما بر اساس بودجه خود می‌توانید از متریال لوکس با طراحی خاص و یا متریال و طراحی معمولی برای اجرای این مدل کابینت استفاده کنید؛ در مجموع می‌توان گفت این سبک کابینت هم می‌تواند جزء کابینت‌های گران‌قیمت و هم جزء کابینت‌های اقتصادی باشد.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد کابینت‌های یک‌رنگ با صفحه مسطح و یکدست را دوست ندارند؛ کابینت سفید و چوبی مدرن می‌تواند سادگی و بی‌روحی کابینت‌های مدرن را برطرف کند و حس گرما و روح بیشتری به آن‌ها دهد.

این مدل کابینت به راحتی با دکوراسیون داخلی‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند و یک آشپزخانه مدرن اما زنده و گرم را برای شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین این مدل در عین ظاهر مدرن از رنگ و جلوه خاصی برخوردار است.

کابینت های سفید چوبی مدرن حتی برای فضاهای داخلی که چندان بزرگ نیستند نیز قابل اجرا است و آن را متناسب با آشپزخانه‌هایی در مدل ال، یو، مربع، مستطیل و… می‌توان طراحی کرد.

جدیدترین طراحی ها را در اینستاگرام نیمارکی ببینید

اگر این مطلب درباره کابینت مدرن و بخصوص رنگ سفید و چوب آن برایتان جذاب بود، لینک زیر هم احتمالا مطلب مفیدی برایتان خواهد بود.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا