نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

آشنایی با تفاوت کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک

0
(0)

کاغذ دیواری یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع متریالی است که به عنوان دیوارپوش در طراحی دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دیوارپوش از نظر جنس، سبک، طرح، رنگ و… انواع بسیار مختلفی داشته و از تنوع بی‌نظیری برخوردار است. کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک دو نوع یا سبک اصلی کاغذ دیواری هستند که بسیاری از کاغذدیواری‌ها را می‌توان در این دو گروه دسته‌بندی کرد. اما برای بسیاری از افراد تفاوت کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک قابل درک یا تمایز نیست.

Nimarchy.com-تفاوت-کاغذدیواری-مدرن-و-کلاسیک

در واقع، این تفاوت میان جزئیات و المان‌هاست که در مجموع کلیات و تفاوت‌های بارز میان سبک دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک را از یکدیگر مشخص می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که این دو سبک کاغذدیواری نیز با یکدیگر تفاوت‌های اساسی داشته که برخی ملموس و مشهود و برخی دیگر نامحسوس‌تر هستند. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک اشاره خواهیم کرد.

Nimarchy.com-تفاوت-میان-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

طرح و الگو

در کاغذ دیواری‌های کلاسیک الگوها و نقش‌های هنری‌تر، اصیل‌تر و اشرافی‌تری وجود دارد. طرح‌هایی پرکار و شلوغ مانند پیکسلی، گلدار، نقوش کلاسیک و مینیاتوری و… . بنابراین شما الگوهای قرینه، طرح‌های سنگین و چشم‌گیر، الگوهای منظم و تکرارشده، نقش‌هایی برگرفته از طبیعت و… را در کاغذدیواری سنتی بیشتر مشاهده می‌کنید.

Nimarchy.com-طرح-و-الگوی-کاغذ-دیواری-کلاسیک

درحالیکه الگوی به کاررفته در کاغذ دیواری‌های مدرن بسیار ابتدایی‌تر، خلوت‌تر و متناوب است. در این سبک طرح‌های ساده شامل خطوط و اشکال هندسی، طرح‌های آبستره، فرم‌ها و نقوش مینیمال و نامتعارف هستند.

Nimarchy.com-طرح-و-الگو-کاغذ-دیواری-مدرن

رنگ

در کاغذدیواری‌های کلاسیک شما شاهد یک رنگ یا ترکیب ‌رنگ‌های گرم‌تر، اصیل‌تر و قوی‌تری هستید و رنگ‌هایی با جلوه و شکوه بیشتر مانند طلایی، بژ، قهوه‌ای، نسکافه‌ای، نقره‌ای، سفید، مغزبسته‌ای و… دراین مدل پرکاربرد هستند.

Nimarchy.com-رنگ-در-کاغذ-دیواری-کلاسیک

در عوض، در نوع مدرن رنگ‌های خنثی و نود بسیار پراستفاده‌تر هستند. البته در این سبک گاهی ترکیب‌ رنگ‌ها تند، نوآورانه و جسورانه نیز مورد توجه است. شیری، کرم، طوسی، نئون، آبی کمرنگ، تناژهای مختلفی از سبز، زرد و نارنجی، مشکی و… رنگ یا ترکیب ‌رنگ‌های پرکاربرد در این مدل کاغذدیواری هستند.

Nimarchy.com-رنگ-در-کاغذ-دیواری-مدرن

اگر مایل به آشنایی بیشتر با جزئیات سبک هایی مثل سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک نئوکلاسیک وسایر سبک ها در طراحی داخلی هستید، مطالب مجله ی نیمارکی به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.

حس و روحیه

کاغذدیواری‌ کلاسیک روحیه‌ای اشرافی‌تر، فاخرتر و اصیل‌تر دارد. این مدل کاغذ دیواری تلاش بیشتری برای نمایش ارزش‌های اصیل و هنر کلاسیک داشته و شما با نگاه کردن به این کاغذدیواری شکوه و گرمای بیشتری را احساس می‌کنید.

Nimarchy.com-حس-و-روحیه-کاغذ-دیواری-کلاسیک

اما با توجه به تفاوت کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک، نوع مدرن نمود هنر معاصر است. شما حس مدرنیته بیشتری را از این کاغذدیواری دریافت می‌کنید. این سبک کاغذدیواری از فضای اشرافی و تجملی به دور است و روحیه‌ای کاربردی‌تر دارد.

Nimarchy.com-حس-و-روحیه-در-کاغذ-دیواری-مدرن

جنس

یکی از تفاوت‌های نامحسوس بین این دو مدل کاغذدیواری که بسیاری از افراد متوجه آن نمی‌شوند یا دقتی به آن ندارند، جنس این کاغذدیواری‌ها است.

کاغذدیواری‌های کلاسیک معمولا از پارچه‌هایی با جنس مخملی‌تر، نرم‌تر، لطیف‌تر و حالت پرزدارتری تولید می‌شوند. با لمس این کاغذدیواری حس لمس نوعی پارچه طبیعی به شما دست می‌دهد.

این در حالی است که برای تولید کاغذدیواری‌های مدرن از پارچه‌های مدرن و مصنوعی‌تری مانند فوم، وینیل، تکسچرهای مرکب و… استفاده شده و با لمس این کاغذدیوارها حس کاغذی و پلاستیکی بیشتری را دریافت می‌کنید.

Nimarchy.com-جنس-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

کاربرد

اگرچه با وجود تفاوت بین کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک، هر دو مدل برای انواع فضاهای داخلی کاربرد داشته و انتخاب آن‌ها می‌تواند سلیقه‌ای باشد، اما اگر از نظر اصول طراحی در نظر بگیریم؛ کاغذدیواری مدرن تنوع کاربرد بیشتری دارد.

کاغذدیواری مدرن را می‌توان به راحتی در اکثر فضاهای داخلی اعم از مسکونی، اداری، تجاری و… استفاده کرد. این در حالی است که کاغذدیواری کلاسیک بیشتر در فضاهای مسکونی کاربرد داشته و تنها در فضاهایی که اتمسفر یا دکور کلاسیک دارند می‌توان از آن استفاده کرد.

Nimarchy.com-کاربرد-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

قیمت

بطور کل قیمت کاغذدیواری در انواع مختلف به جنس کاغذدیواری و کیفیت متریال، چاپ، طرح، نقش، میزان به‌روز بودن و… آن بستگی دارد.با این حال در مجموع می‌توان گفت که به عنوان یک تفاوت معمولا قیمت کاغذدیواری‌های مدرن باتوجه به جنس و طرح ساده‌ای که دارند، نسبت با کاغذدیواری‌های کلاسیک پایین‌تر است.

Nimarchy.com-قیمت-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

اگر به دنبال کابینت ست با رنگ و طرح کاغذ دیواری و قیمت آن هستید، حتما از صفحه ی تعرفه های کابینت نیمارکی دیدن کرده و از آزمون سبک و کمک مشاوران کمک بگیرید تا به بهترین نحو انتخاب خود را انجام دهید.

تنوع

همانطور که گفتیم کاغذدیواری‌ها بسیار متنوع هستند، اما در مقایسه بین کاغذدیواری مدرن و کلاسیک می‌توان ادعا کرد که کاغذدیواری‌های مدرن از تنوع طرح و نقش بسیار بیشتری نسبت به کاغذدیواری‌های کلاسیک برخوردار هستند.

ازطرفی میزان خلاقیت و طرح‌های نوآورانه در کاغذدیواری‌های مدرن نسبت به کلاسیک بیشتر است. البته در کاغذدیوارهای کلاسیک شما جزئیات، طلاکاری‌ها، نقوش برجسته، ظرافت و… بیشتری را می‌بینید.

Nimarchy.com-تنوع-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

کیفیت و ماندگاری

تمام سبک‌های کاغذدیواری از متریال متنوع و کیفیت مختلفی قابل تولید هستند. بنابراین هریک از مدل‌های کاغذ دیواری مدرن یا کلاسیک در نوع خود می‌تواند از متریال بسیار مرغوب و پروسه تولید حرفه‌ای یا از متریال درجه‌ سه و طی پروسه تولید غیرحرفه‌ای تولید شوند.

Nimarchy.com-کیفیت-و-ماندگاری-در-تفاوت-کاغذدیواری-مدرن-و-کلاسیک

اما بطور کل از الیاف و پارچه‌های باکیفیت‌تر و خاص‌تری برای تولید کاغذدیواری کلاسیک استفاده می‌شود به شکلی که اصالت آن حفظ شود. ازطرفی طرح‌های پیچیده، نقش‌های برجسته، ظرافت الگوها، ترکیب‌رنگ‌ها، طلاکاری‌ها و… پروسه تولید حساس‌تر و حرفه‌ای را برای کاغذدیواری‌های کلاسیک می‌طلبد.

ازاین‌رو می‌توان گفت که ممکن است کیفیت و دوام کاغذدیواری‌های کلاسیک در نوع خود بیشتر از کاغذدیواری‌های مدرن باشد اما این مسئله به هیچ عنوان به معنای بی‌کیفیت بودن یا دوام نداشتن کاغذدیواری مدرن نیست.

Nimarchy.com-کیفیت-و-ماندگاری-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-مدرن-و-کلاسیک

فضای مناسب

اگرچه انتخاب کاغذدیواری برای انواع فضاها امری اختیاری است اما کاغذدیواری کلاسیک عموما برای فضای داخلی با مساحت متوسط رو به بالا، باز و نورگیر مناسب است؛ چراکه به علت رنگ گرم و طرح شلوغ فضا را بسته‌تر تیره‌تر جلوه می‌دهند.

این در حالی است که کاغذدیواری‌ مدرن به واسطه رنگ‌های روشن‌تر و طرح‌ خلوت‌تری که دارد حتی برای فضایی با مساحت پایین، بسته و کم‌نور نیز گزینه مناسبی است.

Nimarchy.com-فضای-مناسب-در-تفاوت-کاغذ-دیواری-کلاسیک-و-مدرن

جمع‌بندی

باتوجه به مطالب فوق می‌توان دریافت که کاغذ دیواری‌های مدرن و کلاسیک اگرچه هر دو یک نوع دیوارپوش محسوب شده و نقاط تشابه بسیاری دارند اما از نظر جنس، رنگ، طرح و الگو، کاربرد، جلوه و… با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند.

بطور کل انتخاب کاغذدیواری کلاسیک یا مدرن به شکل ویژه‌ای به سبک کلی دکوراسیون داخلی فضای موردنظر بستگی دارد؛ هرچقدر که دکور فضای داخلی به سمت کلاسیک و مجلل میل کند، دست شما برای انتخاب کاغذدیواری کلاسیک باز‌تر است.

در مقابل اگر دکور شما در سبک مدرن، مینیمال و فضاسازی و هنر معاصر کشیده شود؛ کاغذدیواری کلاسیک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

نیمارکی را در اینستاگرام هم ببینید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا