نیمارکی، معماری و دکوراسیون داخلی | کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، دکوراسیون داخلی

Nimarchy.com--دیزاین-آشپزخانه-به-سبک-اسپنیش

معرفی سبک اسپنیش (اسپانیایی) در دکوراسیون داخلی

0
(0)

سبک اسپنیش یا اسپانیایی یکی دیگر از سبک‌های بسیار پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است. این سبک بر پایه فرهنگ اسپانیایی در دکور داخلی شکل گرفته است.

اسپنیش سبکی مملو از رنگ‌های گرم، المان‌هایی با حس قدیمی و کلاسیک، تلفیقی از فریبندگی سبک روستیک و… است. این سبک را می‌توان سبک زنده و یک شاهکار بصری دانست.

اسپنیش را می‌توان مانند یک اثر هنری دید، چراکه قدرت ترکیب رنگ‌ها، المان‌ها، جزئیات و تزئینات بسیار مختلف را دارد؛ به شکلی که در مجموع فضایی روح‌بخش و پر از آرامش را ایجاد کند.

در سبک اسپانیایی شما شاهد ترکیبی از رنگ‌های گرم و زنده، عناصری با ظاهری موروثی و ارزشمند، طرح‌هایی غنی با جزئیات کارشده و… هستید که نتیجه آن محیطی گرم، دلپذیر و سرشار از حس زندگی است.

Nimarchy.com--دکور-سبک-اسپنیش

اگر تمایل به آشنایی با سایر سبک های مطرح در دکوراسیون داخلی مانند سبک کلاسیک، سبک مدرن، سبک بوهو، سبک مینیمال و … را د ارید، نیمارکی شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

مشخصات سبک اسپنیش

اسپنیش به عنوان یک سبک خاص و منحصربه‌فرد در دکوراسیون داخلی مشخصات خاص خود را دارد. این سبک رویکردی الهام گرفته شده از فضاهای داخلی شهر اسپانیا است.

در سبک اسپنیش معمولا ترکیبی از رنگ‌های گرم و زنده مانند قرمز، زرد، سبز، نارنجی، قهوه‌ای، آبی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ترکیب این رنگ‌ها در سبک اسپنیش محیط را به جایی دنج، گرم و دلپذیر تبدیل می‌کند.

Nimarchy.com--دکور-آشپزخانه-اسپنیش

در این سبک همچنین تمرکز ویژه‌ای بر استفاده از الگوهای مزین، تزئینات و جزئیات ظریف وجود دارد؛ اسپانیایی‌ها در دکور داخلی خود اهمیت زیادی برای کیفیت مواد و غنی بودن جزئیات قائل هستند و سبک اسپنیش نیز به خوبی این مسئله را رعایت کرده است.

بنابراین شما در فضایی داخلی با سبک اسپانیایی متوجه اهمیت به رنگ‌ها، تزئینات، چیدمان وسایل، جنس پارچه‌ها و دیگر متریال، ترکیب رنگ اجزاء و… خواهید بود.

Nimarchy.com--المان-های-سبک-اسپنیش

اگر دوست دارید برای آشپزخانه ی خود اصول سبک اسپنیش را رعایت کنید، داشتن یک طراحی سه بعدی از فضای آشپزخانه همراه با کابینت ها که جزو مهم ترین بخش‌های یک آشپزخانه هستند، به شما کمک شایانی خواهد کرد.

اصول طراحی به سبک اسپنیش

سبک اسپنیش یک سبک پرکار، حساس و سرشار از جزئیات است که در مجموع حس این سبک را القا می‌کنند. بنابراین در طراحی و انتخاب هیچ عنصر و المانی در این سبک نمی‌توان خودسرانه اقدام کرد.

نکات مهم در طراحی این سبک نسبت به برخی سبک‌های دیگر مانند سبک مدرن بسیار بیشتر است. با این وجود به عنوان اصول یا ویژگی‌های مهم این سبک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

Nimarchy.com-آشپزخانه-سبک-اسپنیش
  • استفاده از ترکیب رنگ‌های زنده، شاد و گرم در دیوارها، مبلمان، پرده‌ها و…
  • استفاده از مصالح با تم اصیل و طبیعی مانند چوب، سنگ و… که در سبک اسپنیش بسیار گرمابخش و غنی جلوه می‌کنند.
  • استفاده از الگو، طرح و نقش‌های معماری سنتی همراه با زیبایی و جزئیات خیره‌کننده در المان‌هایی مانند کاشی‌ و موزاییک‌های نقش‌دار و جلاخورده، پرده‌های طرح‌دار، چوب‌های کار شده و…
  • بهره‌مندی از نور زیاد، استفاده از نور طبیعی در حد ممکن و کمک گیری از نورهای گرم و مصنوعی برای دلبازتر شدن فضای داخلی.
  • استفاده از وسایل تزئینی منحصربه‌فرد، المان‌های کارشده با فلزات و سنگ‌های معدنی گرانبها، جواهرات تزئینی، ظروف یونیک و اصیل.
  • استفاده از پارچه‌های اصیل مانند چرم، مخمل، تورهای باکیفیت و… در المان‌هایی که به کمک پارچه تولید می‌شوند.
  • تلاش برای استفاده از مصالح و وسایل دست‌ساز، مانند کاشی‌ها، پنجره‌ها، میزها، آینه‌ها و…
  • استفاده از فرش‌هایی با طرح اصیل و پرکار، با رنگ‌هایی گرم و شاد و الیاف مرغوب
  • استفاده از از تابلوهای پرکار و کارشده با رنگ روغن
  • استفاده از قاب‌ و طاق‌های تراش خورده با طرح‌های هندسی و بکارگیری نقوش منحنی

در کل سبک اسپنیش را می‌توان به عنوان سبکی که یادآور فضای گرم، مجلل، غنی، اصیل، هنری و کلاسیک حاصل از فرهنگ و تمدن اسپانیایی‌ست، دانست.

Nimarchy.com-پذیرایی-به-سبک-اسپنیش

سبک اسپنیش مناسب چه فضا و چه افرادی است

اسپنیش سبکی سرشار از طرح، رنگ، نقش و احساس است. دکوراسیون اسپانیایی فضایی گرم، با تزئینات و جزئیات مختلف، پالت رنگی گرم و… است.

این سبک مناسب افرادی‌ست که دوستدار فضاهایی گرم، پویا و اصطلاحا مهمان‌پذیر هستند. اسپنیش برای کسانی‌ست که به جزئیات توجه ویژه‌ داشته و به تزئینات علاقه ی بسیار دارند؛ چراکه در این سبک هر المان با ذوق و دید هنری انتخاب می‌شود.

Nimarchy.com-سبک-اسپنیش-مدرن

بنابراین اگر فردی به دنبال یک محیط روح‌بخش و سرشار از حس زندگی هستید و به یک دکوراسیون غنی، اصیل و کلاسیک علاقه‌مند می‌باشید سبک اسپنیش برای شما مناسب خواهد بود.

البته در نظر داشته باشید این سبک، پر از کار بوده و بهتر است در محیط‌هایی اجرا شود که از نور طبیعی و مساحت مناسب برخوردار هستند.

برای دیدن جدیدترین سبک‌های کابینت، به اینستاگرام نیمارکی سر بزنید

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کن !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفر باش که امتیاز میدی !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا